יום שבת, 4 במאי 2013

על הדשא - 2 למאי 2013

2.5.2013

  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


חג העשור

במועצה האזורית מנשה מתכוננים לחגיגות העשור של חבורת הזמר המקומית "צלילי מנשה", ששיאן במופע שיתקיים בחודש מאי, בקיבוץ גן שמואל, ובו אף יתארחו צמד הפרברים. לחיי העשור הבא.
שאול אדר צילום זיו צביק

גילה של סוסיתא
עין גב / בית זרע

לאחר פרסום הידיעה, על השתתפות נשיא המדינה בשיט ההשקה של ספינת הסוסיתא החדשה של תיירות עין גב (על הדשא, 11.4), פנה אלינו שאול אדר, 80, מבית זרע, וביקש לדייק: "עד היום אני סוחב על ראשי צלקת מגיל ילדות, מנפילה לתוך תא המנוע של הסוסיתא, שעגנה במוצא הירדן מהכנרת, מול מחלבת תנובה בדגניה א'. זה קרה בשנות הארבעים, שהן שנות לימודיי ב"בית החינוך המשותף לקיבוצי עמק-הירדן", שנות המנדט הבריטי. כל יום היינו חוזרים הביתה בהסעה, יורדים לכביש מבית החינוך בדגניה, לשם הייתה מגיעה הסירה של עין גב, סירת מנוע ששימשה בעיקר לקשר של אספקה וציוד בין עין גב לטבריה, שכן לא הייתה אז דרך יבשתית לעין גב. תמיד היינו קופצים ועושים תעלולים על הסירה. יום אחד עמדתי על הסיפון, מישהו זרק עליי משהו, וכשהתכופפתי נפלתי למנוע. למזלי, הסירה עגנה, המנוע לא פעל, הראש נפתח ועד היום אני נושא את הצלקת. לכן, טעות לכתוב - 'הספינה הראשונה של קיבוץ עיןגב, סוסיתא, שהושקה בכנרת בשנת 1952".
בבירור שערכנו עם מנחם לב, מוותיקי הדייגים של עין גב, הוא מאשר כי אכן הסוסיתא הראשונה של עין גב, שהייתה ספינת עץ אשר עגנה במזח מול דגניה, הושקה בשנת '48, ולא ב-'52 כפי שרשמנו. ותודה על הערנות..!


דרקונים רטובים
עמק הירדן / מעגן

ביום שישי הבא, 10.5, יצלחו את הכנרת 39 קבוצות מהארץ ומהעולם, במסגרת תחרות "סירות הדרקון" השנייה. סירות הדרקון המסוגננות יצלחו בכל פעם מרחק של 350 מטר, כשבכל קבוצה 20 חותרים וחותרות, נווט ומתופף שיישב בחלק הקדמי של הסירה וייתן את הקצב לחותרים. פסטיבל "סירות הדרקון" (dragon boats) מתקיימת בארץ זו שנה שנייה, בחוף קיבוץ מעגן במתחם כפר הנופש. תחרות עתיקת יומין זו, שמקורה בסין, מתקיימת בכ-70 מדינות ברחבי העולם למטרות חברתיות וקהילתיות. אל הכנרת שלנו הגיעה התחרות כיוזמה של נדבניות יהודיות קנדיות, שהחליטו לייבא לצפון ארץ הקודש את התחרות הצבעונית, כשהמטרה הסופית - מעבר למתן הזדמנות עבור קבוצות שונות, ישראליות וקנדיות, לקיים פעילות ספורטיבית ייחודית ומגבשת - היא לגייס תרומות לטובת עמותות הפועלות לקידום האוכלוסייה בצפון הארץ ("קו הזינוק" ו"בית חם לנערה"). ההתיישבות העובדת תיוצג בכבוד על ידי קבוצות מקיבוץ דגניה ב', פורום נשים משגב עם, נשות מלכות הגליל ומפעל הבונים-כפר הנשיא. לטובת מאות הצופים שיגיעו לפסטיבל, יתקיימו בחוף, במקביל לפעילות הימית, פעילויות לכל המשפחה במחיר כניסה סמלי הודות לסבסוד מגבית קנדה (20 שקלים למבוגר ו-10 שקלים לילד). www.dragonboatisrael.com


שכנים ספורטיבים
נען / לוד


במסגרת הפעילות לקידום הדיאלוג הישראלי-פלסטיני, "הכר את השכן", הפועל ביותר מ-100 יישובים ברחבי הארץ וברשות הפלסטינית, ערכה עמותת "מפעלות חינוך וחברה" מפגש כדורגל בין ילדי קיבוץ נען לילדי בית הספר ראשדייה מלוד. את שיחת ההיכרות הראשונית בין הכדורגלנים הצעירים הובילו המאמנים של הקבוצות, שבהמשך עודדו את הילדים במשחק ידידות מהנה, שאת סיומו קינחו הכדורגלנים בזלילת ארטיקים משותפת. המפגש התאפשר בזכות שיתוף הפעולה בין מאמני שתי הקבוצות - אדהם אבו לבן מרמלה, שמאמן את קבוצת נען, ואיסמעיל אלזינטי מלוד, שמאמן את ילדי בית ספר ראשדייה. מפגש נוסף עתיד להתקיים בין שתי הקבוצות בעוד חודש בלוד. מנכ"ל "מפעלות חינוך וחברה", ד"ר מאיר אורנשטיין: "במפגש הפעם נפגשו ילדים שהם בעצם שכנים, אבל המרחק ביניהם רב חברתית ותרבותית. בעזרת מפגשי הכדורגל של 'הכר את השכן', הילדים לומדים כי השכנים לא שונים מהם כלל והאהבה לכדורגל היא זהה אצל כולם".
יום כדור הארץ בבית ירח

כוכבי אמת

בתיכון בית ירח, עמק הירדן, קיימוּת היא דרך ארץ. בשבוע שעבר ציינו במקביל למעלה ממיליארד אנשים בעולם את "יום כדור הארץ". בין השאר, עיצבו קיר מפסולת, ניקו את שביל סובב כנרת, הכינו מתקנים לאיסוף נייר ועיצבו סטיקרים ולוחות מודעות למען סביבה ירוקה.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

יום שלישי, 30 באפריל 2013

על הדשא - 30 למאי 2013


30.5.2013

ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

הילה אלפרט

מאותו הכפר
מעלה החמישה

כשהילה אלפרט - עיתונאית, שחקנית, יועצת קולינרית - מדברת עם הסוכנת שלה לענייני הרצאות, דליה הוכברג, היא מרגישה כמו בבית. זה באמת די פשוט, כשמדובר בשתי נשים שנולדו וגדלו באותו קיבוץ, מעלה החמישה. אלפרט: "האח הצעיר של דליה היה המדריך הנערץ עליי, ההורים שלה היו חברים מאוד טובים של אימא שלי". מה שמפתיע הוא, שרק לפני שנה וחצי ידיד המליץ לה להיעזר במרכז המרצים לישראל, שמנהלת הוכברג. "אמרו לי 'למה את לא הולכת לדליה מהקיבוץ שלך, יש לה את הסוכנות הכי טובה בארץ למרצים'. אנחנו בקשר חברי כל השנים, מספיקה לנו חצי מילה, ואנחנו מבינות אחת את השנייה. יש לזה כוח מאוד גדול שמישהי באה מאותו מקום שאת". הוכברג, ששירתה בקבע 25 שנה במכללה לביטחון לאומי, השתחררה לפני 12 שנה כסגן אלוף, והתחילה לעבוד במרכז המרצים לישראל.
דליה הוכברג

אחרי פחות משנה, כשרצו לפטר אותה בגלל צמצומים, היא החליטה להשקיע את כל חסכונותיה וקנתה את החברה. "החלטתי שאולי אהיה פחות עשירה, אבל יותר מאושרת". זה הצליח טוב מדי, החברה עושה חיל, כבר כמעט 2,000 (!) מרצים ברשימתה והוכברג גם מאושרת.
ואת מי הקיבוצניקים הכי אוהבים להזמין? "מופעי צחוק או סיפורים אישיים בעלי ערך אנושי". אין כמו הבית. www.hamartzim.co.il


שמחה רבה
מוא"ז מגידו
יבל ברקאי

גם הרמטכ"ל בני גנץ השתתף, לצד אנשי צבא בכירים נוספים, בחתונתה של אלה, בתם של האלוף שי אביטל ואורית נוסבאום, בת כפר מנחם. האירוע המרגש, שהתקיים בשטח הסמוך לדיר הכבשים של אבי הכלה, במושב ארבל, זימן אליו רבים מאנשי ההתיישבות ומערכת הביטחון. אביטל, האב המאושר, בעברו לוחם ומפקד סיירת מטכ"ל, משמש היום כמפקד מפקדת העומק, ואף הספיק בבחירות לפני האחרונות להשתבץ במקום ה-39 ברשימת מפלגת קדימה, מיקום שלא הכניס אותו לכנסת אבל כן העניק לו את משרת המנכ"ל במשרד להגנת הסביבה ואת האורח, הח"כ ישראל חסון מקדימה. גם החתן המאושר, בר בשן, הביא עמו ידוענים מקומיים, שכן אימו, הדס בשן, מהנדסת המועצה האזורית מגידו היוצאת, הזמינה את חבריה לעבודה להשתתף בשמחתה, ובראשם צמרת המועצה: ראש המועצה חנן ארז, גזבר המועצה איציק חולבסקי, מעין השופט, שהחליט לאחרונה לרוץ לראשות המועצה, ומנכ"ל המועצה אברהם אזולאי. חתונה מדוברת.

יזמים צעירים סאסא צילום דיאנה חון

אפאצ'י בגליל
סאסא

הם רק בני 14 וכבר מתעסקים בעסקים. תלמידי בית הספר התיכון ע"ש אנה פרנק בקיבוץ סאסא פיתחו סימנייה ייחודית, המאפשרת למידה ממוקדת. המיזם נעשה במסגרת שיעורי יזמות בבית הספר שהוביל מחנך מקומי, קובי צרור. במסגרת הקורס הקימו התלמידים חברה מסחרית בשם "אפאצ'י" (אנה פרנקצעירים יוזמים), מינו מנכ"ל ומנהל שיווק ודימו התנהלות אמיתית של עסק. "עיקר העבודה היה לעסוק בפיתוח המוצר עצמו - סימנייה ייחודית, המאפשרת למידה ממוקדת. מטרת הפעילות הכוללת בשיעורים הייתה לייצר תוכנית עסקית, לפתוח חשבון בנק, להרוויח כסף, וכמובן ליזום, לתכנן, לייצר ולשווק מוצר שפותח על ידי החברה, ובכך ללמוד, להכיר מקרוב ולהתנסות בתהליך העסקי. "התלמידים גייסו משקיעים, כתבו את התוכנית, ועד היום מכרו כבר כמה מאות (!) מוצרים בירידים שונים בגליל, כשסימנייה אחת נמכרת בעשרה שקלים. גם אנשי עסקים גויסו למיזם, והדריכו את התלמידים בתחומי תפעול החברה וההצלחות שלה. בקרוב יציגו התלמידים את הפיתוח במסגרת תחרות יזמים צעירים בארץ, שהזוכים בה ישתתפו בתחרות בינלאומית. טוב, עסק טוב.

כוכבי אמת

זו השנה הרביעית ברציפות שמרכז המצוינות בסיף של עמק יזרעאל קוטף את המקום הראשון באליפות מרכזי המצוינות בסיף בארץ. בשנה הבאה לאולימפיאדה?


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג