יום חמישי, 7 במרץ 2013

על הדשא 7 למרץ 2013

7.3.2013






על הדשא
רוני מ. האס



על הדרך

מטיילים רבים נהנו מאירועי פסטיבל "בדרך הטבע" של המועצה האזורית מגידו, שיסתיים בסוף החודש. בשבת הקרובה יוכלו המשתתפים להנות מ"הקרקס החקלאי" בקיבוץ דליה ובשבת שלאחריה מיריד אמנות ומוזיקה. לפרטים נוספיםwww.megido.org.il


קדום ומתגלה
עין המפרץ
יבל ברקאי

סימני סליק פרטי של קצין מודיעין בהגנה, מרק עצמון ז"ל מעין המפרץ, התגלו בעת הרמת רצפה בביתו המשתפץ של צעיר מקומי, איתמר רווה. עמיצור עצמון, בנו של מרק עצמון, אישר שאכן היה לאביו בסליק הפרטי אקדח פרבלום.מספר אמציה רייז, עין המפרץ, שחקר את הנושא :"אחרי מותו של אביו עבר אקדח הפרבלום לחזקתו של יונתן ז"ל, בנו השני של מרק עצמון. אחרי שנים כשיונתן ניסה להשמיש אותו ואי אפשר היה לירות בו יותר, אם בגלל חלודה או בגלל סתם התיישנות, מסר אותו לחנות נשק בעכו. בסליק של מרק היו עוד שני כלי נשק, רובה ציד עם 3 קנים ששימש ל'השכבת' אגמיות וברווזים בבריכות הדגים של הקיבוץ ורובה סער אנגלי של הצנחנים עם קת מגומי כדי שהנשק לא יזדעזע בעת הנחיתה בקרקע. ביקשתי מכמה צעירים חובבי ארכיאולוגיה שייבדקו עם מגלה מתכות ויאתרו בוודאות את הסליק .אגב - עם הרמת המרצפות בביתו של רווה התגלה גם עלון הקיבוץ 'ידיעות השבוע' מתאריך 27 בדצמבר 1957... וזאת כבר תעלומה מדוע הוטמן שם". בקיבוץ עין המפרץ היו שבעה סליקים, 3-4 אותרו כשבכוונת הקיבוץ לשקם ולשפץ אחד מהם.

קדום ומקדם
חוקוק

דניאל עובד, 44, חוקוק, מטפל במקצועו ב 22 השנים האחרונות, התוודע בתחילת דרכו המקצועית, לשיטת טיפול ייחודית, "אמנה", שמתמקדת בעבודת גוף נפש, אותה פיתחה אוסטרלית בשם קריסטין דיי. "נסעתי לארה"ב, התגוררתי אצל קריסטין דיי ולמדתי את השיטה, כשאחד הכלים שזכיתי לרכוש ממקור ראשון הייתה ה"סווט לודג'"- טקס אנדיאני קדום שעושה שימוש באוהל הזעה, מעין סאונה בטבע." במהלך השנים דניאל פיתח את המתודה לטובת עבודה טיפולית. "מאחר והגעתי מהתחום הטיפולי, הרגשתי צורך לפתח את הכלי הזה לטובת עבודה אישית וקבוצתית." מגיעים אליו אנשים פרטיים אך בעיקר קבוצות שמעוניינות לעבור תהליך קבוצתי- ממפגשים חברתיים ועד לצוותי עבודה. בגלל שהביקוש לסדנאות הגיע מכל הארץ, בנה סווט לודג' נייד, איתו הוא מגיע לכל מקום. "הסווט לודג' הוא חלק מארגז כלים שלם, כשאני גם מטפל ומנחה סדנאות במעגלי קצב באוכלוסיות מוחלשות כגון נגמלים מסמים, נפגעי נפש, ונוער בסיכון וגם בצוותי עבודה, זה עוד כלי שמאפשר לעשות תהליכים מופלאים לפיתוח הצוות". כלי נוסף שפיתח הוא ה"מדידאנס" (מדיטציה- דאנס) - הכרות עם מוזיקה ועם כלי נגינה כחלק מפיתוח אישי או קבוצתי ועד לאירועי קצב ותנועה פשוט בשביל הכיף". פשוט כיף קדומים. פייסבוק "קדום חוויה שורשית". טלפון- 0543366312 0525541737

מקדמים שלום
אגף המשימות

בסוף השבוע האחרון, נפגשה משלחת ישראלית ומשלחת פלסטינית של אזרחים מהשורה, במרכז תל אביב, כיכר הבימה, לנהל מו"מ על סיום הסכסוך, לאחר חמישה מושבים, בני שעתיים כל אחד, היה בידיהם הסכם שלום חתום.
מפגש זה היווה הקדמה למפגש גדול יותר שיתקיים בצומת אלמוג בחול המועד פסח והינו חלק מיוזמה להקמת קונגרס ישראלי-פלסטיני ציבורי למו"מ, מיזם בראשו עומד ד"ר ספיר הנדלמן, חתן פרס פיטר בייקר לחקר השלום, שהוביל כבר 17 מיני-קונגרסים דומים, באוניברסיטאות מובילות ברחבי ארה"ב וקנדה, בגדה המערבית ובת"א ורואה בפרויקט הזדמנות אמיתית ליישוב הסכסוך.
מספר יואל מרשק, מרכז אגף המשימות שלקח חלק בדיונים- "הדיונים התקיימו במהלך השישי שבת והניבו הרבה הסכמות- הייתה הסכמה שעם חתימת הסכם משותף, ישוחררו כל העצירים הפלסטינאים העצורים בישראל, הסכמה על חזרה לגבולות 67' תוך החלפת גושי התיישבות כגון גוש עציון, אריאל ומעלה אדומים בשטחים אחרים, לאפשר חזרת פליטים רק על בסיס איחוד משפחות, הסכמה שירושלים תחולק והמקומות הקדושים ישארו בידי הדתות בהתאמה והעיר העתיקה למעט הרובע היהודי והכותל יעברו לשלטון הפלסטינאי. בנוסף העלו המשתתפים את חשיבותן של תוכניות לימוד חינוכיות שמטרתן תהיה להתגבר על השנאה בין העמים ולימוד ההיסטוריה של שני העמים. אם תרצו... לפרטים נוספים - אגף המשימות 6925398 03.


כוכבי אמת

כ-100 מתנדבים בארגונים שונים ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל, השתתפו בטיול הוקרה בצפון הארץ ביוזמת המחלקה למתנדבים במועצה. הרבה מים ופריחות קידמו את פני הנדיבים.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג