יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

על הדשא 8/82013

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
8/8/2013

זהב על הסוסמגל
  
שירן אנגל , 26, מגל, זכתה השבוע במדליית זהב ברכיבה אומנותית ברמה ג' במכביה. אנגל משמשת ביומיום כמנהלת ומדריכה ראשית בבית הספר לרכיבה ספורטיבית במרכז תלמים שבקיבוץ מגל - (עליו סיפרנו במדור ב28.3.13). לאחרונה זכתה אנגל גם באליפות ישראל ברכיבה אמנותית ברמה ג'. לאחר זכייתה אמרה אנגל: "זו ההרגשה נפלאה לזכות. המטרה שלי היא להיות בין הרוכבות המובילות בעולם ולבסס את מרכז תלמים כמרכז מוביל לרכיבה טיפולית ואמנותית". מנהל מרכז תלמים שלומי זהיר אמר: "שירן היא רוכבת מוכשרת אשר נכונו לה עוד רבות. התרגשנו מאוד כשהיא זכתה במכביה, עבורנו זה יום חג . גם ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, הצטרף למברכים - " אנו מברכים את שירן ואת מרכז תלמים על הזכייה במכביה. תושבי המועצה האזורית מנשה, כולם גאים בה ומחזיקים לה ידיים בכדי שתזכה גם בתחרויות בינלאומיות".

להצטיין במזוןברקאי
  
שושנה רובין, או-טו-טו בת 83, ברקאי, זכתה לאחר 60 שנות עבודה במפעל גלעם, בפרס מהתאחדות התעשיינים- איגוד תעשיית המזון, על מצויינות טכנולוגית בתעשיית המזון. "כשעליתי ארצה מארצות הברית, הבנתי שלא יהיו לי 4 שנים ללמוד באוניברסיטה, שאלתי את השליח מה כדאי ללמוד והוא אמר לי חקלאות. אז למדתי שנה וחצי גידולים סובטרופיים, תחום שבסופו של דבר לא נגעתי בו, אבל בתוך תוכנית הלימודים למדתי כימיה ונושאים נוספים שכן שימשו אותי בהמשך". כמה חודשים אחרי לידת בנה הבכור, נגשו אליה נציגי ועדת עבודה ואמרו שמחפשים לבורנטית חדשה לגלעם, כי הלבורנטית שעבדה שם הואשמה בקומוניזם וגורשה מהקיבוץ.. .כך הכל התחיל.
אחרי כמה שנים כלבורנטית הפכה למנהלת פיתוח, שימשה כחברת הנהלת המפעל שנים רבות ובעשר השנים האחרונות, לאחר שהעבירה את ניהול הפיתוח לכוחות צעירים, קיבלה לידיה את התפקיד של ניהול ידע. "חוץ מזה שאני מלמדת כל נקלט חדש למפעל את העבודה, אני עסוקה בלחפש רעיונות ופטנטים רלוונטיים למחלקות השונות. אני עוברת על כל הירחונים המקצועיים, ומוצאת חומרים שיכולים לעזור לממלאי התפקידים". בנוסף, בכדי שלא ישעמם לה, מנהלת רובין את קרן המלגות שהוקמה לפני עשר שנים לזכרו של ד"ר וילי גרואג ז"ל ממענית, המחלקת 8 מלגות לימודים מדי שנה לבני עובדי גלעם ובני מענית." על האות שקיבלה רשמה ועדת הפרס - "מוענק לשושנה רובין על שילוב של אישיות מיוחדת ונעימה , ידע מקצועי ומעמיק, ראיה רחבה והבנה כוללת בתחום המזון, הנהלת ידע לדורות של טכנולוגים ותרומה לחדשנות, לאיכות ולפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים בקבוצת גלעם".

זהב במיםיקום
  
טלי למקוף, יקום, שתחגוג 16 בשבוע הקרוב, לא יכלה לייחל למתנת יומולדת טובה מזו- מדליית זהב במכביה בתחרות השחייה ל-400 מטר חופשי לנוער. האב הגאה, גבי למקוף, מספר: "כשטלי היתה בת 10, היא השתתפה בבית הספר בכל חוגי האמנות הקיימים, אמא שלה הציעה לה שבתור חוג אחרי הצהרים תירשם לשחייה, שגם תזיז את עצמה". והיא הזיזה את עצמה ועוד איך. "בחוג ראה המאמן שיש לה כישרון והמליצו להעביר אותה לקבוצה של הילדים הגדולים יותר. היא הלכה והתקדמה, כשבשנה האחרונה עשתה קפיצה מאוד משמעותית, בזכות כושר ההתמדה והרצון וגם בזכות המאמן, עדי וולפמן, שהכריז לא פחות ולא יותר, שהמטרה שלו עם טלי זה להגיע בעוד שלוש שנים לאולימפיאדת ריו...!". המאמצים של למקוף הצעירה כוללים 15 אימונים בשבוע. כל בוקר, לפני בית ספר, היא שוחה שעתיים, וגם אחרי בית ספר היא מתאמנת. המאמצים של ההורים, שממשיכים להשתאות לנוכח הישגיה של ביתם הצעירה, כרוכים בתורנויות ההסעות וכמובן בהשקעה כספית לא מבוטלת.
"האהבה והנחישות שלה ממריצים אותנו להמשיך איתה הלאה". למקוף הצטיינה עד כה בעיקר במרחקים ארוכים, כשקטפה את אליפות הארץ לבוגרות בשחיה למרחקים- 1,500 מטר, 5 ק"מ ו-10 ק"מ.

ואם היא כל כך הרבה זמן במים - מה עם הלימודים, חברים?
"טלי תלמידה מצטיינת, כנראה שזה בדם שלה, ויש לה הרבה חברים, מה שכן - היא מבלה פחות זמן מול המסכים. לא הפסד נוראי".

עורך הבלוג