יום רביעי, 30 בינואר 2013

על הדשא 31 לינואר 2013

31.1.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


טיול שקיעה

אלף ושלוש מאות בני ובנות נוער, מיישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל, יצאו לטיול הבוץ המסורתי בנחל ארבל. אף שחלפו כשבועיים מהגשמים העזים שפקדו את ארצנו, הנחל לא איכזב וסיפק למטיילים חוויה מבוצבצת במיוחד.

ט"ו בשבט
אגף המשימות

שבוע לאחר שקיימו פעילי אגף המשימות של התנועה הקיבוצית סבב עם נציגי קבוצות, הרוצות להתיישב בקיבוצים בצפון ים המלח ובבקעת הירדן, במטרה לחזק את המתיישבים לאורך גבולות המדינה, ערכו ביום שישי האחרון ביוזמת ארגון שומרי משפט - רבנים למען זכויות אדם - טקס נטיעות בכפר קוסרא שליד צומת תפוח בשומרון. כ-200 יהודים ופלסטינים לקחו חלק בנטיעה המשותפת, כוחות גדולים של חיילי צה"ל אבטחו את הנוטעים, מחשש להפרעות מהמאחזים הלא מאושרים הסמוכים. בסוף הנטיעות זכו הנוטעים להסבר מפי מג"ד הגזרה, בן קיבוץ אלרום, סא"ל ר', לגבי המציאות בשטח לנוכח פעילות "נוער הגבעות". לקינוח ביקרו הפעילים במאחזים שונים, בחיפושם אחר נציגי "נוער הגבעות" מתוך מטרה לקיים שיח ולוודא, כי הפעם לא ייעקרו שתילים רכים שזה עתה ניטעו. כשנשאלו לפשר מעשיהם הסבירו: "זה תפקידנו - לעמוד בתווך בין 'המחנות' השונים, על מנת לאפשר חיים ופיתוח של מרקם חיים משותף". חג לאילנות.

שביל מזמר

שביל מזמר
מוא"ז מגידו

לפני כחודש צולמו מתמודדי התוכנית"The voice" בשדה החיטה של קיבוץ עין השופט, כשהם רוכבים על אופניים בשביל האופניים, העונה לשם "השביל המרובע" בשל מסלולו העובר בין ארבעת קיבוצי ההר של המועצה האזורית מגידו. בין השאר, צולמו בקליפ גם תלמידי תיכון מגידו ותושבים נוספים. שביל האופניים, שהפך לכוכב הקליפ, נסלל כתרומה על ידי חברת שכון ובינוי, שנרתמה עם גורמים נוספים לקידום המיזם של שביל הליכה ואופניים לקידום הספורט ובילוי שעות הפנאי בקרב תושבי מגידו. את הקליפ שצולם ניתן היה לראות בתוכנית האחרונה שהוקרנה אתמול (30.1) בערוץ 2. מישהו הקליט...?


דרום מתוק
יישובי צפון הנגב

בפסטיבל "דרום אדום", שמתחיל בסוף השבוע הקרוב ויימשך לאורך כל סופי השבוע בחודש פברואר, יוכלו המשתתפים ליהנות מ"שוק המתוקים של עמי ותמי" שיתקיים באתר הראשונים, סמוך לקיבוץ רוחמה. מפיקת האירוע, עינת בן סימון מלמוד, ממפלסים, מספרת כי הרעיון של שוק מקומי - שיהווה פלטפורמה לעסקים עצמאיים מהדרום בתחומי האמנות והחקלאות - החל לרקום עור וגידים בשנת 2012.


אז, פעם אחר פעם המצב הביטחוני לא איפשר ליוזמה להתממש, אך בסופו של דבר, השוק הופעל בתל אביב ונחל הצלחה גדולה. בשבת הקרובה ייפתח הפסטיבל שחזר הביתה, ובו יקיימו יצרנים מקומיים שוק ערב לחך של מגוון מוצרים מתחום הקונדיטוריה, השוקולד, האפייה, המתוקים הבריאים, הדבש, היין והקפה.

לצד שוק המתוקים תתקיים הצגה בהשראת סיפורם של עמי ותמי, טיולי פריחה רגליים, סדנאות שוקולד לילדים, הפעלות, מתחם יצירה אקולוגי, מוזיקה ואווירה טובה, וכל זאת על מנת למשוך את הקהל הרב הפוקד את האזור ולחשוף את התוצרת המקומית המשובחת. על הכלניות כבר דיברנו?


כוכב אמת

ביום שישי האחרון, זכה אהרון ולנסי, ראש המועצה היוצא של הגליל העליון, לתשואות רמות כשעלה אל הבמה כאורח הכבוד של מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס גליל גולן, במופע ההתרמה של אחינועם ניני, שהתקיים בבית העם בכפר בלום.
שם גם התוודע הקהל לתמיכה הבלתי מתפשרת של המועצה במרכז הסיוע הצפוני.
ראש המועצה הנכנס, גיורא זלץ, שעלה אל הבמה לשאת ברכתו, הביע את הערכתו לולנסי ולמרכז הסיוע והבטיח כי ימשיך במסורת התמיכה, בנוסף הוא ציין את הפן החיובי בעובדה שולנסי לא ישב בכנסת בקדנציה הקרובה - הגליל ימשיך ליהנות מעשייתו הברוכה! רק טוב.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג