יום חמישי, 19 ביולי 2012

על הדשא 10 ליולי 2012



19.7.2012

 ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: אבי ברומברג

בזכות המדוזות
מסתבר שאפילו למדוזות יש יתרונות. עובדה - בעקבות גל המדוזות שפוקד את חופי מדינת ישראל, נרשמה - על פי דיווחי המועצה האזורית חוף הכרמל ברצועת החוף של המועצה, שכוללת כ-42 קילומטר חופים - ירידה משמעותית בכלי הרכב והשטח שפוקדים את חופי הרחצה. לייק למדוזות? לא צריך להגזים.

ריאליטי אידיאולוגי
תק"צ / ראשי קהילות

ויכוח אידיאולוגי וירטואלי מתנהל בימים האחרונים בין ממלאי תפקידים בתנועה הקיבוצית לראשי קהילות, בנוגע לרצונו של מפיק אחת מתוכניות הריאליטי הפופולריות בארץ, למצוא נציג קיבוצי שיצטרף לעונה הקרובה. לאור בקשת נציגי התק"צ, לפרסם את בקשת המפיק, " מצורף מכתבו של... הוא מחפש אנשים איכותיים וכשמחפשים איכות באים לקיבוץ. אפשר לפנות אליו./"., הגיעה תגובה ראשונה מאחד מראשי הקהילות: "לא נראה לי ש'האנשים האיכותיים מהקיבוצים' צריכים לשתף פעולה עם שידור כמו... (שם התוכנית שמור במערכת), העורך מניפולציות על בני אדם לשם השגת אחוזי צפייה גבוהים, תוך גירוי היצרים הנמוכים ביותר של הצופים. הופתעתי משיתוף פעולה של התק"צ עם פנייה זו ועם העידוד להשתתף בשידור זה..." לקול מחאה זה הצטרפו קולות נוספים: "אני מסכימה... ממש שיתוף פעולה מיותר ולא ראוי". ותגובה דומה לא איחרה לבוא: "מסכימה לחלוטין. נראה לי ממש הזוי שהתנועה הקיבוצית משתפת פעולה עם הטומאה הזאת". דובר התק"צ, אביב לשם, שבימים אלה שוקד על תואר שני בלימודי תקשורת פוליטית, מספר כי באופן אישי אינו נוהג לצפות בתוכנית המדוברת, ולמרות העדפותיו האישיות, הוא דווקא מאמין כי "התוכנית המדוברת הפכה למעין מדורת השבט החדשה של הציבור הישראלי. עמדה מתנשאת, שמבטלת את הז'אנר ואת משתתפיו, שמה את הקיבוצניקים בצד, מורמים מעם. אני דווקא חושב ופועל לכך שנהיה שם ונשפיע מבפנים. ישנם מחקרים רבים בנוגע לדימויים שאנו נושאים כלפי ה"אחר", וכיצד זה מתחבר לתוכניות שכאלה, אבל חשוב לזכור שלפעמים "האחר" הוא הקיבוצניק ואם אתה לא שם, אתה לא קיים. הייתי רוצה שיכנס קיבוצניק, שיכניס את הידיים לקישקע של החברה הישראלית ויתרום את תרומתו". מי יודע, אולי אם נכניס את הידיים לקישקע, ייצא בסוף ריאליטי מכובס??


שומרי הירדן
מוא"ז עמק הירדן

בעמק הירדן, זו שנה ראשונה שתלמידי בתי הספר המקומיים לקחו חלק במיזם "שומרי הנחל", למען שיקום הירדן הדרומי. מדובר במיזם, שבמסגרתו קהילות מאמצות קטעי נחל הסמוך למקום מגוריהן ומטפחות אותם דרך למידה עיונית וחקר חוץ-כיתתי. גולי אורטל עברי, מרשות ניקוז הנחלים כנרת, חברת שער הגולן, רכזת המיזם, מספרת כי הוא מתבצע כבר שנים רבות באזור הצפון בכלל ובגליל העליון בפרט, וזו שנה ראשונה שבה הוא פעל בעמק הירדן, בהשתתפות ילדי כיתות ה' מארבעה בתי ספר הממוקמים בסמוך לנהר הירדן. במהלך השנה למדו התלמידים על מקורות המים בישראל ועל איכות המים, על נהר הירדן כחלק ממערכת אקולוגית על-אזורית ועל מצבו העגום כיום, לרבות ההשלכות האקולוגיות הסביבתיות. שיאו של המיזם בא לידי ביטוי במיזמי הסיום של התלמידים, ביניהם: פריצת שביל מאום ג'וני (דגניה) אל האי הנעלם, יצירת קליפ ואלס להגנת הירדן, יצירת שלטי הסברה, הדרכת סיורים והכנת סרט מקורי על הירדן "איש הברז(ב)ל".


מתנדבים בונים קהילה
עמק המעיינות / בית שאן

מוסה גרוס, טירת צבי, זכה לתודה גדולה בערב ההוקרה למתנדבי התוכנית "בוני קהילה" של עמק המעיינות ושל בית שאן. למעלה מ-100 מתנדבים הגיעו אל מתחם הסראיה בבית שאן, לחגוג יחד את העשייה ההתנדבותית באזור, שם זכה גרוס - שכיהן בשנים האחרונות כיו"ר ועדת "בוני קהילה" - לקבל תודה על עשייתו ההתנדבותית תוך מסירות, יצירתיות ואכפתיות גדולה לאנשים ולאזור. על התוכנית אחראית שותפות בית שאן-עמק המעיינות-קליבלנד, שהיא אחת השותפויות הוותיקות במסגרת יוזמה ייחודית של הסוכנות היהודית לבניית קשרים בין קהילות בישראל ובין קהילות יהודיות ברחבי העולם. השותפות החלה את דרכה בשנת 1995 ומאז היא פועלת לקידום יוזמות, לפיתוח קהילתי ולבניית חיבורים מסוגים שונים בין בית שאן, יישובי עמק המעיינות וקהילת יהודי קליבלנד. ב"בוני קהילה" מתנדבים רבים - מהעיר בית שאן ומיישובי עמק המעיינות - העוסקים במגוון תחומי עשייה בקהילה. למידע נוסף:
יעל ברקן, 052-6130091, או yaelB@jafi.org


כוכבי אמת

בחגיגות 75 שנה לעין גב נתפסו משני צדי העדשה - ולוולה ונכדתו מהצד האחד, והמצלם אריאל צור, הבן של וכישרון בפני עצמו, מהצד השני. שיהיה במזל טוב.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג