יום שישי, 16 באפריל 2010

על הדשא: מנה שלישית




15.4.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא

רוני מ. האס


 

איל שחר בתחרות תל מונד

סוסים שמדברים עברית
נען

איל שחר מנען, נכה צה"ל, ניצח בתחרות רכיבה בתל מונד

את איל שחר, 38, מנען, קשה מאוד לתפוס לא עסוק: שלוש פעמים בשבוע הוא רוכב בחוות הסוסים שבתל מונד, שלוש פעמים בשבוע הוא עובד בחוות הסוסים שבקיבוצו, נען, בין לבין הוא מתרגל יוגה בעזרת מאמנת אישית וגם באופן עצמאי. כשמגיע סוף השבוע הוא נפגש עם חברים, אך גם מקדיש זמן לפעילות גופנית בבית הלוחם, בחדר הכושר או בבריכה, שכן איל, אלוף ברכיבה בקנה מידה בינלאומי, הוא נכה צה"ל שחודשים רבים היה תלוי בין חיים למוות, כשסיכויי ההחלמה שניבאו לו היו כמעט אפסיים.
לפני 19 שנה, במהלך גיחה מבצעית, איל שחר (צ'יקו(,38 , מנען, נפצע אנושות מכדור שפגע בראשו מטווח קצר. במשך שישה חודשים הוא שכב בבית חולים מחוסר הכרה, וכשהתעורר היה עתידו בלתי ידוע, שכן מוחו נפגע באורח אנוש, האונה הימנית נחבלה ללא תקנה, והאונה השמאלית ספגה פגיעה קשה. הוא נכנס לתהליך שיקומי ארוך בבית לווינשטיין, כאשר מלבד שיתוק בצד השמאלי של גופו, נפגעו גם כישוריו הקוגנטיביים, בהם זיכרונו ויכולת התפיסה וההבנה שלו.
עם התקדמותו בתהליך השיקום החליטה אמו, שרה, כי היא מעוניינת לאפשר לו להתחבר מחדש למקומות שבהם היה נוהג לבלות כנער. אחד המקומות הללו היה חוות הסוסים שבה נהג לרכב.
"כנער היה ספורטאי מוכשר, ועסק הרבה ברכיבה על סוסים ובאמנויות לחימה", היא אומרת.
בתחילה, כחלק מהליך השיקום, רכב במסגרת רכיבה טיפולית, בלי לדעת, כי הוא עתיד לקטוף עשרות מדליות וגביעים כרוכב מקצועי. ככל שהתקדם, נכנס יותר ברצינות לתחום הרכיבה התחרותית, והחל לקצור הצלחות בתחרויות ברחבי הארץ. עם הזמן הצטרף לתחרויות רכיבה בינלאומיות. בשנת 1996 השתתף באולימפיאדת הנכים באטלנטה ובשנת 2000 השתתף באולימפיאדת הנכים באתונה. כל המשתתפים היו פגועי גפיים, ואיל היה היחיד שהינו גם פגוע ראש, אך זה לא מנע בעדו להגיע להישגים המרשימים שצוינו לעיל. כך גם היה בתחרויות שהשתתף באליפויות אירופה. כאמור, לפני כשבועיים קטף את המקום הראשון בתחרות שנערכה בחווה בתל מונד, שבה הוא מתאמן בשנים האחרונות. גם כושר הביטוי שלו התפתח במהלך השיקום. לנו אמר איל, כי בחו"ל "אין סוסים שמדברים עברית", ולמרות שהוא לא משתגע על השיר הזה של קורין אלאל, הצליח להוכיח גם בחו"ל, שלא חייבים עברית מושלמת בשביל לרכוב על סוס.
סיור בעקבות לוחמים. נחשון

סיור בעקבות לוחמים
נחשון

במסגרת חגיגות 60 שנה לקיבוץ נחשון, ארגנו החברים סיור בעקבות לוחמי "מבצע נחשון". היה זה טיול רגלי לילי, שבו השתתפו 150 גברים, נשים וטף, אשר פסעו לאור פנסים וניסו לשחזר את צעדיהם של לוחמי "מבצע נחשון", שעשו את אותו מסלול 62 שנה קודם לכן, שנתיים טרום הקמת הקיבוץ שבחר להיקרא על שם המבצע.
הצעדה יצאה בשעה שבע בערב משער הגיא, על דרך בורמה לכיוון נחשון. ליד לטרון שמעו הצועדים עדות אישית ממפקדו דאז של אריק שרון, תא"ל אשר לוי, שתיאר את הקרב שבו נהרגו לוחמים רבים ושרון נפצע קשה.
הטיול הסתיים בעשר בלילה בטקס, בהשתתפות יעקב לזר, מזכיר הקיבוץ, ושולה אופיר, מנהלת הקהילה.
המשתתפים הנחושים קיבלו חולצות, תעודת השתתפות ומדליה.
מדבקת הלוגו. עד מאה כעשרים.

כל קשר לקוטג' מקרי בהחלט
לוגו חגיגות המאה לקיבוץ

מאות כלי רכב מסתובבים כבר ברחבי הארץ וכמה עשרות בארצות הניכר, ועליהם מדבקת הלוגו "100 שנות קיבוץ". מדובר במדבקות שקופות, הנושאות לוגו ססגוני וסיסמה שמתייחסים לאירועי 100 שנות הקיבוץ - "מאה שנה לקיבוץ - מקבוצה אחת לתנועה גדולה".התנועה הקיבוצית מספקת לכל חבר וחברה המעוניינים בכך את המדבקה המלבבת. מערכת על הדשא חקרה ומצאה, כי למרות הדמיון לקוטג' תנובה, אין קשר בין הפרטת תנובה להפקת המדבקה.
קיבוץ או חבר, המעוניינים לקבל מדבקות לכלי הרכב, מוזמן לשלוח דוא"ל לדובר התנועה לפי הכתובת: dover@tkz.co.il
ספינינג בדגניה א. פול גז בניוטרל

הרזיה והשמנה בחצר ראשונים
דגניה א'/ חגיגות המאה לקיבוץ

עשרות תושבי עמק הירדן נאלצו להתנזר מפעילות כושר גופני והרזיה בשעת טקס ההכרזה על פתיחת אירועי שנת המאה לקיבוץ. מסתבר, כי בפאתי החצר המיתולוגית, ב"תגמיר" (מחסן הבגדים בדיאלקט הדגניאי) לשעבר, הוקם לפני כחצי שנה מועדון להרזיה ולטיפוח אורח חיים בריא, העונה לשם ספינ-דן. מנהל המועדון, יותם בארי, 31, בן אשדות יעקב איחוד, החליט ש-700 אורחים עלולים להרתיע את לקוחותיו, ובחר לסגור את המועדון במהלך האירוע. כפועל יוצא החמיצו נשיא המדינה ושאר אורחי הכבוד את המחזה המרהיב של חובבי הכושר מדוושים על אופני הספינינג במועדון ושאר פעילויות. למען קוראינו המודאגים בדקנו ומצאנו, כי עם תום האירוע שבו לנטוף אגלי זיעה בחצר הראשונים, וההתיישבות העובדת חזרה להתעמל ולפעום.
אנחנו דווקא התלהבנו מהקפה ומאפה שהוגשו על ידי הדס ורדי, 49, דגנייאית אותנטית, ושותפתה גילי לביא, הפותחות מחדש את "קפה ראשונים", המגיש תפריט חלבי מעורר תיאבון במבנה האורווה לשעבר, שהפך למתפרה לשעבר בחצר הראשונים. מערכת על הדשא קיבלה הבטחה, שהקפה יהיה פתוח לקהל הרחב כבר במהלך חידון התנ"ך העולמי שיתקיים בשבוע הבא, ביום העצמאות, בחצר רבת הפנים.
כוכב אמת. צילום: דוד עינב

כוכב אמת / מצטיין וצדיק בקיבוצו
ראש הנקרה

דקל קינן, 25, מראש הנקרה, בלם בקבוצת מכבי חיפה ובנבחרת ישראל, שייצג בטקס ה"מאה לקיבוץ" את הדור הצעיר הקיבוצי כמצטיין בתחום הספורט, הוא כישרון לא רק בתחום הכדור רגל.
מערכת על הדשא גילתה, כי קינן הצעיר מנהיג מדי חג את צעירי קיבוצו בהופעות התרבות, וזאת על מנת להוכיח לדור האבות, כי לא נס ליחו של הקיבוץ. לדוגמה, בפסח האחרון לקח חלק בריקוד החד גדיא המסורתי, וזאת כאשר בפסח הקודם הוא וחברו זיו שמואלי הנחו את ליל הסדר. הוא אינו מסרב לאף הזמנה לשמח ילדים - ילדי בר מצווה, ילדי פנימייה או ילדים המאושפזים בבית חולים. מרובה הכישרונות נענה תמיד להזמנה ויוצא לשמח לבבות צעירים. ורק הפרות ברפת עדיין מתגעגעות לימים שבהם הקדיש את זמנו לתורנויות חליבה ברפת, כשעוד לא היה עסוק כל כך.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג