יום רביעי, 20 ביולי 2011

על הדשא - קיץ ישראלי


21.7.2011

daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא: קיץ ישראלי
רוני מ. האס

שפיים - ליווי צמוד

740 בוגרי שנת שירות התכנסו בקיבוץ שפיים לחגיגת סיום ופרידה, שבתומה מסר אגף המשימות את השרביט לוועדת ביטחון, אשר תלווה אותם במהלך שירותם בצה"ל, תוך הבטחה מנציגי אגף המשימות, שימשיכו להיות שם בשבילם.

צילום: גדעון פלס
מה טובו אוהליך
חולתה

על קצה גבעה בקיבוץ חולתה התווסף בשבת האחרונה, בשכונת מגורים ותיקה, אוהל מגורים מונגולי (יורט) אשר להקמתו אחראי יובל פלס, 30, בן הקיבוץ שנקלט לחברות לפני שנתיים. פלס, הנדסאי נוף, נחשף לאפשרות של הקמת יורט לצורכי מגורים, כאשר השתתף לפני כשנה בקורס לבניית יורטים בקיבוץ צבעון, כהמשך לתוכנית מתלמדים באקולוגיה מעשית, שכללה לימודי פרמה קאלצ'ר ואקולוגיה. "כשהצטרפתי לחברות בחולתה, קניתי בית קטן, 30 מ"ר, והתחבטתי רבות כיצד להפוך אותו למקום מגורים נאות. כל הזמן הייתה לי בראש האפשרות של הקמת יורט למגורים. בסופו של דבר, שיפצתי את מבנה המגורים שלי, אך לא רציתי לוותר על היורט, והחלטתי להקים אותו בכל מקרה". וכך, הגיעו בשבת האחרונה שמונה חברים, שעליהם ניצח עופר שני מקיבוץ צבעון, מומחה ליורטים, ותוך ארבע שעות העמידו את האוהל המונגולי, בקוטר שישה מטרים בחצר ביתו של פלס. הרבה חברים באו להתבונן בפלא המונגולי, כשאת הערב סיימו בחברותא באוהל עצמו. פלס: "אני מאמין גדול ביורט כפתרון אקולוגי וחסכוני למצוקת דיור של צעירים רבים בארץ, בתוכם סטודנטים כאן בגליל העליון. היורט שלי ישמש אותי כחדר נוסף לאירוח וכן כסטודיו לנגרות, לסדנאות ולטיפולים. רק מי שנכנס לתוך היורט יכול להעיד על האווירה המיוחדת שהוא מעניק ליושביו". מוזמנים לקפוץ לביקור.

זומבה בבית אלפא צילום דוד עינב
זומבה תוצרת בית
בית אלפא

לאה נהוראי, 57, בית אלפא, מורה לחינוך גופני ב-30 השנים האחרונות בתיכון "גאון הירדן" בנווה איתן, החליטה לפני שלוש שנים, כי ברצונה להקים סטודיו לתנועה בקיבוצה, ובתום חבלי לידה ממושכים, פתחה בשישי האחרון את הסטודיו "שבלולה", שהוקם במבנה שבו פעל במשך 54 שנים ועד לפני חצי שנה המפעל הראשון של הקיבוץ "קו-קור". נהוראי: "הדחיפה להקים סטודיו מקומי נבעה מאהבתי החדשה לריקוד ה"זומבה". מדובר במחול אירובי בסגנון לטיני, מלווה במוזיקה לטינית, הכי אנרגטית שיש, הנותנת הרגשה של בילוי במסיבה בזמן ששורפים המון קלוריות. החלטתי שנמאס לי לנסוע לרקוד במקומות אחרים, ומגיע לנו שיהיה כאן סטודיו מקומי שיתן את כל האפשרויות של תנועה לכל הגילאים, כולל הזומבה, אהבתי החדשה". בסטודיו החדש דאגה נהוראי לתת מקום של כבוד להיסטוריה המקומית, כשחדר הכניסה לסטודיו עוטר בתערוכת צילום, המספרת את סיפורו של המפעל המקומי. באירוע פתיחת הסטודיו היא ציינה: "המפעל שלנו היה סמל לתנועת העבודה ועכשיו הוא הופך למקום ל"עבודה בתנועה". עם תום נאומה הקצר הקימה את אורחיה, שנענו ונהנו לטעום קצת זומבה מקומית.

סבתא. צילום ורה ויידה
סבתא בת 100
קיבוץ דפנה

חינקה גלעד, מדפנה, חגגה בשישי האחרון יום הולדת 100 בחיק משפחתה המורחבת. גלעד, ממקימות קיבוץ דפנה, הייתה בקבוצה הראשונה שהגיעה עם תנועת "החלוץ" מליטא לגבעת מיכאל בנס ציונה, שם התארגנו לעלייה לקרקע לקיבוץ דפנה, ובשנת 39', בימי חומה ומגדל, עלתה עם חבריה לגליל העליון והם קבעו את מקומם על גדות נחל הדן. המשפחה מספרת כי גלעד, שעבדה כמטפלת ילדים רוב שנותיה, מאמינה עד היום בדרך הקיבוצית וממשיכה להגשימה כל שנותיה, כשצניעות ויושר משמשים נר לרגליה.
היא עצמה אומרת, כי אינה מאמינה שהגיעה לגיל 100. עד לפני שנתיים, עת עברה לחיות בבית הסיעודי בדפנה, חיה גלעד בביתה ואף עבדה מדי יום מספר שעות במפעל הנעליים של הקיבוץ.
לגלעד שלושה ילדים, אחד מהם אומץ לאחר שהגיע ארצה כילד יתום מאירופה הנאצית. הבן הבכור, אליק, חי עד היום בקיבוץ. לגלעד תשעה נכדים ו-15 נינים, פזורים ברחבי הארץ. נכדה אחת גרה עם משפחתה בקיבוץ שמיר השכן.
בעלה של חינקה, ישראל גלעד (שרוליק) ז"ל, היה ממפקדיה הבכירים של חטיבת יפתח בימי מלחמת העצמאות ובהמשך שימש כמפקד בצה"ל. כמו כן היה מהפעילים הבולטים בקיבוץ המאוחד.

מחפשים) כוכב/ת אמת - לתכנית ריאליטי ידועה דרושים/ות:

קיבוצניקים/יות מכל הגילאים, שמסמלים/ות את הישראליות היפה של פעם, את ההתיישבות העובדת, דוברי/ות עברית צחה, שאוהבים/ות את המוזיקה הישראלית של פעם. אם אתם מכירים "טיפוסים/יות" קיבוצניקים/יות מיוחדים/יות- עם שפה וז'רגון ייחודי, מצחיקים/ות, בעלי/ות חוש הומור, אנשים צבעוניים/יות שאין מישהו/י שדומה להם, נשמח אם תפנו אלינו. אם אתם/ן קיבוצניקים/יות עם סיפור אישי מעניין- נשמח לשמוע אותו. המתאימים/ות יוזמנו לאודישנים. לפרטים: מאיר 052-4868998, 03-6447675, אפשר גם לשלוח פרטים אישיים למייל:meir.e@kuperman.tv

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547
 

עורך הבלוג