יום חמישי, 16 במאי 2013

על הדשא 16 למאי 2013


16.5.2013


ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום גולי אורטל עברי


חמישי אקולוגי



ההכנות ליריד האקולוגי החמישי של עמק הירדן, שיתקיים בחמישי הקרוב, 23.5, בשיאן. תלמידי ומורי התיכון האזורי, בית ירח, המארח את היריד, לוקחים חלק נכבד בפעילות שתכלולבין השאר- דוכני תצוגה ומכירה, סדנאות, הפעלות, הצגות, הרצאות, סיורים ועוד.והשדרוג הירוק- הכניסה תתאפשר תמורת מיכל החייב בפיקדון. הו אקולוגיה שלי.




בין הכרמים

אורטל



אילן זעפרני, 45, אורטל, עבד שנים רבות כבוקר וכמכונאי במיכון החקלאי של המטעים והכרמים בקיבוצו. לפני 12 שנים החליט ביחד עם חבר, לנסות ולייצר את מה שהוא באמת אוהב- יין. הם קיבלו מקלט, ושם ייצרו יין באופן אישי. "בהתחלה ייצרנו לא יותר מ- 200 ליטר. לאט לאט זה גדל, כשהגענו לכמות של 3 חביות, החלטתי שאני יכול להגשים חלום." הוא יצא ללימודי ייננות במכללת תל חי ובמקביל הגיש בקשה לקיבוץ, שהיה פתוח ליזמויות חדשות, לפתוח יקב מקומי.

"ב-2009 קבלתי את האישור הרשמי ובצרתי את הבציר הראשון, ב-2011 התחלתי למכור את היינות הראשונים והיקב נפתח למבקרים באופן רשמי. היום היקב מייצר כ-15,000 בקבוקים עם כוונה להגיע ל-30,000. אנחנו מייצרים קברנה סוביניון, מרלו וסירא ביינות האדומים ווויונייט ביינות הלבנים, בנוסף אנחנו עושים בלנדים בין הזנים השונים. היין שלנו מבוסס על ענבים הגדלים בתנאים האופטימלים של אורטל, אנחנו רואים בהם יינות איכות כשקהל היעד שלנו הוא מסעדות יוקרה בכל הארץ וכמובן לקוחות שמגיעים למרכז המבקרים שביקב ובחנויות יין."

לרגל חג השבועות, כמסורת חדשה, הזמין היקב את הציבור הרחב ליהנות מאירוע "אמנות ויין בין הכרמים". האמנים יצרו, הקהל השתתף בפעילויות שונות ובעיקר כולם זכו לטעום מהיין המקומי המשובח. לחיי העם הזה.


גורים וביכורים בניר דוד. צילום אלון האס


גורים וביכורים

ניר דוד



גם מייקי, הקנגורו הצעיר, הוא פרי ביכורים של שנת תשע"ג, בן בכור למאיה האם הגאה והמאושרת בפארק האוסטרלי "גן גורו" בקיבוץ ניר דוד. חייו של מייקי בן העשרה חודשים, היו מוטלים בספק כשהחל להיפרד מכיס אימו, שכן רגלו הימנית האחורית הייתה שבורה, עובדה העלולה לחרוץ חייו של קנגורו. אולם עובדי הפארק לא אמרו נואש, הם החליטו לנתח ולגבס את הרגל הקטנה, במאמץ כמעט חסר סיכוי לרפא את העצם השבורה. אורית ידיד, 33, ניר דוד, מטפלת בקנגורו ועוזרת הווטרינר בגן גורו - "מייקי שבר את רגלו לפני חודש וחצי, כשהיה בן 8 וחצי חודשים, יש מעט הצלחות בריפוי רגל שבורה אצל קנגורו, אבל הווטרינר שלנו החליט לתת לו סיכוי". הווטרינר, ד"ר עמיר כפרי, 36, בן רשפים, החליט לנתח את מייקי ולהכניס פין שיְקָבּע את רגלו. ד"ר כפרי:" מגיל 7 חודשים בערך, קנגורו מתחיל לצאת מכיס אימו, כשהוא ממשיך לחזור אליו כל הזמן גם משום שהוא עדיין יונק בכיס. כשמייקי רק התחיל לצאת מהכיס, גילינו ששבר את רגלו, החלטתי לנתחו, לאחר הניתוח החזקנו אצבעות שיצליח לחזור לכיס אימו". לשמחתם, בבקר למחרת הניתוח מצאו עובדי הפארק את מייקי בכיס אימו, שם בילה שבוע ימים רצוף, עובדה שאפשרה לרגלו לנוח ושיפרה את סיכויי ההחלמה. "השבוע הורדנו לו את החבישה, בעוד כשבועיים נוציא לו את הפין ונכון להיום אנחנו מאד אופטימיים". ביכורים הבאנו לך.


מתגלגלים בעמק יזרעאל צילום ישראל פרץ


תקווה מתגלגלת
מ.א. עמק יזרעאל


בשבת האחרונה, יצא בפעם ה- 11 מסע האופניים"גלגלים של תקווה", של עמותת אתגרים שנערך בשיתוף עם המועצה האזורית עמק יזרעאל, בחסות בנק הפועלים, במסגרת פסטיבל שבועות - חלב ודבש. למסע יצאו קרוב ל- 8,000 רוכבי אופניים שהגיעו מכל רחבי הארץ. הם יצאו לדרך בשעה 7:00 בבוקר, לאחר הזנקה משותפת בה נטלו חלק גם שר הביטחון, משה בוגי יעלון, וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר. הרוכבים - חובבים ומקצוענים, קבוצות רכיבה ומשפחות עם ילדים וכן רוכבים נכים, השתתפו במסע להעלאת המודעות בציבור לפעילותה החברתית של עמותת "אתגרים" ולאיסוף תרומות מדמי ההשתתפות, לטובת הקמת מועדוני אופניים לילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים בכל רחבי הארץ.
כל עוד בלבב.


כוכבי אמת. צילום דוברות מועצה איזורית גליל עליון


כוכבי אמת



שגיא לוי, השף של מסעדת פוקצ'ה הגלילית, והשף סרג'יו הלמן, לשעבר נחלים והיום בלו-באס, בליווי סטודנטים לחינוך ממכללת תל חי, התנדבו ביום שישי האחרון, בהמשך לפרויקט שנתי בו לומדים תלמידי היחידה לקידום נוער של הגליל העליון את רזי הקולינריה, לבשל ביחד עם התלמידים בראנץ' יוקרתי, שהכנסותיו הוקדשו כתרומות להמשך הפרויקט הקולינרי הגלילי.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג