יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

על הדשא 15 לאוגוסט 2013

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
15/8/2013

עז אוהבת דגים?אפיקים/ נורבגיה

חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים העוסקת בפיתוח ציוד חליבה מתקדם, הקימה בנורבגיה מכון חליבה ייחודי לעיזים, הצפוני ביותר בעולם, בחופי פיורד. מסתבר שבצפון הרחוק, תפריט העיזים כולל לא פחות ולא יותר....דגים! מדובר במנהג מקובל להאכלת בעלי החיים באזור. החלב המופק מאכילת הדגים ניחן במרכיבים נדירים של אחוזי שומן וחלבון גבוהים, גורמים המייקרים את מחירו ומגדילים את הכנסות החקלאים באופן משמעותי. לדברי שלומי עזרן, מנהל תחום הצאן באפימילק, בהקמת מכון החליבה שיתפו פעולה עם בני המשפחה המחזיקה בעדר שבנו במו ידיהם דיר עץ מפואר לפי המסורת הנורבגית. הפרויקט כולל 250 עיזים מגזע מקומי אסלי, המפיקות 150,000 ליטר חלב בשנה. במקביל לבניית מכון החליבה החלה המשפחה בתוכניות להקמת מחלבה, מפעל בשר וחנות שבה ימכרו את תוצרתם. בפרויקט הוטמעה מערכת ניהול העדר של אפימילק, המסייעת להגדיל ולנהל את תפוקות העדר ואיכותו במטרה לצלוח את פיתוח האזור הצפוני המרוחק.

התנדבה להצחיקכפר בלום/ מ.א.גליל עליון

אורנה בנאי. צילום: בייגל
ביום חמישי שעבר גדש את בית העם בקיבוץ כפר בלום, קהל רב שבא ליהנות ממופע הסטנד-אפ החדש של אורנה בנאי, אשר הופיעה בהתנדבות למען מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס גליל גולן. הקהל חיבק את מרכז הסיוע ואת אורנה, שהחזירה במופע אישי ומרגש, מעודן ואינטליגנטי. פתיח מוזיקלי נתנה, גם היא בהתנדבות, כרמל אקמן, ברעם, הפיינליסטית מכוכב נולד 6, אשר הפליאה בשירתה ואף הרטיטה את הקהל בצלילי כינור מקוריים. טלי פרץ כהן, מנהלת מרכז הסיוע גליל גולן אמרה- "בישראל 9 מרכזי סיוע העושים עבודת קודש. כולנו עמותות עצמאיות העומלות על גיוס משאבים. המרכז הצפוני מתקשה להביא אומנים לצפון הרחוק וזו לנו זכות גדולה שאורנה בנאי בחרה לתרום לנו בהתנדבות מלאה את המופע שלה". רבים נתנו יד להצלחת הערב, בתוכם המועצה האזורית הגליל העליון, שהיא הרשות התומכת ביותר במרכז הסיוע. ראש המועצה, גיורא זלץ הביע את מורת רוחו מהעובדה כי במדינת ישראל של 2013 עמותות כגון מרכזי סיוע לנפגעות/י אלימות מינית, אינן מקבלות מספיק משאבים מהמדינה והן נאלצות לעמול ימים כלילות על מנת לממן את פעילותן.

בתבונה וברגישות
  
עזרא רבין. מייסד ויו"ר מסיים
24 קיבוצים מארחים החודש קייטנות בהם משתתפים יותר מ-500 ילדי איל"ן- אגודה ישראלית לילדים נפגעים. הקייטנות הן חוויה של ממש לילדים המתארחים וגם לילדי ונערי הקיבוץ המארח, שמלווים, מדריכים ומטפלים בכל צרכיהם של הילדים הנכים. "שבוע שכולו נתינה, מחויבות ועשייה למען האחר" אומרת יעל אייזנר, מנהלת מחלקת בריאות ורווחה במטה התנועה ורכזת הסניף הקיבוצי של איל"ן, המבקשת להודות למאות האנשים בקיבוצים שנרתמו להצלחת המבצע.
עזרא רבין הוותיק (געש) אשר יזם והקים את הסניף הקיבוצי של איל"ן לפני 14 שנים (ביחד עם הנרי אלקסלסי מעין השופט), ומכהן כיו"ר בכל אותה תקופה, ביקש לסיים תפקידו. עזרא מילא את תפקיד היו"ר במשך שנים באכפתיות ובאנושיות רבה מתוך אמונה שסיוע למשפחות המתמודדות עם גידול ילד נכה הוא חלק מביטויי הערבות ההדדית בתנועה הקיבוצית. מעורבותו בעשייה בסניף הקיבוצי, שנעשתה בהתנדבות מלאה, איפשרה לקדם נושאים שונים תוך שימוש בקשריו הטובים בהנהגת ארגון איל"ן, ובמקומות אחרים. אלפי הורים וילדים נעזרו וממשיכים להיעזר בסניף הקיבוצי .
יעל אייזנר. ממנהלת ליו"ר
לתפקיד יו"ר הסניף נבחרה יעל אייזנר, שהייתה בשמונה השנים האחרונות מנהלת הסניף בתוקף תפקידה כמנהלת מחלקת הבריאות והרווחה בתנועה הקיבוצית. את ניהולו השוטף של הסניף 

עורך הבלוג