יום חמישי, 21 במרץ 2013

על הדשא 21 למרץ 2013

21.3.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

צילום: יחצ
שומרים חזק
נחמן גלבוע
זיקים

כיצד חוגג קיבוץ, שעלה על הקרקע בט"ו בשבט לפני 64 שנים, והוא מורכב כולו מגרעינים של תנועת "השומר הצעיר", המציינת 100 שנה להיווסדה? בזיקים החליטו על שילוב מנצח, וקיימו את חג הקיבוץ במתכונת של פעולה שומרית: מזכירות הקיבוץ פתחה את הערב במפקד שומרי ל-300 החוגגים, כשברקע מוקרנת מצגת שומרית מכל הזמנים. סמל התנועה צויר על הבמה על ידי נציגי אחת המשפחות, שירי תנועה בוצעו על ידי להקה מקומית, הוקרן סרטון שבו חברי הקיבוץ שרו happy birthday. חולצות כחולות נראו בכל פינות הקיבוץ, והערב הסתיים עם 40 "שומרים" בני כל הגילים, שרקדו "חולצה כחולה" בלהט ובעוצמה. אין כמו לחזור לנעורים. שומר פעם - שומר תמיד.

צילום- מ.א. גליל עליון
מחזירים חיבוק
אשכול וגליל עליון

מפגש חם ומרגש התקיים במסגרת ביקור עובדות המחלקה לשירותים חברתיים, של המועצה האזורית גליל עליון, במועצה האזורית אשכול, שאנשיה ביקשו להודות לעובדות המועצה הגלילית, אשר הקדישו את מרצן ואת לבן בעת מבצע "עמוד ענן", בעת שקלטו את תושבי אשכול בקיבוצי הגליל העליון. כמו שנאמר, אין ח(כ)ם כבעל ניסיון.

קונים ותורמים
שער הגולן

זו פעם שלישית, שבקיבוץ שער הגולן, מארגנת קבוצת נשים קטנה עם לב גדול יוזמה שמנצחת בכל הכיוונים; " אנחנו מציעות לכל החברות והחברים, שעושים ניקיון לקראת פסח, להביא כל מיני דברים מהבית שכבר אין להם צורך בהם. את כל המוצרים אנחנו מסדרות על שולחנות, ומוכרות במחיר סמלי של חמישה שקלים". בכסף שנאסף בקופת הקרטון הצנועה הן קונות מוצרי מזון, ומחלקות אותם למשפחות נזקקות, המוכרות להן מפעילויות התנדבות אחרות שהן מקיימות באזור.
הקונים, הן מספרות, לא תמיד עוצרים בחמישה שקלים, ורבים מוכנים לשלם יותר, כשהם יודעים שהכסף מיועד למטרה טובה, וחלקם אפילו תורמים כסף בלי לרכוש דבר. "זו הזדמנות לכל תושבי האזור ולעוברי אורח אחרים, להיכנס לשער הגולן ולתת יד למי שידו לא משגת, לחגוג את החג כמו שצריך". הבזאר יתקיים בשבת הקרובה, 23.3, ברחבת הדשא של חדר האוכל, שער הגולן, בשעות 10:00-14:00. הכינו את המטבעות.

גיורא וקארינה- הבעלים של דה קרינה
צפון מתוק
עין זיון

במסגרת כנס גרנות, שנערך לאחרונה במלון רויאל קראון בנצרת, נפגשו קניינים מהתנועה הקיבוצית עם גיורא צ'פלינסקי, 48, מנכ"ל שוקולד "דה קרינה", מעין זיוון, שנתן הרצאה על שוקולד, ולאחריה איפשר למשתתפים "ללכלך את הידיים" ולהתנסות בסדנת שוקולד מתוקה להפליא. צ'פלינסקי, שעלה בשנת 2002 מארגנטינה עם אשתו ועם שני ילדיהם, היישר לקיבוץ עין זיון, מספר כי לאחר ארבע שנות הסתגלות, החליטו הוא ואשתו, קרינה, נצר למשפחת שוקולטרים מארגנטינה, להקים עסק משפחתי לייצור ידני של שוקולד פרימיום. הם פתחו חברת בוטיק קטנה בשנת 2006, במבנה הישן של המרפאה הקיבוצית, וההצלחה הייתה כמעט מיידית. תוך שנתיים היו צריכים להעביר את מפעל השוקולד ואת חנות המפעל למבנה גדול יותר, פתחו לצדו בית קפה קטן, המציע משקאות בטעם המקום, והמשיכו לייצר את השוקולד המובחר. כיום הם מעסיקים 25 עובדים, מוכרים שוקולד בכל הארץ, מייצאים קצת לאנגליה ולצרפת, ומקיימים מהלכים ראשוניים לעבר השוק האמריקאי. "יש לנו מרכז מבקרים, שמאפשר לערוך סיור במפעל וגם לקיים סדנאות שוקולד, לילדים ולמבוגרים. התוצרת שלנו כשרה למהדרין, מהלך שלקח לנו שנתיים והיה לא פשוט, אבל אנחנו מאמינים שלכולם מגיע לאכול שוקולד טוב". שוויון בטעם.
צילום- יעל ברניר
כוכבי אמת - אחראים לחיים

בבית הספר עומרים, במועצה האזורית מגידו, קיימו השבוע כיתות ב' טקס מסכם של תוכנית לימודי זה"ב - זהירות בדרכים. לאחריו צפו כל תלמידי בית הספר ותלמידי בית ספר התקווה, בנציגי כוחות החירום וההצלה המקומיים, שקיימו תצוגת פרשים וכלבנים והתנסו בתחנות של כיבוי אש, משטרה, מד"א ואמצעי לחימה.

עורך הבלוג