יום שישי, 1 במרץ 2013

על הדשא - 28 לפברואר 2013

28.2.2013

ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

גאיה ממן צילום רונן אקרמן

על ראש הברוש
להבות חביבה

גאיה ממן, בת תשע וחצי, מלהבות חביבה, משתתפת בתוכנית "בית ספר למוזיקה" של קשת, בערוץ 2, שבה נבחרה השבוע לתלמידה המצטיינת, וזכתה במקום הראשון עם ביצוע מרגש עד דמעות לקלסיקה של נתן אלתרמן וסאשה ארגוב, "אליפלט". ההצטיינות השבוע הבטיחה את מקומה של גאיה בגמר של התוכנית, עובדה שהסבה לה ולמשפחתה הרבה נחת. הוריה, יובל ודנה, מספרים כי גאיה הפגינה כישרון מוזיקלי כבר מגיל שנתיים. הם יודעים שזה נשמע כקלישאה, אבל את הביצועים הראשונים שלה גאיה עשתה כשהייתה רק בת שנתיים. בכל פעם שיובל היה פורט על הגיטרה שלו, נצמדה אליו גאיה והצטרפה בשירה. "מה שייחד אותה כבר אז היה הדיוק המוזיקלי המפתיע שלה", הם אומרים. "גאיה זכתה ביהורם גאון, כמורה שלה בבית הספר, ופיתחה אליו חיבה גדולה. יהורם גאון הוא מושא להערצה במשפחה המורחבת שלנו, ולשמחתנו, גאיה למדה להכיר אותו מקרוב. היא מצפה מאוד למפגשים איתו, לומדת המון ממנו והוא מגלה כלפיה יחס חם ומיוחד כמו של סבא לנכדה". ההורים ואחותה הקטנה של גאיה, אחינועם, בת חמש וחצי, מלווים אותה בכל התוכניות, כשהאחות, מספרים ההורים, לומדת יחד איתה את כל השירים, ומלווה אותה מאחורי הקלעים באדיקות רבה ובהמון התרגשות.

גאיה, את נהנית בתוכנית?
"אני מאוד נהנית בתוכנית, ומצטערת שזה עוד מעט יסתיים. הכרתי חברים חדשים ומקסימים, ואנחנו מאוד אוהבים להיות יחד. אני גם אוהבת להיות על הבמה אפילו שזה מרגש מאוד".

ומה תרצי לעשות כשתהיי גדולה?
"עוד לא חשבתי מה ארצה להיות כשאגדל, אני אוהבת מוזיקה, ריקוד ויצירה, ואולי אעסוק במשהו מאלה בעתיד."

נועה קייסמן

הקנקן ומה שבתוכו
ניר יצחק

נועה קייסמן, 34, ניר יצחק, הצטרפה בתחילת השנה לקיבוץ יחד עם בעלה ערן, בן הקיבוץ, ועם בנותיהם הצעירות. התפאורה הקיבוצית החדשה לא מפריעה לאישה היפה והמטופחת להמשיך לעסוק בהתמחות הייחודית שלה - ייעוץ ועיצוב תדמית (סטיילינג), תוך תשומת לב לפנימיותו של האדם או של הארגון ושל ערכיו ויצירת תהליך, שיאפשר למצוא את הדרך הכי נכונה עבורם להחצין זאת בנראות שלהם. "גדלתי במושב בן שמן, בבית פולני שבו האלגנטיות האירופית וחשיבות הנראות שלטו בכפיפה אחת עם ערכים של כבוד עצמי, כבוד לזולת וסובלנות", היא מספרת. היא עבדה כדיילת, טיילה הרבה בעולם, התגוררה בתל אביב ולמדה באוניברסיטה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה אחרי החתונה וההיריון הראשון החליטה ללמוד בשנקר לימודי סטיילינג. "תמיד נמשכתי, מחד, למראה של אנשים, ומאידך, לסיפור שמאחורי זה, מעין חיבור של סוציולוגיה ועולם האופנה". היא נותנת ייעוץ לארגונים, לנשים, לגברים אבל את הפינה החמה בלב היא שומרת לנערות ונערות בסיכון, שאיתן היא עוברת תהליכים מאוד אישיים ומשמעותיים. "הנערות מתלהבות מזה שאני סטייליסטית, שראו אותי בטלוויזיה; אני מביאה את הנושא לגובה העיניים שלהן - עובדת איתן על דימוי חיובי, על היכרות אובייקטיבית של עצמן עם עצמן, מנגישה את עולם האופנה ככלי ביטוי אישי, ריאלי, פרקטי". לאחרונה, אף התחברה לצלם האופנה עדי ברקן ולמיזם שלו לשינוי אידיאל היופי ולמלחמה באנורקסיה.

לפחות בקיבוץ את מסתובבת עם טריקו?
"החוכמה היא להתאים לכל מקום את המראה המתאים. כשאני הולכת עם הבנות לרפת או למגרש משחקים, אני מחליפה לפני כן את השמלה בבגד יותר מתאים".

לאתר של נועה קייסמן - לחצו כאן


חגיגת השפע צילום איריס נחמני איילת השחר

ארץ השפע
אילת השחר

בקיבוץ אילת השחר פועל בשנה האחרונה צוות לאיכות הסביבה, אשר בנחישות ובהתמדה מפיץ את הבשורה הירוקה. בשישי שעבר התכנסה קהילת הקיבוץ לחגוג יחדיו את "חגיגת השפע", אירוע שמופק זו שנה שנייה בקיבוץ. מספרת איריס נעמני, חברת הצוות: "לפני שנה פנו מספר ותיקים אל אור צפרוני, רכז הנוי שלנו, שגם מרכז את צוות איכות הסביבה, בבקשה לסייע להם ולקטוף את הפרי מעצי ההדר הפרטיים שלהם ולחלק את התנובה לכל המעוניין". בעלי העצים הנדיבים עוררו רעיון בלבו של צפרוני, וכך נולד הרעיון לחלוק את השפע. הצוות פרסם, כי ניתן לקבל עזרה בקטיף, גייס את ילדי הקיבוץ וחברים מעוניינים בכך, וכולם יצאו לקטוף את הפרי שעל העצים בחצרות. בסופו של דבר, אספו הקוטפים תוצרת רבה עד מאוד, אשר הייתה הבסיס לחגיגת השפע, שהתקיימה ביום שישי בצהריים, כאשר הדשא הגדול של הקיבוץ לבש חג, הוקמו דוכנים ובהם הפיקו יחדיו מיני משקאות ומאכלים, הן מפירות ההדר והן מעלים שונים שנקטפו על ידי מלקטות ומלקטים בשטחי הקיבוץ - חוביזה, עולש וסלק וגם אגוזים. "המשתתפים נהנו משפע רב של: מרקים, ריבות, אגוזים מתוקים, מיצי פרי, קציצות, סלטים, קליפות הדר מסוכרות ועוד". המסורת הירוקה הכתה שורש.

בדרך הטבע
מ.א. מגידו

במועצה האזורית מגידו החליטו לארח במשך שלוש השבתות הקרובות משפחות וחובבי טבע למיניהם שיוכלו ליהנות מפעילויות שונות במסגרת פסטיבל טבע חורפי "בדרך הטבע". הפעילות הראשונה תתקיים בשבת הקרובה בקיבוץ משמר העמק. פארק חבלים אתגרי, ביקור במערת הפלמ"ח ופעילות מצא את המטמון מובטחת לכל הטבעיים. בשבת הבאה יהנו המשתתפים מ"הקרקס החקלאי" בקיבוץ דליה ובשבת האחרונה מיריד אמנות ומוזיקה. לפרטים נוספים www.megido.org.il 
  

כוכבי אמת - מלקטים שלום
מ.א. מנשה

במועצה האזורית מנשה יציינו בשבת הקרובה את פתיחת אירועי שבוע הסביבה בהפנינג חגיגי, בחממה בקיבוץ עין שמר, שם יתקיימו בין השאר מופעים וסדנאות ושוק קח תן. את השבוע הירוק יחתום בשישי הבא סיור נשי יהודי-ערבי לליקוט ולבישול של צמחי בר. בכל זאת אימא אדמה. לפרטים: www.menashe.co.il


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג