יום חמישי, 14 באוגוסט 2008

נפתח מיזם הכשרת מדריכיםלאתר הארכיאולוגי בתל חצור

נפתח מיזם הכשרת מדריכים לאתר הארכיאולוגי בתל חצור

רוני מ.האס

בקיבוץ מחניים הוחל בתוכנית הכשרת מתנדבים להדרכת מטיילים באתר תל חצור. התוכנית היא חלק ממיזם "גן קהילה", המופעל על ידי רשות הטבע והגנים, אשר מטרתו להכשיר מתנדבים ברחבי הארץ להדרכה באתרי תיירות שונים.

הקבוצה שקמה ביוזמת חברי מחניים, ובראשם יו-יו פלס, מונה 25 משתתפים, רובם ככולם חברי ותושבי האזור: מחניים, כפר הנשיא, גדות, אילת השחר, כרכום, חולתה ואף קצרין. "אתר תל חצור הוא האתר היחיד בארץ שהוכרז על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמי", מסבירה פלס, "ולנו, כתושבי האזור, חשוב להעלות את תל חצור על מפת התיירות הגלילית. המתנדבים שיסיימו את קורס ההכשרה, יקיימו הדרכות לקהל מזדמן (לא כתחליף למדריכי טיולים) ויערכו סיורים בתל חצור תוך מתן הסברים על המקום, ובמקביל, יפתחו בפני הציבור את מוזיאון ממצאי התל. המוזיאון יושב בקיבוץ אילת השחר, וייפתח מחדש לאחר שבשנים האחרונות היה סגור. פעילות המתנדבים אמורה להתחיל בחגי תשרי, עם סיום הכשרתם, בחודש ספטמבר. המתנדבים יפעלו בסופי שבוע ובחגים, ואם הביקוש יגבר, הם ירחיבו את פעילותם גם במהלך השבוע עצמו.

תל חצור, אשר נקרא בתנ"ך "ראש כל הממלכות", הממוקם מול קיבוץ אילת השחר, הוא התל הגדול ביותר מתקופת המקרא, ויש הטוענים כי הוא האתר המקראי החשוב ביותר שנחשף בארץ ישראל. לא רבים מודעים לעובדה, שחצור הייתה מיושבת במשך אלפי שנים, ובימי תפארתה השתרעה על פני כ-800 דונם.

עורך הבלוג