יום שישי, 16 במרץ 2012

על הדשא - מקצות הארץ 15-3-12



15.3.2012                                                                                         

  ארכיון עיתונות  


על הדשא - מקצות הארץ
רוני מ. האס


צוחק מי שצוחק

למרות המצב המתוח, לא ויתרו בקיבוץ ניר יצחק על הצגת פורים המסורתית. הקהל הרב שפקד את המופע דיווח על הנאה צרופה, על אורה ושמחה וששון ויקר.

ככה זה כשיש שניים
כברי/ גליל מערבי

ניר שפר, 51, מכברי, וברכה בן אברהם, 61, ממושב בן עמי ולשעבר חברת אדמית, נפגשו לפני ארבעה חודשים ומאז הם מגלגלים יחד מיזם משותף - מועדון רכיבת אופניים בגליל המערבי, המשותף לרואים, לעיוורים ולכבדי ראייה. בן אברהם, כבדת ראייה מלידה, מספרת כי החיבור בינה לבין שפר נוצר דרך המרכז הישראלי לכלבי נחייה לעיוורים, הפועל בבית עובד והוקם על ידי נוח בראון, יוצא כברי בעצמו. שם היא עברה קורס, ששילב גם רכיבה על אופניים מיוחדים מסוג "טנדם" שעליהם היא רכבה מאחור ("סטוקרית" בעגה המקצועית), כשהרוכב הקדמי היה אדם רואה - ה"קפטן" בעגה המקצועית. "המרכז רואה בשילוב העיוורים בקהילה, כולל בפעילות ספורטיבית, אחת ממטרותיו החשובות גם כחלק מהעלאת המודעות לעיוור בחברה", היא מספרת. פעילי המרכז לכלבי נחייה הקימו לפני שש שנים מועדון רכיבה לעיוורים ולרואים במרכז הארץ, העונה לשם "כן ולא". המועדון הצפוני, המתהווה בימים אלה, ייקרא אחרי אחיו הבוגר: "כן ולא צפון". "תוך ארבעה חודשים הצלחנו לגייס שלושה זוגות אופניים, עשרה רוכבים רואים, רבים מהם מקיבוצי האזור וחמישה רוכבים עיוורים, שהחלו כבר לקחת חלק ברכיבות משותפות", מספר שפר. לשמחתם, הם הצליחו לעניין את רוטרי נהריה, שייתנו להם חסות עד ש"יעמדו על הרגלים". כעת הם מחפשים מתנדבים נוספים מהאזור, שירצו לקחת חלק בקבוצה. כמובן, כל תרומה תתקבל בברכה. ברכה בן-אברהם, 4392407054. ניר שפר 0528011666.


מלח הארץ בבריטניה
דגניה א' / האי הבריטי

כשעורך העיתון הבריטי "הגרדיאן" חיפש ישראלים המייצגים את החברה הישראלית לכתבה שהציגה את הפסיפס האנושי בארץ הקודש, לטובת קוראיו הפרושים בכל האי הבריטי ובמדינות נוספות ברחבי אירופה, הוא הגיע למשפחת שושני מדגניה א', כמייצגי המגזר הקיבוצניקי. סיגל שושני, 45, דגניה א, היא בת משק שבחרה יחד עם בעלה שי וארבעת בניה (בני 23 ועד 21 חודש...)להקים את ביתה בקיבוץ המאפשר לדבריה "למרות השינויים, אורח חיים ערכי ובטוח". היא עובדת במכללת כנרת כמזכירה וכרכזת תלמידים במכינות, הוא סיים לא מזמן כהונה של 10 שנים כמזכיר הקיבוץ וממשיך לנהל את מחלקת הקליטה והצעירים במועצה האזורית עמק הירדן, זו השנה ה-12, עובדה המעידה  על אמונו הרב באורח החיים אותו מציעים ישובי עמק הירדן. הכתבה, שנועדה להתפרסם ביום העצמאות אך הוקדמה, כנראה לאור המתחים מול איראן, לשבוע שעבר, הצליחה מסתבר לעורר הדים חיוביים, למרות שמדובר בעיתון שבשגרה אינו מאוהדי ישראל. "בכתבה הוצגו גם פרופילים של רב, עולה מחבר העמים, תושבת ברקן, ערבי תושב יפו וצעיר תל אביבי. לשמחתנו קיבלנו משובים שהראיון שלנו עורר הדים חיוביים, כי הצלחנו לייצג את הישראלים שכן מאמינים בדו קיום ובפתרון של שלום ויחד עם זאת גאים בזהותם הישראלית והציונית" מספר שי. הכתבה התפרסמה בעיתוי ישראלי במיוחד עבור משפחת שושני - ממש עם גיוס הבן השני - איך לא - ליחידה מובחרת. מצ"ב הקישור לתבשיל הבריטי מתובל במלח הארץ, בבריטית טהורה כמובן (לכתבה המלאה)-http://www.guardian.co.uk/world/2012/mar/11/israel-living-in-worlds-spotlight

לפתיחת הכתבה בקובץ פידיאף - לחצו כאן

נלחמים על "הבית של ענת"
חפציבה

ענת רגב, 58, מבית אלפא, עובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי זה 20 שנה. "במהלך השנים עבדתי כגננת וכמורה, ואף ניהלתי את 'כיתות דרור' לילדים על הרצף האוטיסטי בקיבוץ מסילות". לפני כשש שנים, לאחר שפגשה בצורך המהותי של המשפחות במועדונית, שתוכל לספק לנערים אחר צהריים חברתי הכולל לינה במקום, היא החליטה, יחד עם בעלה שמוליק, להקים בחפציבה את המועדונית "הבית של ענת". "החידוש במועדונית שלנו נולד בעקבות הקשבה לצרכים הייחודיים של בני המשפחות, המגיעות מכל רחבי הפריפריה הצפונית - מעמק הירדן ועד השומרון ועוד, שהתקשו להסיע את הילדים מקצות הארץ לשעתיים של פעילות, ואז לבוא ולהחזירם הביתה. הם העדיפו את האפשרות להביא את הילדים פעם אחת בשבוע, כולל לינה בלילה במועדונית. אנחנו החלטנו להרים את הכפפה ולאפשר למשפחות את האפשרות הזו, בשונה ממועדוניות סטנדרטיות, אשר לא מאפשרות לינה בלילה.
החידוש הוכיח את עצמו - שמונה בני נוער, שאת חלקם לימדה רגב כשעוד היו פעוטות במסגרת "חטיבת דרור", מגיעים אליה בשש השנים האחרונות בקביעות. מחד, הם מקבלים הכנה לחיים עצמאיים, ומאידך, למשפחות יש אחר צהריים אחד, כולל לילה, שבו הם יכולים להקדיש לילדים האחרים במשפחה את תשומת הלב המלאה, הנגרעת מהם בחיי השגרה בשל הצרכים המיוחדים של אחיהם.
לאחרונה, נאלצים ההורים של בני הנוער המשתתפים במועדונית לנהל מאבק מול חזית בלתי צפויה - משרד הרווחה, שמבקש לשנות את המתכונת הייחודית שאליה הגיעו בחפציבה, ולדרוש מהמועדונית לעבוד רק אחר הצהריים ללא לינה. "ההורים נלחמים בכל דרך על מנת להסיר את האיום הזה מעל המועדונית, שבעצם יביא לסגירתה". רעיונות ותמיכה יתקבלו בברכה. ענת רגב: 0522356269

רות דיין מציגה לשרת החקלאות תמונה מהרפת בנהלל לפניי קום המדינה

כוכבות אמת

אורית נוקד, שרת החקלאות ופיתוח הכפר, מצאה דרך ייחודית לציין את יום האישה הבינלאומי שחל ביום חמישי שעבר - היא רתמה אליה את מועצת החלב, ויחדיו הפיקו אירוע הצדעה לרפתניות ולנוקדות לדורותיהן. אורחת מכובדת במיוחד הייתה רות דיין, 95, שסיפרה לנוכחות כי בין כל התפקידים שמילאה לאורך חייה - דווקא התקופה שבילתה ברפת של נהלל, שם הכירה את בעלה משה דיין, זכורה לה כיפה ביותר בחייה.

עורך הבלוג