יום חמישי, 15 בספטמבר 2011

על הדשא - 15 לספטמבר 2011


על הדשא - צפון דרום
רוני מ. האס

תמונה ראשית. מכינת מעין ברוך צילום רוני מ האס

פרק ראשון באהבת הארץ

מעין ברוך

בשבוע שעבר פתחה המדרשה למנהיגות חברתית - המכינה הקדם צבאית גליל עליון את שנת הפעילות במסע בן 4 ימים, בו למדו 88 המצטרפים הצעירים פרק ראשון ומעשי באהבת הארץ ועזרה לזולת, 50 מהחניכים שישתייכו לשלוחה הצפונית במעיין ברוך צעדו כל הדרך מכפר הנשיא צפונה ו 38 חניכי המכינה שיעשו את השנה בשלוחה הדרומית- בכפר הנשיא יצאו ממעיין ברוך וסיימו במשכנם החדש בכפר הנשיא

הצגה לנשארי. נדב הבימאי
הצגה לנשארי קיבוץ (אבל לא רק)
חולתה/סמינר הקיבוצים

נדב פרידמן, 29, בן קיבוץ חולתה, למד בימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים. במיזם הגמר שלו בחר לעסוק בחוויות קיבוציות, שעליהן ביסס את ההצגה שכתב וביים, "תולעים". ההצגה עלתה בסמינר ולאחר מכן בצוותא, שם אהבו מה שראו והחליטו לאמץ אותה לחיקם. כך מצא את עצמו פרידמן בחודשים האחרונים בין כותלי צוותא ובין נסיעות ברחבי הארץ עם הצגתו, שהוזמנה "בעיקר על ידי קיבוצים אבל לא רק", מדייק פרידמן.

במה עוסקת ההצגה?
"ההצגה עוסקת בהתפרקות הקיבוץ בעיקר במישור האישי- האנושי, היא אמנם מתרחשת בקיבוץ, אבל רלוונטית לכל חברה שמתפרקת גם פיזית וגם ערכית".

האם נראה לך שההתעניינות בהצגה קשורה לגל המחאה ששטף את ארצנו לאחרונה?
"זה בהחלט קשור. ההצגה עוסקת חזק בקונפליקט שבין ישן לחדש. אני חושב שזה מה שאנחנו עושים היום במחאה - למוטט דברים ישנים ולהקים חדשים. ההצגה מאוד עסוקה בחברה הישראלית. מתערבבים בה ילדות עם זיקנה, מציאות כואבת עם פנטזיה, הכול קשור להכול".

ומה צופן העתיד?
"השאיפה שלי לחזור לצפון על מנת לעשות תיאטרון, נכון לעכשיו אני מצטרף כבימאי לתיאטרון 'מראה', השוכן באצבע הגליל-קריית שמונה ומתכנן להעלות שם הפקה ראשונה במהלך 2012". שתהא שנה פורה ומפרה.

סוף שהוא רק התחלה

מחאת תנועת בוגרי השומר הצעיר


הן הורידו את השלט, "הבית של מיכלי ושירה", פירקו את האוהל וחזרו לפעילות שבשגרה? זהו, מסתבר שלא. ביום שלישי שעבר, אחרי צעדת המיליון, אמנם נסגר המאהל בכיכר הסוס, ירושלים, שבו שכנו גם מיכל אגמון, 26, ושירה בן צבי, 26, מתנועת הבוגרים של השומר הצעיר, גרעין צלול (רואיינו כאן במדורו של נחמן גלבוע "מפקד אוכלוסין"), אולם מבחינתן המחאה רחוקה מלהסתיים. מספרת שירה בן צבי, שהפכה עם תחילת השנה לנציגת המאבק בירושלים מטעם תנועת הבוגרים של השומר הצעיר: "המאהל כבר לא ענה על הצרכים של המשך המאבק. הבנו שהמבנה של המאהל, כולל המיקום, שירתו את מטרת המחאה - לעצב שיח ציבורי חדש, בנושאי מדיניות כלכלית חברתית והגברת הסולידריות. אחרי ההפגנה ראינו שאנשים החלו פחות להגיע ולהיות פחות מחויבים, והבנו שהשלב הזה הגיע למיצוי".

אז נגמר המאבק?
"ממש לא. המאבק ממשיך אבל בצורה אחרת - נארגן פעמיים בשבוע 'אספות עם' בגן הסוס, ובהן נקיים לימוד או הרצאה בנושאים כלכליים-חברתיים, ואחר כך יפעלו קבוצות קבועות שילמדו ויחשבו מה רוצים לעשות בנוגע לדברים. כמובן, נמשיך לקיים כמו קודם הפגנות ולעסוק בפעילות בשכונות הירושלמיות לילדים ולמבוגרים בנוגע למאבק תוך צירוף של פעילים חדשים. נראה שאת המנגינה הזו אף אחד לא יוכל להפסיק".

תיירנית מצטיינת. ליאורה דוד

תיירנית מצטיינת

צאלים

ליאורה סלע דוד, 37, צאלים, מנכ"לית ענף התיירות של הקיבוץ, התבשרה לאחרונה על זכייתה בתואר "עובד מצטיין ענף התיירות לשנת 2010" מהמועצה הציבורית לבחירת העובד המצטיין.
היא מספרת: "אני מנכ"לית ענף התיירות בצאלים כשנתיים, לפני כן עבדתי כמשווקת של התיירות. אנחנו קיבוץ שיתופי, ובשנתיים האחרונות, תוך עבודת צוות קשה ונחושה ולמרות התחרות הקשה בענף התיירות, הצלחנו למצב את עצמנו מחדש ולהגדיל את היקף הפעילות, כולל פתיחת הדלת לקהלים חדשים, רבים מתוכם מחו"ל, שלמעשה חשפנו בפניהם לראשונה את חבל הבשור".
אחת הסיבות לזכייתה היא העובדה, כי השכילה להבין שחשוב להעמיק את שיתוף הפעולה בין אתרי התיירות השונים וליצור חבילות תיירות אטרקטיביות, המבוססות על כל האפשרויות הגלומות באזור, כולל התיירות החקלאית ואטרקציות אחרות - שביל הסלט, משק הצאן, ו"למדווש". במקביל, מו"פ דרום פתחו את שעריהם לסיורי תיירות, מה שהוסיף עוד אטרקציה תיירותית באזור".
גם זה היה משמח את בן גוריון.

כוכבי אמת. מסיבת שקמה צילום אור פורת
כוכבי אמת

מעל 700 צעירים חגגו בשישי האחרון במסיבה אזורית שהתקיימה בשדות הפתוחים של ניר יצחק, במרחק שני קילומטרים מרצועת עזה.
להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג