יום שבת, 5 בנובמבר 2011


3.11.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא - חיים בסרט
רוני מ. האס

צילום: דוד עינב
מבעד לעדשה
בית גבריאל

ביום שני, השבוע, נפתחה בבית גבריאל, תערוכתו של הצלם דוד עינב (דדה), בית אלפא, המתעדת את חיי המתנדבים בקיבוצים. התערוכה הוצגה במשך השנה האחרונה בדנמרק ובנורבגיה, משם הגיעו במהלך השנים כ-40,000מתנדבות ומתנדבים לקיבוצים השונים.

דיאלוג דוקומנטרי
עין שמר

אורן תירוש, 48, עין שמר, במאי דוקומנטרי, צלם ומורה לקולנוע וראש המחלקה התיעודית בקמרה אובסקורה, בית הספר לאמנות המתגאה בין השאר בכמות בוגרים גבוהה מקרב התנועה הקיבוצית, זכה בפרס ראשון עבור סרטו "אסקייפלנד", בפסטיבל הסרטים "Religion Today", בעיר טרנטו, צפון איטליה, בקטגוריית "דיאלוג". הפסטיבל התקיים זו הפעם ה-14ונערך בחסותו של טוני בלייר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה, מתוך כוונה לקדם דיאלוג ושיתוף פעולה בין עמים ותרבויות. "הסרט 'אסקייפלנד' (Escapeland), מספר את סיפור אהבתם של אשל, בת קיבוץ עין שמר ועאדל, פליט או"ם סודאני. השניים הכירו בסיני לפני כ- 15שנה ועם השנים החליטו להקים משפחה".
זהו הפרס השני שבו הסרט זוכה אחרי הפרס הראשון לבימוי דוקומנטרי, שבו זכה בפסטיבל גרנדה, בחודש מאי האחרון. כמו כן, הוזמן הסרט לקחת חלק בתשעה פסטיבלים ברחבי העולם, מאז הבכורה באוקטובר 2008 בפסטיבל חיפה. "את הפרס באיטליה קבלתי באופן אישי משופטת סורית שהייתה חלק מהפאנל ששפט בקטגוריה שלי". סימן לבאות..?

ניר שריד. צילום: דובר צה"ל
להצטיין או להצטיין זו השאלה
ניר יצחק

ניר שריד, 20, ניר יצחק, סיים השבוע קורס קצינים כלוחם בחיל השריון.
שריד, ספורטאי מצטיין, מצא את עצמו בצומת דרכים לפני הגיוס - האם להמשיך כספורטאי מצטיין או להתמסר למסלול פיקודי בצבא. "התחלתי לשחות בכיתה א', שלוש-ארבע פעמים בשבוע. בכיתה ו' עברתי לשחות בהפועל שחייני הנגב במכללת ספיר, שם שחיתי עד כיתה י"ב". המאמץ הספורטיבי כלל שישה אימונים בשבוע, תחרויות בארץ ובחו"ל, תחרויות אזוריות, כולל אליפות ישראל. כל זה כמובן, לצד החיים בצל הקסאמים, שגרת יום יום של צבע אדום והרצון להמשיך בשגרת היום."
ואז הגיע הזימון הראשון לצה"ל, כבן לאב ששירת ביחידה מובחרת ואח בוגר ששירת אף הוא שירות משמעותי, הרגיש שריד שחשוב לו לתת בצבא את הכי טוב שהוא יכול. ההתלבטות הייתה גדול - שירות משמעותי פירושו לוותר על המשך הקריירה כספורטאי מצטיין. אבל בסופו של דבר, זו ההחלטה שעשה. "החלטתי שהיו לי הישגים יפים בשחייה, אבל עכשיו צריך לתת במקום אחר. החלטתי שתולים את הבגד ים ומתגייסים לצבא. התגייסתי לחיל שריון, חטיבה 401". הוא מדבר על הטנקים כעל בבת עינו ועל חיל השריון כעל משפחתו החדשה.
ולאן מכאן? "אני הולך לפקד על מחלקת טירונים שמתגייסים לחטיבה 401, מתוך רצון לחנך ולהוביל את דור ההמשך, ומתוך ידיעה שיש לי עוד זמן בצבא, וחשוב לי להתחיל שם ואחר כך להתקדם לעבודה בשטח". סדר צריך שיהיה. בהצדעה.

צילום: דני ששון
מעקב
הסתיימו צילומי הסרט "אבודים בניז'ני"
כפר בלום

השבוע הסתיימו צילומי הסרט הדוקומנטרי, "אבודים בניז'ני", שעליו דיווחנו כאן. בסרט תיעדו דני ששון, כפר בלום, ובנו עומר את חיפושם אחר שרידים מיהודי קהילת סטשנוב, אשר הושמדה ברובה בשנת 1941, כאשר נרצחו ונקברו בקבר אחים בעיירה ניז'ני. סבב הצילום האחרון הסתיים השבוע. הוא כלל צילומים של ספר התורה של יהודי העיירה, אשר ניצל הודות לילד פולני שראה ב-1941 את בית הכנסת המקומי נשרף, הוציא את ספר התורה ובלי שום סיבה מוסברת החליט להסתירו בכלוב הארנבות שבביתו. כשבגר, נזכר בספר ותרם אותו למוזיאון העירוני בעיר שבה עבר להתגורר. מפגש מרגש אחר אירע כאשר פגשו ששון ובנו בתושב סטשוב, שדיווח על הימצאותן של מצבות יהודיות בחצר ביתו, לאחר שהבחין שבית הקברות היהודי עובר שיקום. שם גם מצא ששון האב את קברו של אבי-סבו.
בעקבות צילומי הסרט, החליטו השניים לארגן מפגשים ליוצאי קהילת סטשוב וצאצאיהם, ביום השנה להשמדתה של קהילת סטשוב, ה-8 בנובמבר. למפגש האחרון לפני שנה הגיעו כ-120משתתפים. גם השנה מתקיים מפגש של יוצאי הקהילה, שבו בין השאר, ידווח ששון על סיום צילומי הסרט התיעודי, בתקווה שבמפגש הבא יוכלו צאצאי הקהילה לחזות בסרט המוגמר. לפרטים: dannysasson@gmail.com טלפון- 0547948482
צילום: דוד עינב
כוכבי אמת

בעמק המעיינות החליטו להוקיר את עבודתם של כל אנשי החינוך ברחבי המועצה. המחנכים נהנו מפעילויות שהופקו בהתנדבות על ידי הורים ופעילים, בניצוחה של מחלקת חינוך וקהילה במועצה. הם השתתפו בטיול בשביל עמק המעיינות, נהנו בבית הקפה של ילדי אולפנת גלעד ולעת ערב אותגרו בדיבייט, שבו דנו בענייני חינוך הרב שי פירון וחברו יאיר לפיד. גם הם במתנדבים.
להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג