יום רביעי, 2 במאי 2012

על הדשא - 3 למאי 2012


3.5.2012

 ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


יום הולדת משותףאשדות יעקב

פעם, לפני הפילוג, התחנכו בני אשדות יעקב יחדיו, אחר כך זרמו הרבה מים בכנרת, הם התפנו יחד מהקיבוץ בשל מוראות מלחמת השחרור, ובהמשך התפלגו ונפרדו דרכיהם לאשדות יעקב א' וב'. 70 שנה אחרי, מחזור 1942 נפגש לחגוג יום הולדת משותף, והם עשו את זה הכי טוב שהם יודעים בזמר ובשיר. הרבה אחווה נצפתה בקרב האשדותיים.


גאווה משפחתית בפריפריה
מכללת תל חי / מוא"ז גליל עליון / גאים בגליל

ביום חמישי הבא, 10.5, ל"ג בעומר, יתקיים במכללת תל חי כנס בוער במיוחד בנושא "המשפחה הגאה בפריפריה". הכנס יוצא לפועל בזכות שיתוף פעולה של החוג לעבודה סוציאלית ודיקן הסטודנטים במכללה הצפונית, עם המועצה האזורית הגליל העליון, מרכז חוש"ן - לחינוך והסברה של קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים), "גאווה בגליל" - סניף הלהט"ב הצפוני והשירות הפסיכו-סוציאלי של אגודת הלהט"ב. "בכנס, שאליו יכולים להירשם אנשי מקצוע כמו גם הקהל הרחב, יתקיימו הרצאות על המשפחה הגאה בעידן הפוסט-מודרני, נדבר על סוגיות שעולות בחדר הטיפולים בהקשר לחיים במשפחה הגאה, ונקיים סדנאות בנושאים מגוונים כגון: דת ונטייה מינית - המורכבות של גיבוש נטייה להט"בית במגזר הדתי, סוגיות משפטיות בהקמת משפחה גאה, אתגרים וקשיים של מערכת החינוך בהתמודדותה עם המשפחה הגאה ועוד", מספרת עדי בר דוד, עובדת סוציאלית הפועלת בשירות הפסיכו-סוציאלי של אגודת הלהט"ב וממארגנות הכנס. לקבלת פרטים ולהרשמה (השתתפות ללא תשלום) - kenes.telhai@gmail.com 

בול רכבת העמק

בול רכבת העמק
מוא"ז עמק יזרעאל

ביום שלישי האחרון פקדו את אתר המבקרים רכבת העמק בכפר יהושע, מאות ילדי כיתות ה'-ו' משמונה בתי ספר של המועצה האזורית עמק יזרעאל, לטובת השקת הבול החדש "רכבת העמק", שעוצב על ידי רונן גולדברג וטוביה קורץ, והונפק בדצמבר האחרון על ידי השירות הבולאי. הילדים, שהשתתפו בשבועות האחרונים בתחרות לעיצוב הבולים כחלק ממיזם חינוכי-ערכי, צפו בגזירת הסרט מעל העתק מוגדל של הבול המקורי, שבו מופיע ציור של רכבת העמק המיתולוגית, ובתחתיתו מתנוסס אתר המבקרים שנחנך בשנת 2008 בתחנת הרכבת הישנה, בכפר יהושע.
מתוך מאות עיצובים עלו לגמר 24, שלושה מכל בית ספר, אשר זכו להגדלות שהתנוססו ברחבי האתר, והוסיפו הרבה ססגוניות וצבע לאירוע. בנוסף, נכנסו הבולים הזוכים לגיליונות בולים, שיצאו במיוחד לרגל אירוע ההשקה והפכו לחלק מגיליון בולים רשמי של השירות הבולאי, כשכל ילד זכה במעטפה שעליה מתנוסס הבול החדש. ומתי תחזור התחנה לפעול מחדש אתם שואלים? מבטיחים לנו שב-2015 ייפתח תוואי רכבת העמק המחודש, שיסתיים, בינתיים, בבית שאן. בתקווה שזו לא תחנה סופית.


מה נביא לה מתנהמשמר לילדים
 
הספרייה הלאומית למדינת ישראל העלתה לרשת מתנת יום הולדת וירטואלית וייחודית לכבוד יום העצמאות ה-64 למדינה. הם הסירו את האבק, סרקו ופרסמו באתר הספריה, 16 עיתוני ילדים עבריים, מלפני קום המדינה ומן השנים הראשונות שלה, מארץ-ישראל ומחוץ-לארץ. העיתונים מצליחים להציג ולחלקנו - להזכיר, באופן בלתי-אמצעי את תרבות הילדים העברית של אותם ימים. בין עיתוני הילדים הועלו הארץ שלנו, דבר- המוסף לילדים, דבר לילדים וכמובן- משמר לילדים, שכל גליונותיו משנת תש"ח הועלו לאתר בעזרת שיתוף פעולה עם יד יערי, בעל הזכויות על משמר לילדים.
מנחם מראיין את עלי קדם

כוכב אמת

עלי קדם, מנהל השיווק של "מעגן עדן" בקיבוץ מעגן ומכותבי ה"זמן הירוק", נצפה ביום שני שעבר, בתוכניתו של מנחם הורוביץ "שווה בדיקה", מלווה בהורוביץ ובצוות התוכנית הכלכלית של ערוץ 2 , לרגל התפעלותו של הורוביץ מעליית מפלס הכנרת, ועמה שובה של התיירות לסובב כנרת ולעמק הירדן. לצפייה בתוצאות המפגש:http://www.mako.co.il/news-channel2/Economy-Newcast-worth-checking/Article-4bce1ee778bc631018.htm

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג