יום רביעי, 21 במרץ 2012

על הדשא - סמסו לגדי 22/03/12




על הדשא - סמסו לגדי
רוני מ.האס


ביום שישי האחרון התקיימו האימון הראשון והתחרות הראשונה של קבוצות ישראליות לקראת "פסטיבל סירות הדרגון", שיתקיים ב-18-19 במאי בחוף מעגן שבכנרת, ביוזמת מגבית קנדה והקהילה היהודית באוטווה, קנדה, ובשיתוף פעולה של גורמים רבים בארץ, בהם המועצות האזוריות הגליל העליון ועמק הירד

דביר מור ז"ל. צילום: מ.א. גליל עליון

כוח דביר
עמיעד/ התנועות המיישבות

פרופסור יזהר בן שלמה, עמיעד, קיבל לפני יותר מחודשיים, כיתר חברי עמיעד, את הבשורה המרה על מותו של החייל דביר מור ז"ל. נסיבות מותו של דביר לא נתנו לו מנוח; העובדה שחל איחור בהפנייתו לחדר מיון על רקע חום גבוה, כיוון שבבסיס לא היה רופא, הביאה אותו לחפש פתרונות על מנת שדבר כזה לא יישנה. בן שלמה, רופא בכיר במקצועו, הגה רעיון: מאחר שעובדה ידועה היא, שחיל הרפואה סובל מחוסר קריטי בכוח אדם רפואי, מה שפוגם במתן השירות השוטף לחיילים הסדירים במקומות שבהם הם משרתים, הוא יעניין רופאים מכל הארץ, שכבר אינם חייבי מילואים, אך בעלי רשות לתת שירות רפואי לחיילי צה"ל, להתנדב לכמה ימים בשנה, במקום ובזמן המתאימים להם. כך יסייעו לצה"ל למלא חוסר קיים ולאפשר לחיילי צה"ל אפשרות להסתייע ברופאים על פי הצורך. ליוזמה נרתם יואל מרשק, מרכז אגף המשימות, שהצליח לשכנע את גורמי צה"ל בנחיצות המיזם. גם שלושת ראשי התנועות המיישבות - התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ותנועת המושבים - נתנו יד ויחדיו הם עומדים להוציא קול קורא לכל רופאי ההסתדרות הרפואית. הכוח שיקום ייקרא "כוח דביר", להנצחת זכרו של דביר מור. להצטרפות לכוח המתנדבים - ginatak@tkz.co.il פקס: 03-6925399
קרו פלס צילום אמיר מאירי

קרן חוזרת הביתה
אלומות / עמק הירדן

קרן פלס ובן זוגה נועם טור בונים בית בהרחבה של קיבוץ אלומות. בני הזוג יוכלו להרגיש ממש בבית עם עלייתם לגליל, שכן פלס, זמרת ומוזיקאית יוצרת, בת יבנאל, בוגרת תיכון בית ירח בעמק הירדן, תחזור אל נוף ילדותה ואל המקום שבו רכשה את השכלתה המוזיקלית הראשונית, בטרם בגרה ופרצה את דרכה כאמנית מוערכת, עת לקחה חלק כנערה בתזמורת המועצה שבה שרה כסולנית. בן זוגה, טור, הזכור לבוגרי הריאליטי שבינינו מתוכנית הריאליטי "הישרדות" ולאוהדי הידוענים כדוגמן מבוקש היום, יוכל להתחבר למחוזות ילדותה של אמו, לשעבר מקיבוץ אילת השחר, הצפוני לכנרת. הזוג הצטרף למיזם ההרחבה באלומות, שמבצעת חברת אמפא מליבו, ובו עתידים להיבנות 90 בתים צמודי קרקע, חלקם צופים לנוף הכנרת וחלקם לבקעת יבנאל. אולי מילות שירה של פלס יצליחו להסביר טוב מכול את רצונה לשוב למחוזות ילדותה אחרי שנים בכרך האורבני:
" ...כל מי שעבר בנתיב הצר יודע להודות למרחבים הרטובים, לאופק העוטף את השדות... מכל מה שבוער למטה בסוף הרי תמיד רוצים לחזור הביתה..." (לחזור הביתה / מילים ולחן- קרן פלס).

גדי אלטמן

THE VOICE - כבוד למגזר
מגל

גדי אלטמן, 33, מגל, הוא זמר, מוזיקאי יוצר ומפיק מוזיקלי, שמשתתף בהצלחה בשבועות האחרונים בתוכניתThe Voice. "התחלתי ללמוד גיטרה בגיל 12, ואז גם נחשפתי לשמות כמו - פינק פלויד, אריק קלפטון וג'ימי הנדריקס. בגיל 14 הקמנו במגל את הלהקה הראשונה שלנו, 'מסדר הדישון' (השם לקוח מהסרט 'אני והחבר'ה'), כשבהמשך התחברנו עם עוד מוזיקאים מקיבוץ יקום. בצבא התקבלתי ללהקה צבאית, נחשפתי למדינת תל אביב, פגשתי הרבה אנשים מוכשרים, ביניהם את עידן רייכל; יחד הקמנו את להקת 'בוטן מתוק בקרקס', שאיתה הופענו חמש שנים רצופות; עשינו פסק זמן קטן שבו קיבלתי הצעה מגבע אלון ממעברות להקים להקה. הקמנו את The flying baby, ומהר מאוד טסנו לקליפורניה לנסות לכבוש את העולם. אחרי שנתיים של געגועים לשניצל ולאורז של חדר אוכל, שבהן גם גילינו שלא כל כך קל לכבוש את העולם, חזרנו ולשמחתי גיליתי, שהאלבום שהקלטתי לפני כן עם בוטן מתוק בקרקס מאוד הצליח, מה שהוביל לסיבוב הופעות בן כמה שנים, של הלהקה בכל הארץ".
כיום אלטמן נשוי עם ילד וגר בקיבוץ. כאיש משפחה הוא כבר נכנס לשאלות בנוגע לקריירה המוזיקלית, כי למרות ההצלחות המקצועיות, לא הצליח להגיע להישגים כלכליים. "...ואז ראיתי את הפרומו של The Voice. נרשמתי וכבר למחרת בבקר קבלתי זימון לאודישן". את האודישן הוא עבר בהצלחה מרבית - כל ארבעת המנטורים של התוכנית התלהבו ממנו. הוא בחר ברמי קליינשטיין כמנטור שלו. "פתאום מצאתי את עצמי בתוכנית טלוויזיה חדשה ומסעירה, ובמכה אחת נחשפתי גם לתוכניות אולפן מוקלטות וגם לתוכניות בשידור חי". ואיך זה להיות פתאום סלב? "דווקא נחמד שפתאום מזהים אותי ברחוב".
התוכנית ממש לקראת סיום, ואלטמן ישמח לכל מסרון שיעזור לו להתקדם. "בסופו של דבר יתחרו ארבעה זמרים על המקום הראשון". עד אז הזמן קצר אבל הדרך ארוכה, ומה שיעזור לבן משק שלנו להישאר בתחרות זה הצבעות מרובות מהקהל בבית. אז - הכינו את הפלאפונים. רביעי ושבת בשבועיים הקרובים, ב-21:00, אצלכם בסלון.


כוכבי אמת
לקראת הפסח

לקראת הפסח אספו עובדי המועצה האזורית חוף הכרמל 15,000 שקל ממשכורותיהם לטובת משפחות נזקקות. במקביל, ממשיכים קיבוצים לפתוח את שעריהם לארוחת ליל הסדר לטובת מעוטי יכולת, ללא תשלום. ביניהם - רמת רחל, העוגן, קטורה, גבולות, רמת יוחנן, חצור, דגניה א', מעברות, כפר מסריק, יד מרדכי.
קיבוצים נוספים המעוניינים לפתוח דלתם מוזמנים ליצור קשר עם אגף המשימות: 036925395

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג