יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

על הדשא - לגוף ולנפש



17.11.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא - לגוף ולנפש

רוני מ. האס


ח"כ אילן גילאון והנרי אלקסלסי

ויטה פרי גליל
נחמן גלבוע
סולידריות חברתית

ח"כ אילן גילאון ממרצ וחבר הנהלת ההסתדרות, הנרי אלקסלסי, מעין השופט, הגיעו ביום ראשון יחד עם חברים מסאסא, כפר בלום ואילת השחר, למפעל ויטה פרי הגליל בחצור הגלילית ש-55 מעובדיו קיבלו לאחרונה מכתבי פיטורים. האורחים נפגשו עם יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה, ועם שאר חברי הוועד, והביעו את תמיכתם במאבקם נגד הפיטורים. "מדובר בעובדים שמקבלים שכר מינימום כדי להביא פת לחם הביתה´" אומר אלקסלסי " בין המפוטרים יש זוגות נשואים ואמהות חד הוריות, שפרנסתם הבלעדית תלויה במפעל".
לאחר ששמעו מראש הוועד שהממשלה לא עמדה בהבטחתה במשבר הקודם, ב-2009, להעביר לבעלים הנוכחי, חברת חצי חינם ואושיק אפרים, סיוע להפעלת המפעל, החליט אלקסלסי להעלות את הנושא ביום שני בישיבת הנהלת ההסתדרות, וח"כ גילאון הודיע כי יעלה את הנושא לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת שבה הוא חבר. "אנחנו דורשים להקפיא את מכתבי הפיטורים" אומר אלקסלסי "ונעזור לבעלי המפעל לקבל את הכספים שהובטחו ממשרד האוצר, בתנאי שיבטלו לגמרי את פיטורי העובדים".

צביקה ואילן גרפל

מסעות צביקה בתפוח הגדול

יפעת / התנועה הקיבוצית

צביקה לוי, מקיבוץ יפעת, המוכר כ"אבא של החיילים הבודדים המאומצים בקיבוצים", נמצא בימים אלה מעבר לים, בסבב ביקורים והסברה שהוא מקיים מדי שנה בקהילות יהודיות בארצות הברית. במהלך הביקור ייפגש לוי עם הורים לחיילים המשרתים כעת בצה"ל, יופיע בבתי ספר ובמפגשים בקהילות היהודיות, ויקפיד להלהיב כהרגלו את קהל שומעיו - יהודים עם לב חם - בדברי ציונות, מלווים בתמונות מהווי צה"ל, ישראל והקיבוץ. "המטרה העיקרית שלי היא להודות לקהילות התומכות ולהורים, שנעתרו לבקשת ילדיהם לבוא לישראל ולהתגייס לצה"ל. אני עומד מולם נרגש ואסיר תודה, מודע להקרבה שעשו. אני מספר להורים מה עושה ילדם בצה"ל, היכן הוא משרת, מרגיע אותם שהוא בידיים טובות, ובעיקר מודה להם על הקשר עם ישראל ועל תרומתם." מפגש מרגש במיוחד התקיים לפני ימים ספורים, כאשר קפץ צביקה לבקר את אילן גרפל בבית הוריו ברובע קווינס. כזכור, גרפל שוחרר מהשבי המצרי לפני שבועיים לאחר שהואשם בריגול לטובת ישראל. הקשר בין השניים החל כאשר גרפל הגיע לפני מספר שנים מארצות הברית לישראל, וכחייל בודד נעזר בלוי להתגייס לגדוד 101 בצנחנים. במפגש המרגש הם סגרו מעגל.
תוכנית "בית חם לחייל הבודד" משותפת לתנועה ולאגף כוח אדם בצה"ל. במסגרתה מאומצים למעלה מ-800 חיילים ב-130 קיבוצים.


הקיבוץ הנדיב
ברעם

טיילים, שהזדמנו לאחרונה לאחד מקצותיו של ואדי עמוד, יכלו לחזות בשלט נעים סבר ומחמם לבב המודיע "לשביליסטים. חדר בקיבוץ ברעם. פיינה יהודה 052-8313013". יהודה הוא השף של קיבוץ ברעם. הוא עצמו חובב טיולים, ויותר מכך מאמין כי טיילי שביל ישראל, "השביליסטים", הם מלח הארץ הראויים ליחס אוהד ותומך. אבל, הוא מקפיד לציין, כי ההחלטה להקדיש חדר לטובת השביליסטים היא של מזכירות הקיבוץ, מתוך יוזמה של חבר'ה צעירים ובראשם בן קיבוץ, אורי זיו, שלאחר שגמא את שביל ישראל, פנה בבקשה לקיבוץ להקדיש חדר בקיבוץ לטובת שביליסטים המגיעים לנקודה הסמוכה לקיבוץ. ברעם, שכידוע משתייך למיעוט השיתופי בגליל העליון, ניאות לבקשה וזה שנה עומד החדר הצנוע ומפתיע בכל פעם מחדש את השביליסטים, הפונים בהיסוס לבדוק מה צופן בחובו השלט שפגשו בשביל. ואכן, השירות ניתן באהבה וללא תמורה כספית - חדר חם עם מקלחת ומגבת ואפילו חומרי ניקוי לכביסה ידנית. "אנחנו מציעים לחבר'ה חדר מוגן לילה, שיאפשר להם שינה טובה שתכשיר אותם לעוד יום של מסע". 1:0 למשתפים.


הם רצים בשדות

עמק הירדן - דרום רמת הגולן


מרוץ הסוסיתא הינו מפעל ספורטיבי שנולד בשנות ה-70 בבית החינוך לשעבר "קדמת כנרת" שפעל בקיבוץ עין גב, כמרוץ שדה למרגלות הר הסוסיתא ובשטחי החקלאות של עין גב.
השנה מציין המירוץ 41 שנים לקיומו כשבוגרי ביה"ס "קדמת כנרת" לקחו על עצמם את ארגונו ביחד עם ביה"ס "מול גלעד", ביה"ס הממשיך לאחר סגירתו של "קדמת כנרת", ושלחו בשבוע שעבר את תלמידי כיתות ה'-ח' בנים ובנות מבתי ספר בעמק הירדן ובדרום רמת הגולן לרוץ בשדות. המירוץ נערך בשנים האחרונות לזכרו של תם קרין ז"ל, שנהרג לפני 15 שנה בלבנון, בן קיבוץ עין גב, דור שלישי בקיבוץ, שנהג כנער להשתתף במרוץ ואף זכה במרוצו האחרון, בכיתה ח', במדליית הזהב.
המרוץ ממשיך להתקיים, תחת ידיה האמונות של מרים גרין, בעבר מנהלת "קדמת כנרת" שנסגר ובהווה מנהלת "מול גלעד", השוכן באשדות יעקב. למקומות הראשונים השנה הגיעו על פי הסדר- ילדי מצפה גולן, ילדי דגניה וילדי "מול גלעד" שהצליחו גם השנה לשמור על הגחלת.

צילום מועצה אזורית גליל עליון

כוכבי אמת

במועצה האזורית הגליל העליון, שהצטרפה לא מכבר לרשת ערים בריאות, הכריזו בשבוע החולף על שבוע בריאות, שבמסגרתו נהנו מאות התושבים מאירועים שונים, שבהם התנסו בטיפולי גוף ונפש על ידי מטפלים מכל יישובי האזור.

עורך הבלוג