יום שבת, 1 בספטמבר 2012

על הדשא 30 לאוגוסט, 2012


30.8.2012                                                                                                                


ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

פרס. צילום ורדה גולדשטיין, שער הנגב

התקווה

נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח ביום שני את שנת הלימודים בחנוכת בית ספר התיכון הממוגן הראשון מסוגו בשער הנגב. ביקורו של הנשיא התקיים על אף ירי של רקטות לפני ואחרי הביקור. מנהל בית הספר, אהר'לה רוטשטיין, הסביר לנשיא בעת הביקור, כי "לחיות תחת אש במשך שנים זו אולי גבורה, אבל להאמין, כשאנחנו חיים תחת אש - זו תקווה". אמן ואמן.

מסיבת עיד אל פיטר ברמת השופט

כמעט כל יום חג
רמת השופט

כשהנה קרנכל, 61, רמת השופט, מספרת על אירועי עיד אל פיטר, שהתרחשו בקרב עובדי "מזור", הבית הסיעודי שהיא מנהלת בקיבוצה, המבטא ההולנדי שלה מקשט את דיבורה הנעים: "רוב השנים עיד אל פיטר יוצא כשאנחנו חוגגים חגי תשרי, וכמעט שלא מתייחסים אליו. השנה התחלנו לדבר על כך, שראש השנה יוצא עוד הרבה זמן ואין חגים כל החודש, ואז אמרו לנו העובדים המוסלמים, שבעצם יש חג, חג שלהם - חודש הרמאדן מסתיים והם עומדים לחגוג את עיד אל פיטר. פתאום הבנו שיש כאן הזדמנות". הם החליטו לחגוג אירוע משותף במועדון הקיבוץ ולהזמין את בני משפחותיהם של כל העובדים, יהודים ומוסלמים. עוד לפני האירוע הביאו כל העובדות את ילדיהן, ויחד עם דיירי הבית אפו עוגיות וקישטו את הבית בקישוטי החג. "הנוכחות של הילדים וההסתובבות שלהם בין כולם ריגשו מאוד את הדיירים והעלו חיוך ושמחה על פניהם. אחת מנשות העובדים נפגשה עם הדיירים, ונתנה להם הסברים על החג ומנהגיו". כמה ימים לאחר מכן התכנסו העובדים, בני זוגם, ילדיהם ונכדיהם במועדון, התכבדו במטעמי חג מגוונים וטעימים, שמעו על מנהגי החג ועל המשמעויות החברתיות שלו וצפו במצגת. "כולנו התפזרנו נרגשים מהחוויה, שבה גם למדנו להכיר את המנהגים השונים של שני העמים ואת הידידות, הכבוד והערכה האמיתית שמתקיימת אצלנו". קירוב לבבות.

סיום חוג שחיה בעין המפרץ

באנו חושך לגרש
עין המפרץ

דנה בן אור רוטמן, מעין המפרץ, היא מנהלת תחום נוער ב"היווט" - עמותה לסיוע סוציאלי, חינוכי וכלכלי ליוצאי אתיופיה. היא הצליחה לרתום לפעילות מתנדבים רבים מקרב החברים והתושבים בקיבוצה. "העמותה הוקמה על ידי נשים מתוך הקהילה למען הקהילה, ומפעילה מרכזי נוער בקריית ים, בקריית ביאליק ובקריית מוצקין, שם זוכים בני הנוער במדריכים תומכים ומעצימים, בחוגים, בפעילויות חברתיות ובסדנאות העשרה". בן אור רוטמן אסירת תודה למתנדבים הרבים מקיבוצה, ואף פרסמה מכתב תודה בעלון הקיבוץ. אחת המתנדבות העבירה בהתנדבות חוג שחייה בן 12 מפגשים לבני הנוער, ובנוסף לכך אותה מתנדבת ומתנדב אחר שימשו כמצילים בבריכה בזמן פעילות אחרת שהתקיימה למען הנערים. שני מתנדבים ציירו על קיר באחד ממרכזי העמותה. מתנדבת אחרת העבירה סדנת טיפוח לנערות, מתנדב נוסף לימד את החניכים כדורעף וארגן פעילות בבריכה, שגם היא הועמדה לשימוש של העמותה ללא תשלום. גם את ל"ג בעומר חגגו החניכים בזכות שני מתנדבים, וחלק גדול מהפעילות במרכזים מתקיים בזכות תרומת פריטי ציוד שונים. מתנדבים המעוניינים לסייע אם בתחום הלמידה ואם בתחומים אחרים ניתן ליצור קשר - דנה בן אור רוטמן במייל: youth@hiyot.org או בטלפון נייד:0526172353

שרת החקלאות וצעירי השומר החדש. צילום: אורי וולמן

צעירי השומר החדש
ש"ש / ההתיישבות העובדת

ארגון השומר החדש, שהוקם בשנת 2007, במטרה לסייע לחקלאים בשמירה ובהחזקה של שטחים פתוחים בנגב ובגליל, צירף החודש לשורותיו 50 בוגרי י"ב לשנת שירות, שבמהלכה, תוך כדי שגרת עבודה, למידה ושמירה, ימשיכו את דרכם של חברי ארגון "השומר" שהוקם בתחילת המאה ה-20. השבוע התחילו הש"ש בהיכרות עם נושא החקלאות ויצאו לביקור במשרד החקלאות. הם קיבלו סקירה על תחומי העיסוק והפעילות של משרד החקלאות ועל מידת תרומתו של "השומר החדש" למען החקלאות בישראל.

צילום: יחצ

כוכב אמת

רועי עופר, מיחיעם, מבוגרי בית הספר למוסיקה של ערוץ 2, ניצל כמו ילדים רבים את סוף אוגוסט לבילוי משפחתי, הפעם בקיבוץ אחר - הוא שט בקייקים, ריחף לירדן באומגה וטיפס על קיר טיפוס במתחם האתגרי של קייקי כפר בלום. גם מזמר וגם מאתגר.

עורך הבלוג