יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

על הדשא 21 לספטמבר 2010


21.9.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

פעם שלישית גלידה למלכת המדבר
עמיעד

רותי לוצקי, 51, חברת עמיעד, יצאה לשמונה ימים ללפלנד, במסגרת תחרות מלכת המדבר, וחזרה ממנה ובידיה כתר המנצחות הנכסף, ההופך אותה גם למלכה השלישית בקיבוץ עמיעד הזוכה במלכת המדבר וגם לזכאית בהשתתפות חינם בתחרות שתתקיים בשנה הבאה.

לוצקי, שטיילה במזג אוויר שמשי הטיפוסי ללפלנד בעונה זו, בטמפרטורה ממוצעת של 12 מעלות ביום, מספרת כי הרגע הקר ביותר שחוותה היה בשעת השיט לצפייה בלווייתנים, כשהרוח המהולה ברסיסים מהאוקיינוס הקר הצליפה בפניה החשופות. "אז גם התחרטתי שלא לקחתי איתי לטיול חם-צוואר, כפי שהמליצו לי ילדיי".

לוצקי ממשיכה מסורת של נשות עמיעד, הזוכות בהצטיינות בתחרות היוקרתית. לפני שנתיים הייתה זאת תמי ניר, 54, מעמיעד, שזכתה בתואר מלכת המדבר במסע בדרום אפריקה. לוצקי מספרת, כי על מנת להיכנס לתחרות יש לעבור מבחני מיון שעורכת החברה הגיאוגרפית. למבחנים הללו נרשמות מדי שנה כ-14,000 נשים מכל הארץ, ומתוכן מתקבלות כ-500 משתתפות בשנה. "רוב הנשים אינן מכירות אחת את השנייה קודם לכן, ואף על פי כן אחד התנאים להצלחה בתחרות הוא עבודת צוות. בסוף המסע בוחרת כל משתתפת בצוות את מי שלדעתה פעלה באופן הטוב ביותר, והמנצחת זוכה לצאת למסע נוסף בחינם". במסע המלכותי בדרום אפריקה, לפני שנתיים, השתתפה במקצה אחר, איילת גרונר, 33, בת עמיעד, שזכתה אף היא בתואר הנכסף. גרונר הייתה צריכה הרבה אומץ בהחלטתה להשתתף במסע הזכייה שהתקיים שנה לאחר מכן בארצות הבלקן, בעיקר משום ששלושה חודשים קודם לכן ילדה את בכורתה. היא השאירה את התינוקת לשבוע ימים לטיפולם המסור של האב ושל שתי הסבתות, אשר טיפלו בנסיכת העצר בנאמנות לאין קץ.

ניר הוותיקה, השתתפה השנה במסע הפורץ (מסע ההכנה) ללפלנד, כשהכינה את השטח, בין השאר, לחברתה לוצקי ששבה, כאמור, בתום המסע עם כתר המנצחות בידיה. כעת מחפשים בעמיעד את הבאה בתור; האצילות מחייבת.

ביקור לביא בשדה אליהו
ביקורי גומלין בסוכות כשרות למהדרין
חגיגות ה-80 לקיבוץ הדתי

במסגרת אירועי שנת ה-80 לקיבוץ הדתי, ישתתפו בחול המועד כל 19 קיבוצי תנועת הקיבוץ הדתי בביקורי גומלין, כאשר כל קיבוץ יתארח או יארח קיבוץ אחר בצל סוכותיו.

הסבב הראשון של הביקורים נערך בסוכות אשתקד, עם פתיחת אירועי ה-80, וכעת הקיבוצים שהתארחו יארחו את עמיתיהם. בין השאר, ייהנו האורחים משיעורים מקומיים, מסיורים ברחבי הקיבוץ המארח ומפעילויות לכל המשפחה.

בתנועת הקיבוץ הדתי חברים 19 קיבוצים ומושבים שיתופיים, שבהם מתגוררים כיום כ-10,000 נפש. התנועה מתמודדת עם שילוב בין היעדים ששמה לה להגשמה - אמונה בתורת ישראל, ציונות, דמוקרטיה, ערך העבודה וערכים מהתרבות המודרנית, כגון: שוויון ערך האדם, קידום מעמד האישה והוגנות כלפי כל אדם. נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אומר כי על רקע יציבות כלכלית יחסית בכל הקיבוצים, מתמודדת התנועה עם שאלות הנוגעות לצמיחה דמוגרפית, לחיבור בין חברים לתושבים ולחידוש תנופת הבנייה למגורים ולמבני ציבור. במישור הדתי מנסה התנועה לעשות נפשות לדרכה הייחודית בהבנת תורת ישראל".

בין השאר, תקיים המזכירות המורחבת של תנועת הקיבוץ הדתי (מזמו"ר) ישיבה חגיגית בחצר ראשונים בדגניה - שתהווה אירוע משלב בין חגיגות ה 100 לתנועה הקיבוצית וחגיגות ה-80 לקיבוץ הדתי.

אושפיזין גרסת קיבוץ סאסא

בקיבוץ סאסא החליטו לפתוח את השערים לתושבי הגליל ולמטיילים מזדמנים, ולקיים ביום שישי הקרוב, א' חול המועד, שוק איכרים, שבו יופעלו עשרות דוכנים על ידי תושבים מהאזור כולו. מבית סאסא עצמו תוכלו לטעום מרקים תוצרת בית, להתרשם מתכשיטים תוצרת מקומית וליהנות מדוכני הפעלה לילדים שינוהלו על ידי הנוער המקומי.
סוגרים שמונים
נען סוגרת 80 שנה

גונג הסיום של חגיגות ה- 80 לקיבוץ נען, יהדהד בערב חג שני של סוכות באירוע רב משתתפים, באולם הספורט של הקיבוץ, אשר יהפוך לערב אחד לרחבה תיאטרלית. הקהל יתמקם בתוך רחבת הספורט ויצפה במחזמר מקומי, שמשתתפיו יציגוהו בשלוש במות שונות שימוקמו מעליהם ביציע. העלילה הינה פרפראזה על המחזמר "מאמה מיה" בגרסה מקומית (בדויה לחלוטין כמובן), העוסקת באולפניסטית לשעבר שבתה מנסה לאתר את אביה הקיבוצניק - אחד מתוך מספר אבות פוטנציאלים מקומיים.

אירועי שנת ה-80 בנען נפתחו לפני שנה בבחירת סמל ה-80 לנען. ההצבעה נעשתה בצורה חשאית בקלפי, והמצביעים בחרו ברוב גדול בסמל שיצרה כנרת רוסק, בת הקיבוץ. הוועדה, שהוקמה לטובת אירועי ה 80, מנתה תשעה חברים וחברות, ודאגה למצוא את שביל הזהב שבו ישולבו בחגיגות כל ארבעת הדורות בקיבוץ, כולל בנים ומשפחותיהם שאינם חיים כיום בקיבוץ.

הערב הפותח, שחל לפני שנה, כלל את חגיגת יום ההולדת ה-79 של הקיבוץ הוותיק, וגם בו הועלה מחזה פרי כוחות מקומיים, שכלל חומרים אותנטיים מחיי הקיבוץ. במהלך השנה מרובת האירועים יצרו בין השאר חברי הקיבוץ גן פסלים בבוסתן שנטעו בט"ו בשבט, יזמו אירוע תרבותי לטובת הדור השני במצוקי דרגות, יום הילד קיבל נופך המוני ובו הפעלות - ברובן מתוצרת מקומית ועל טהרת רוח ההתנדבות, והשיא היה טיול משפחות לירושלים, שבו השתתפו כ-600 איש שמילאו 15 אוטובוסים. שיהיה במזל טוב.

***

במועצה האזורית עמק הירדן הקדימו להרים עפיפונים בעפיפוניאדה, הנערכת זו שנה שלישית ברציפות למען שחרורו של גלעד שליט וכמפגן תמיכה במשפחתו. באירוע השתתפו כחמש מאות ילדים, ועפיפוניהם עפו לעת ערב אל שמי נהריים - אי השלום, עם הרבה תקווה בלב לשחרורו הקרוב של גלעד.

עורך הבלוג