יום חמישי, 10 בנובמבר 2011


על הדשא - חותרים ושרים
רוני מ. האס

דרקונים בכנרת
דרקונים בכנרת
גליל גולן

קבוצת נשים מאוטווהקנדה,הפעילות במסגרת שותפות2000 ומגבית קנדהמצאודרך מקורית לגייס כספיםלטובת מיזמים חינוכיים בצפוןהארץ.
הן החליטו להביא לכנרת סירות דרקוןסיניות, מתוך כוונה לקיים בחודש מאיהקרוב תחרות "סירות דרקון"(Dragon boat), שהיא תחרותעתיקת יומין ובה משתתפות סירותסיניות מסורתיות בנות 2,500 שנה,אשר שימשו בעבר ללחימה וכיוםמשמשות לתחרויות ספורט למטרותחברתיות וקהילתיותמדובר בסירותמגולפות ומעוטרות בקשקשים לכלאורכן, ובחרטומן ראש צבעוני שלדרקוןכל סירה באורך של 12 מטרובתוכה יושבים 20 חותרים ונווט בעלניסיוןהמנווט את הסירה במסלולבחלק הקדמי יושב מתופף אשר נותן את הקצבמאחדומגבש את הקבוצההפעילות הקנדיות החלו בהרשמת קבוצות מכל הארץ לתחרותחלקמהקבוצות יגיעו מחו"ל וחלקן מכל רחבי הארץהתחרות מיועדת לגילאים שמונה עד 80 ללאצורך בניסיון קודםהתנאי הבסיסי להקמת קבוצה הוא 20 איש, מתוכם שמונה נשים לפחות!.עלות ההשתתפות תשמש תרומה לטובת הפריפריה הצפוניתבתום התחרות יישארו הסירותבבית ספר לחינוך ימי באוהלולייק מרובע ליוזמה הקנדית.
מטה יהודה
היכון, הכן, שתה!

יריית הפתיחה לפסטיבל אירועי היין במטה יהודה ניתנה ביום שישי האחרון, ל-500 אצנים שגמאו מרחקים במסגרת מירוץ היקבים השלישי. במהלך החודש, מדי סוף שבוע, יתקיימו אירועי יין שונים במרחבי המועצה.
תל יוסף קרדיט רבקה בן חור
פתאום קם אדם
בית אלפא / תל יוסף

יובל חבצלת, בן בית אלפא, היה חבר להקת הנח"ל בימי השיא, כשבין השאר נהנה מחברתם של שלום חנוך, ירדנה ארזי, דני סנדרסון וגידי גוב. לימים, השתחרר ונסע ללמוד מוזיקה בבית הספר ברקלי בבוסטון. החיים חייכו אליו והוא נשאר לחיות בארצות הברית, כשהוא משלב בין עסקים לעיסוק שאהב - כתיבה ובימוי של מחזות זמר ושל מופעי שירה בעברית. לפני שלוש שנים עשה חשבון נפש והגיע למסקנה, כי הוא חייב את הרבע האחרון של חייו להקדיש לדבר שהוא באמת אוהב, והחליט לחזור ארצה. זה שנתיים הוא מתנייד בין בית אלפא לקונטיקט, ומציע את כישוריו לתושבי העמק.
"באמנות צריך לרגש, לא להרשים ולא לעשות כסף. אם אני מצליח לרגש את האנשים שעומדים על הבמה ואת הקהל, מבחינתי זו הצלחה. ככה אני מרגיש כשאני עובד עם חבורות זמר וכך בכל מופע שאני עובד עליו".
הדי המופע האחרון שיצר הדהדו חזק ברחבי העמק. היה זה המופע לרגל 90 שנה לתל יוסף, שהפתיע רבים ברמתו המקצועית. "היתרון של קיבוץ במופע, שבו מככבים החברים, הוא קודם כול ההנאה מעצם העבודה וכמובן הסיפוק של ההופעה. בתל יוסף היה צמא עז לדברים כאלה, אנשים, ביניהם כישרונות מדהימים, עבדו עם כל הלב והקהל (1,300איש), בני תל יוסף ואורחים מקיבוצי הסביבה, השיב אהבה. אנשים שלחו אינספור מכתבי התפעלות מהמופע ותודה על כך שהצלחנו להרים את המורל ולהפיח רוח מחודשת בקהילה". הצימאון הוליד ניצנים של חבורת זמר שבימים אלה עובדים על הקמתה בקיבוץ. געגועים לאמריקה? "רק לקרירות. לא זכרתי שחם פה כל כך".

איריס יהיה בסדר
לעשות סדר בארונות ובנשמה
שמיר

בשביל איריס פיאנקו-סרף, 41, שמיר, להחליף ארונות קיץ בחורף, זה מקצוע.
בשנים האחרונות היא התמחתה בלעשות סדר לאנשים. "זה התחיל מקטע של ארגון אירועים ועבר לכל מיני תחומים. בהתחלה עזרתי לחברים ולמשפחה לעשות סדר בכל מיני דברים, ולאט לאט ראיתי שאני ממש יכולה לעזור לאנשים, להיכנס לבלגן שלהם ולארגן אותו עם המון אמפתיה ובלי טיפת ביקורתיות. הערך המוסף הוא, שכולם יוצאים גם עם סדר פנימי, בנפש. בלגן זה משהו מאוד אישי, לאחד בלגן מסוים נורא יפריע ולאחר ממש לא; יש כאלה שאוגרים, יש כאלה שאוהבים לנחם את עצמם בקניות, יש כאלה שצריכים עזרה עם ארונות הבגדים או עם הניירת, ויש שעוברים שינויים בחיים שמחייבים התארגנות מחדש".
עד לפני כחצי שנה זו הייתה עבודה חלקית שלה, היום זו הפרנסה העיקרית. היא עוזרת לאימהות עסוקות, לגמלאים שהחליטו להיפרד ממאגרים של שנים וגם לבעלי עסקים לעצב את המשרד ביעילות, לעשות סדר בארונות, בניירת ואפילו במחשב. טיפ למעבר לארונות החורף? "כאן דווקא צריך להתחיל מהסוף להתחלה; אם נארגן את בגדי הקיץ לפני שנשים אותם בבוידעם, זה יעזור לנו כשנוריד אותם בעונה הבאה. למיין ולהיפרד ממה שאפשר - לזרוק או לתת. זה מפנה מקום בארון וגם בנשמה".

צילום: איתי לביא
כוכבי אמת

16 מטפלים מטייוואן, אוהבי ישראל, שוהים בימים אלה בקיבוץ רוחמה ומעניקים, ללא תשלום, טיפולי "תרמו תראפיה" לעשרות מתושבי שער הנגב ועוטף עזה.

יום שלישי, 8 בנובמבר 2011


פשוט להיות בליס
מסעדת בליס בקיבוץ בית אלפא אמנם ממוקמת בקיבוץ אבל היא מציעה מנות מצוינות ואווירה תוססת ממש כמו במרכז
רוני מ. האס | 08/11/2011
פשוט להיות בליס
נעים להכיר
בתור שורדת ילדות תל אביבית שמצאה לעת בגרות נחמה בחיק ההתיישבות העובדת, לעולם לא אשכח את ההתרגשות הראשונית שאחזה בי בכניסה לפאב הקיבוצי. אפשר גם לבוא יחפים, אפשר לבוא איך שרוצים, הכל בסדר! אין איזה סטנדרד שצריך להתאים אליו. פשוט להיות. פשוט. להיות. כשנכנסתי לבליס בקיבוץ בית אלפא, חזרתי לשנות נעורי במנהרת הזמן. וכמה לא מפתיע, גם שאר אורחי המקום, היו לגמרי דומים לאותו זכרון - אנשי ההתיישבות העובדת, בכל הגילאים, מישובי הסביבה הכפריים. באים בשביל לאכול טוב, לשתות, לשמוע מוזיקה טובה. בשביל להיות ופשוט ליהנות. אפילו בעלי הקיבוצניק התחבר לשורשים.
היה היה
כשג'וני למברסקי, 24, החליט להקים מסעדה, הוא חיפש בכל האזור ואז הגיע לבית אלפא. בכניסה לקיבוץ ראה את המבנה הנטוש והתאהב. "זה היה מבנה הרוס, השקעתי בו את כל החיים שלי והמון כסף". מדובר במבנה בן כ-70 שנה, ששימש בראשית ימיו כאסם לאחסון זרעים מכל האזור, אחר כך כמכוורת דבורים, בית אריזה של פומלות ותפוזים ועוד. ג'וני שכר את המקום ובמשך תשעה חודשים, ביחד עם הרבה חברים טובים שיפצו והתאימו אותו לחלום - גינה רחבת ידיים, מרפסת עץ רחבה עם פרגולה בכניסה, בריכת נוי שכרו במו ידיהם עם טוריה משנת טרפפו. את קירות המסעדה קרצפו וחשפו לבנים אותנטיות, את הרצפה יישרו ויצקו מחדש, בנו בר מבלוקים, מדרגות וקומה נוספת וכמובן - מטבח רחב ידיים ומותאם לדרישות המקום. ומאיפה הידע? מושבניק, אמרנו? אמרנו. ניהל קודם עסק לגינון, אמרנו? אז הנה אנחנו אומרים. וממש רגע לפני המסעדה, הוא שיפץ רפת ישנה לשתי יחידות דיור. אהה, עכשיו אתם מבינים...
עיצוב ואווירה
מעבר לגדר הארוכה ושער העץ הגדול קבלה את פנינו מדשאה רחבת ידיים, בירכתיה בימת מופעים אינטימית. שביל אבנים מוביל אל מרפסת מרווחת ובה מקומות ישיבה מרווחים בחלל, המאפשרים ישיבה אינטימית. להשלמת התמונה, במרכז המרפסת בוער אח עצים ריחני. לצד השביל, קבל את פנינו פכפוך מי בריכת הנוי שנבנתה, כמו כל המקום, ששופץ וחודש, בעשר אצבעותיו של ג'וני למברסקי, בעל המקום וחברים. התקרה גבוהה, הריהוט פשוט ונוח. בתוך המסעדה עצמה שני חללים גדולים, האחד משמש לאירועים סגורים, לקבוצות או פעילות נפרדת, כשבשבתות, לטובת משפחות עם ילדים, הופך החלל הזה לקולנוע מקומי לצאצאים כולל פעילויות והפתעות. החלל הראשי מיועד לאורחי המסעדה והוא מחולק לארבעה אזורי ישיבה, האחד מוגבה ושלושת האחרים תחומים משלושת עבריו. בר לבנים גדול ומרווח מסכם את המסעדה. על הקירות, חשופי הלבנים המקוריות, ציורים באווירת רגאיי. מוזיקה שנבחרה בקפידה מתנגנת ברקע, מכוונת לשלל דורות וטעמים ומעשר וחצי נכנס לתמונה D.j שמנגן מוזיקה במגע אישי. ברמנית עם רסטות, מלצרית תמה ויפת מראה ובעל המקום החבוש כובע שמסתיר כנראה מחלפות שיער ארוכות, משלימים את התחושה שאנחנו במקום שאוהב אותנו ומרשה לנו לאהוב את מי ומה שאנחנו רוצים. צנועים, פשוטים ונקיים.
מנה מנצחת
יכולנו לבחור בהמבורגר העסיסי (42 ₪), 250 גרם, הפשוט אך הטעים להפליא, המיוצר במקום מבשר טרי ומשובח ומוגש עם צ'יפס זהוב וסלט רענן ולמרות שאנחנו מאד בעד הקו הנקי והלא מתחנחן, הרגשנו שהוא לא מספיק מפתיע כדי לזכות בתואר המנה המנצחת. המנה האחרונה, פרפה חלבה (25 ₪), אף היא בקווים נקיים, עילפה אותי ואת הבעל שלא מתלהב בדרך כלל ממתוקים. הפרפה היה קראנצ'י ברמות, הציפוי - גנאש שוקולד משובח ויותר מהכל, הרוטב בו טבל הפרפה -  קרם אנגלז עם משיחות מוקה, וואו. אבל למרות כל זאת, לא יכולנו לוותר למענו על המנה שהתאהבנו בה מהרגע הראשון. אם בגלל שהיא סוג של רטרו והתחברה היישר לשנותינו הצעירות והפוחזות, בהן היא עוד הוגשה כמנה חדשנית בפאבים תל אביביים מעודכנים ואם בגלל שהיא פשוט טעימה וכייפית לאכילה - כנפיים הפוכות (21 ₪) - שלוש כנפיים מצופות פירורי לחם, מטוגנות, מוגשות עם רוטב חמוץ-מתוק. טרי, חם, נימוח, כריספי. פשוט ולעניין. מקום ראשון. (את הכנפיים דרך אגב תוכלו לקבל גם כעיקרית - חמש כנפיים + תוספות ב-32 ₪).
האיש שלנו
יובל חרותי, יועץ קולינרי שהגיע לייעץ ונשאר כשותף כי נכבש בקסם המקום, הוא שף עם הרבה כבוד. ברזומה שלו מסעדות כמו קפה בתיה וקפה בזל (שאומרים הרבה לתל אביבים שבינינו) וגם שליו ביער בטבעון, שהוכתרה בהיותו השף המקומי, כאחת מעשר המסעדות המובילות בארץ. הוא רק שלושה חודשים במקום והטאצ' שלו כבר מורגש - מתשומת הלב לבשר האיכותי שמגיע ברובו ממשקי האזור, לאחר שנבחר בקפידה ועד למנות הייחודיות שהחלו לצאת בתפריט המחודש של המקום. השותפותשיצר עם ג'וני, המייסד, אליו הצטרף, מעוררת התפעלות ונראה כי השניים מכירים כבר שנים לאחור, ככה גם הם מרגישים, מה שמוסיף לאווירה הנינוחה עוד קורטוב של אנרגיות חיוביות.
שווה במיוחד
מדי שבוע מציעה בליס מבצע מיוחד דרך אתר rest, אז שווה להתעדכן. אם אתם באים עם ילדים, הכי טוב בשבת, כי רצים שם פינוקים ואתם יכולים להיות חופשיים ורגועים. הפינוק כולל הקרנת סרט לילדים, חלוקת הפתעות וכל מיני פעילויות. שלא לדבר על מנות הילדים - שניצלים אמיתיים או המבורגר 150 גרם, שניהם תוצרת בית וגם פסטת עגבניות מצוינת.
חשבון בבקשה
כנפיים הפוכות: שלוש כנפיים מצופות פירורי לחם, מטוגנות, מוגשות עם רוטב חמוץ-מתוק -21 ₪.
קרפצ'יו חציל עסיסי, מגובה ברוטב טחינה, שמן זית, רסק עגבניות חריף וטוסטונים - 22 ₪.
המבורגר 250 גרם בתוספת צ'יפס וסלט - 42 ₪
פילה עגל 200 גרם, בתוספת צ'יפס - 95 ₪
סלט ירוק בתוספת מדליוני גבינת עיזים ברוטב וינגרט הדרים קלאסי - 34 ₪
פרפה חלבה מצופה גנאש שוקולד ברוטב אנגלז - 25 ₪
אספרסו - 8 ₪
קפה הפוך - 10 ₪)
סה"כ 253 ₪ לזוג.

עורך הבלוג