יום רביעי, 4 בינואר 2012

על הדשא - רעות שכזו


5.1.2012
  ארכיון עיתונות  
על הדשא רעות שכזו
רוני מ. האס

צילום: דוד עינב
שיר הרעות

יפה ירקוני, כלת פרס ישראל לזמר העברי, שהלכה לעולמה ביום ראשון השבוע, תישאר חקוקה גם בזיכרון ההתיישבות העובדת, שעמה שיתפה פעולה במופעים רבים. בתמונה - ירקוני עם חבורת הזמר של קיבוצי שער הנגב, "קולות חמים", בכנס לוחמי גבעתי במצודת יואב לפני יותר מעשור

מתנדבת למען החייל
נירים/מ.א.אשכול

דבי לבאן, 46, נירים, אם לבן שלא מכבר השתחרר מהצבא ובן בשנת שירות העומד להתגייס בשנה הבאה, זכתה בחנוכה בתואר "מתנדבת מצטיינת של סניף אשכול" מטעם האגודה למען החייל. דבי לוקחת חלק משמעותי בקידום של הקמת מזנון לחיילים בתחנת האוטובוסים במועצה האזורית אשכול ובאיסוף תרומות לסניף האשכולי לטובת מיזם זה ומיזמים אחרים לחיילים המשרתים באזור. דבי מספרת, כי לפני כשנתיים וחצי פנתה חיילת מהמועצה האזורית אשכול ששירתה אז בצה"ל, לבשמת גלין, נירים, במשאלה כי גם בחבל אשכול יקום מזנון של האגודה למען החייל, כמו אלה הפועלים במרכז הארץ. גלין הרימה את הכפפה ועניינה עוד כמה אנשים טובים, שכבר פעלו לטובת חיילים באזור באופן עצמאי, והפכה אותם לקבוצה המובילה את הגשמת המשאלה. "אני הצטרפתי למתנדבי האגודה באשכול לפני כשנתיים, ומאז אני פעילה בתחומים שונים, אחד מהם הוא ארגון אירועי התרמה לטובת מימון כל המיזמים של הסניף, כגון: הבאת פינוקים לבסיסי האזור, הפקת פעילויות חג עם חיילי האזור - נטיעות בט"ו בשבט, הדלקת נרות בחנוכה וגם ברמדאן - לחיילים הבדואים. פתיחת המזנון קרובה מתמיד, כשהצפי כרגע שעם קבלת כל האישורים, הוא ייפתח בסביבות ט"ו בשבט. דבי וחבריה מתכוננים לאירוע התרמה, שיתקיים בחודש הקרוב לטובת הקמת המזנון לחיילים. עד אז ישמחו לכל תרומה או מתן חסות. ליצירת קשר: 0543313264. 

צילום נחמן פדרמן
היוונים דרשו צדק חברתי
פלך

150 צופים הצטופפו בחדר האוכל הקטן של קיבוץ פלך ביום שישי האחרון, על מנת לצפות במחזמר "יאסו", שכתבו, ביימו ושיחקו חברי פלך.
לכבוד חג החנוכה העלו חברי פלך, זו השנה השלישית, מחזמר מפרי עטם.
השנה התמקדה העלילה ברצף שבין יוון העתיקה ליוון של הטברנות ועד יוון של המשבר הכלכלי
. גיבור העלילה, בחור צעיר בשם אלקו, מנהיג מהפכה עממית בחברה האתונאית, תוך שהוא קורא לצדק חברתי, לביטול של שלטון האצולה ולחיי שוויון וחופש. על רקע מאבקו יש סיפור אהבה עם בת השליט, התערבות בין האלים אתנה לארסוהרבה שירים בניחוח יווני.
צילום נחמן פדרמן
"אנחנו שמחים שחיזקנו את מסורת המחזמר של חג החנוכה. בעוד שבשנים קודמות השתתפו ביצירה בעיקר חברי קבוצת הכרם, הפעם הובלנו את הקהילה ליצירה משותפת, שבה לקחו חלק מרבית חברי הקהילה", מספר אדם ברשאי, אחד השחקנים הראשיים והמנהל המוזיקלי של ההפקה.
בפלך מתגוררים היום 70 מבוגרים וכ-30 ילדים ובני נוער. אוכלוסיית הקיבוץ הכפילה את עצמה
 בשלוש השנים האחרונות, ולפני כשנה, אחרי שנים ארוכות של "תת-אכלוס", לא נותר בקיבוץ חדר פנוי כדי לאכלס את הפונים הרבים להצטרף לקיבוץ.

האביב הערבי בא לקיבוץ?
אתר הקיבוצים

"אתר הקיבוצים" www.kibbutz.org.il הוא המקור המקיף ביותר על הקיבוצים בישראל - יש בו מידע על כל קיבוץ בנפרד, מידע על ראשית הקיבוץ ונתונים כלכליים ודמוגרפיים בכל הנוגע לתנועת ההתיישבות הסוציאליסטית, זאת בנוסף למידע על תעשייה ועל חקלאות בקיבוצים, וכן על: תנועות נוער, ארכיונים לתולדות הקיבוץ, מכוני מחקר ואפילו מדור היכרויות "נפגשים בגורן" המסייע להיכרויות בין חברי וחברות קיבוצים מכל הארץ.
על מנת לעקוב אחר השימוש באתר, בודקים במטה התנועה מדי חודש את תנועת הגולשים בו. בחודש שעבר גילו הווירטואליים התנועתיים נתון מעניין: במהלך החודש ביקרו באתר הקיבוצי מספר תיירים מארצות מוצא ייחודיות - שמונה אזרחים מצרים, ארבעה ירדנים, שלושה לבנונים וגם שניים ממדינות רחוקות ומפתיעות יותר - שניים מערב הסעודית ושניים ממרוקו! בימים שבשגרה רוב המבקרים באתר הם ישראלים ומיעוטם מקצות הגלובוס, לדוגמה, החודש ביקרו בו – ארצות הברית (540), אנגליה (225), גרמניה (148), קולומביה (62), מקסיקו (62), דרום אפריקה (41), הודו ( 13), טייוואן (13), וכאמור, 19 אזרחי מדינות ערביות שכנות. האם האביב הערבי נושא עמו בשורות להתיישבות הסוציאליסטית בישראל?

כוכבי אמת

1,171 בני י"ב ועוד 120 בוגרי צבא שעטו בחופשת החנוכה במשך ארבעה ימים על אופניים, כולל ירידה אמיצה במעלה העקרבים. על הדרך הם פגשו נציגי צה"ל ועמותות חברתיות, שסיפרו להם למה חשוב להתנדב לשנת שירות ואיזה שירות משמעותי יוכלו לקיים לאחר מכן בצה"ל. באגף המשימות סימנו בסיפוק רב את אומץ לבם של הי"בניקים המשימתיים.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג