יום שישי, 10 בדצמבר 2010

כתבה בעכבר און ליין - איך משפחת האס מבלה בחופש


איך עבר חג החנוכה אצל משפחות ברחבי הארץ?

יום חמישי 09 בדצמבר 2010 07:04 מאת: לירון ורדי גלר, עכבר העיר אונליין
תגיות: 101 כלבים דלמטים, בת הים הקטנה, חנוכה 2010, לירון ורדי גלר, פסטיגל 2010
שמונה ימים, עשרות פעילויות וים של הצגות - איך שרדו המשפחות, לאן לקחו את הילדים, כמה ימי חופש לקחו מהעבודה וכמה זה עלה להם?


"101 כלבים דלמטיים הייתה שווה את הכסף".
משפחת פניני
פרסומת
סביר להניח שההורים של היום זוכרים את חג החנוכה בתור הימים בהם הדליקו נרות בחיק המשפחה, קיבלו דמי חנוכה ובעיקר חוו אווירה משפחתית חורפית ומוארת. חורף, לצערנו, כבר לא יהיה מבין הסממנים שהילדים יזכרו מחנוכה האחרון, אך האם בין הלו"ז הצפוף של פסטיגלים והצגות, תיזכר גם האווירה המשפחתית?
 יצאנו לבדוק עם שלוש משפחות איך הן העבירו את החג, ובעיקר כמה זה עלה להם. גם השנה נוכחנו לדעת שחנוכה הוא חג שצריך להיערך אליו עם לא מעט כסף, עבודה נוחה שמאפשרת חופש והמון סבלנות.
משפחת פניני

משתתפים: לימור פניני, מנהלת מערכות מידע, אורי פניני, מהנדס אלקטרוניקה, תומר בן ארבע, מאיה בת שבע 
מגורים: גן יבנה
אצל משפחת פניני כל בני המשפחה הדליקו נרות כל יום בבית, כולל הילדים, וכולם בירכו ביחד ושרו. את החופש הארוך לא הרגישו במיוחד, בזכות הצהרון של מאיה בת השבע, שעלה כמובן לא מעט כסף. מבין הפעילויות שעשו בחג, אורי (האב) לא הגיע לכולן, מאחר ולא היה לו חופש מהעבודה. לימור (האם) לקחה יום חופש אחד במהלך השבוע של החג.
האם השריפה בכרמל השפיעה על שינוי אירועי חנוכה?
"אין ספק שהשריפה בכרמל השפיעה על המצב רוח של כל בני המשפחה, במיוחד ששכן שלנו היה אחד מההרוגים. תחושה קשה אבל למען הילדים וכדי לבלות איתם קצת ברוח החג, לא ביטלנו את ההצגות שתוכננו, אבל עדיין צפינו והיינו מעודכנים בחדשות כל הזמן. זו תחושה נוראית שנאלצנו להמשיך בשגרה כאילו כלום, אבל עדיין זה חג והילדים שלי רצו לבלות."
אילו מההצגות הייתה שווה באמת את ההוצאה הכספית?
לימור: "ההצגה 101 כלבים דלמטיים הייתה שווה לגמרי את הכסף, באמת הצגה מצויינת. הילדים נהנו וצחקו מאוד ואני נהניתי לראות אותם שמחים."
כמה זה עלה להם?
» 101 כלבים דלמטיים
מי היה:
 לימור תומר מאיה וסבתא
מחיר לכרטיס: 69 שקלים
מסעדה וקשקושים של אחרי: 200
» סימבה 
מי היה: לימור אורי תומר ומאיה 
מחיר לכרטיס: 55 שקלים
» לילה מטורף בפסטיגל
מי היה: 
לימור אורי תומר ומאיה 
מחיר לכרטיס: 73 שקלים
חשבון: ההערכה הכספית נעה בין  3000 - 3500 שקלים
משפחת רביב - אלבז

משתתפים: טלי, מנהלת מכירות יהלומים בבורסת היהלומים, שלומי, מתווך יהלומים בבורסת היהלומים, אלונה בת שש וחצי, אופק בן 16, יובל בת 15
מגורים: צפון תל אביב
בני המשפחה הקפידו כל יום להדליק נרות ולשיר שירים. בסוף כל הדלקה הם שיחקו משחק סביבון משפחתי בו אלונה (הילדה בת השש) מסובבת את הסביבון ומי שהאות שלו נפלה אחרונה הוא המנצח. טלי (האם) לקחה חופש מהעבודה למשך ארבעה ימים ובימים הנותרים אלונה הגיעה איתה לעבודה. שלומי (האב) לא לקח חופש, אבל כל בני המשפחה בילו יחד בסופ"ש ובערבים: בשבת יצאו כל בני המשפחה לשוק האיכרים בנמל תל אביב, ביום ראשון יובל לקחה את אחותה אלונה לסרט פלונטר וביום שלישי הלכו טלי ואלונה לסיור לכבוד חנוכה בבית ביאליק.
האם השריפה בכרמל השפיעה על שינוי הפעילויות שתוכננו לחנוכה?
המצב בכרמל השפיע על כל בני המשפחה מאוד, מבוקר עד ערב היו מעורבים במה שהתרחש ומעודכנים כל הזמן. זה בהחלט פגע במצב הרוח אך כיוון שהיו התחייבויות קודמות ביניהן בת מצווה משפחתית בסופ"ש בני המשפחה יצאו למרות האירועים הקשים.
כמה זה עלה להם?
» פיטר פן
מי היה: 
טלי ואלונה 
מחיר לכרטיס: 52 שקלים
מסעדה וקשקושים של אחרי: 100 שקלים
» בת הים הקטנה מי היה: טלי ואלונה 
מחיר לכרטיס: 73 שקלים 
מסעדה וקשקושים של אחרי: 100 שקלים
» לילה מטורף בפסטיגל
מי היה:
 טלי ואלונה
מחיר לכרטיס: 75 שקלים
מסעדה וחוברת ודיסק של הפסטיגל: 200
חשבון: ההערכה הכספית בין 3500 - 4000 שקלים וניקח בחשבון שאופק ויובל קיבלו כל אחד מהם דמי חנוכה של כ- 500 שקלים לבילויים ולבזבוזים בחנוכה.
                                     כל ילד קיבל דמי חנוכה של 500 שקלים. משפחת רביב - אלבז
משפחת האס

משתתפים: רוני האס, מגייסת תרומות למרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בגליל, אלון האס, מרצה ומטפל בתראפיה באומנות, זהר בת חמש וחצי, רז בת שמונה וחצי, שחר בת עשר וחצי
מגורים: חברי קיבוץ עמיעד ומתגוררים בשכירות בכחל
כל המשפחה ירדה דרומה לאילת ברכב לחופשה בת שבוע בבית מלון. ה-ביחד - זה הפרס הגדול מבחינת המשפחה בחופשה הזו. הם הקפידו להדליק נרות ולבלות ביחד כל הזמן.
מה תכננתם לחופשה בחג?
"החלטנו להעביר את כל החג יחד באילת, במקום לחפש כל יום פעילות חדשה או טיול עם הבנות ולשלוח אותן למסגרות".
האם תכננתם לקחת את הבנות להצגות או מופעים בחנוכה?
רוני:  "אלון ואני מתנגדים להצגות ופסטיגלים ולכן לא לקחנו את הבנות גם השנה למופעים. אבל אני מאמינה שבעתיד אני עוד "אשבר" כי ככל שהבנות גדלות הן מוצאות את המופעים הללו כקסם, ואני לא רוצה לקחת להן את זה."
האם השריפה בכרמל השפיעה על שינוי אירועי חנוכה?
"לא ביטלנו את התוכניות לחופשת החנוכה למרות העצב הגדול והמצב רוח שהעיב על החופשה. עזבנו את ביתנו בגליל המערבי ויצאנו לשבוע באילת. שנינו לקחנו חופש מהעבודה לשבוע ימים לבילוי יחיד ומיוחד עם הבנות שלנו."
כמה זה עלה להם?
» מצפה תת ימי
» הקצבה לקשקושים כל יום כ- 50 שקלים
» ארוחות שבישלו לעצמם והמצרכים שנקנו 
» פיצה ומסעדות
» מלון לשבוע 
» דלק לנסיעה
חשבון: ההערכה הכספית נעה בין 3000 - 3500 שקלים
                                                       מתנגדים להצגות ולפסטיגלים. משפחת האס

עורך הבלוג