יום רביעי, 13 בפברואר 2013

על הדשא - 14 לפברואר 2013

14.2.2013
l  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


צילום: תל חי

קשרים חברתיים

כ-150 תלמידי בית הספר עמק יזרעאל, שבקיבוץ גניגר, ותלמידי בית הספר "ביר-אלאמיר", שבנצרת, נפגשו ליום פעילות משותף במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי, ביוזמת "כולאננה", הפועלת לעידוד דו-קיום ושייכות בקבוצות השונות בחברה הישראלית, ובשיתוף משרד החינוך.
צילום: מ.א. גליל עליון

השומרים הצעירים
מכינות מעין ברוך וכפר הנשיא

חניכי המכינה הקדם-צבאית גליל עליון, ממעין ברוך וכפר הנשיא, החלו בשבוע שעבר להתנדב במשמרות מג"ב, ככוח סיוע למתנדבים "המתמידים", הפועלים באזור עמק החולה למיגור פשיעה חקלאית. בערב הראשון שהתקיים בשבוע שעבר אספו את החניכים ואת החניכות המתנדבים מהמכינות, ויחד עברו הכנה לקראת הפעילות. מספר גבריאל גודמן, חניך מכינת הגליל העליון: "קיבלנו מדים וכלי נשק, ועברנו תדרוך עם הקצין של המבצע באותו ערב. התחלקנו לצוותים של שניים-שלושה חניכי מכינה, בכלי רכב עם שוטר קבע במג"ב, וחולקנו למשימות. חלק מאיתנו השתתפו בסיור, חלק עמדו במחסומים וחלק היו שותפים במארבים. בסביבות השעה שמונה בערב יצאנו למבצע והתמקמנו בעמדות. לצערנו או לשמחתנו, לא היו אירועים חריגים. השוטרים היו ממש נחמדים ורציניים, והייתה אווירת עבודה ממש טובה. חזרנו בסביבות אחת-עשרה וחצי לבסיס ההפעלה במועצה אזורית גליל עליון, החזרנו את הנשק והקפיצו אותנו בחזרה לקיבוץ". רס"ב בועז בורשטיין, מפקד בסיס הפעלה גליל עליון, אמר: "מפקדת מג"ב צפון בשיתוף איתנו נרתמו להפעלת פרויקט של מפקדת נוער, שבמהלכו החניכים עברו הכשרה, תפקידי משטרה ושימוש בנשק, ויצאו לפעילות מבצעית יחד עם כוחות היחידה מדי חודש".


תיקון עולם
חצרים

מפעל נטפים, חצרים, פועל לקידום הקיימות כערך חברתי התנדבותי. שפר גורלם של 50 נערים, פליטים מאריתריאה, אשר מתגוררים ולומדים בכפר הנוער ניצנה שליד הגבול עם מצרים, בפנימייה שנקראת "תיקון עולם", אשר זכו לאחרונה בהרבה מהשפע שיודעת נטפים להעניק. ראשית קיבלו בתרומה ציוד השקיה, המותאם לחקלאות מדברית בכלל, ולהשקיה במים מליחים בפרט. בשבוע שעבר הגיעו אנשי מחלקת ההרכבה והאריזה ליום התנדבות בפנימייה. הם הביאו איתם ריהוט וציוד ביתי, שנתרם ונאסף מחברי קיבוץ חצרים, ויחד עם הנערים שיפצו וריהטו מחדש את המועדון שלהם והקימו גינה קהילתית לרווחתם. "תיקון עולם הוא ההגנה והטיפוח של אורחות החיים של האנושות, יש בו מרכיב של הבאת גאולה, שהיא שחרור והצלה של אדם או של קבוצה מצרה או משעבוד; אם עשינו ולו רק צעד אחד קטן לתיקון עולם - אשרינו".


בית משלהם
גת

גל ואיה גן אור-ונטורה הם הורים טריים בשנות ה-30 לחייהם, שממש לאחרונה חזרו לקיבוץ מולדתה של איה, גת. שניהם עובדים סוציאליים, וגל עובד כמנחה משפחות אומנה דרך מכון סאמיט, עמותה שבין השאר נותנת שירותיה לילדים הנמצאים במשפחות אומנה. "משפחות אומנה הן פתרון לילדים, שמסיבות שונות הוריהם לא יכולים להעניק להם את הצרכים הבסיסיים. משפחת האומנה יכולה להעניק בית חם ומענה זמני לילדים הללו. אני מאמין שזהו פתרון אופטימלי לילדים שהוצאו מהבית, על פני מסגרות שאינן משפחתיות", אומר גל. משפחות האומנה הן משפחות מתנדבות, אשר מגיעות מתוך רצון לתת לאחר. מדובר במשפחות נורמטיביות, עם ילדים, אשר צריכות להתאים לתפקיד על פי תנאים מוגדרים של המדינה. "אמנם, המודעות למשפחות אומנה עלתה בשנים האחרונות, אולם לצערנו, עדיין ילדים/ות ובני/ות נוער רבים לא מוצאים משפחה, והביקוש רב מההיצע. משפחות אומנה במסגרת הקיבוצית עשויות להוות פתרון מצוין לחלק מהילדים הללו, שבנוסף למשפחה חמה יוכלו לזכות גם בהשתייכות לקהילה". משפחות מאזור ירושלים והדרום שמעוניינות לקבל פרטים מוזמנים לפנות למירה - 052-5690723.


עידו זילברשטיין מנצח את מרוץ עין השופט הראשון על הדשא

כוכבי אמת

כמאה וחמישים רוכבי אופניים מכל הארץ השתתפו בשישי האחרון במירוץ כביש עין השופט הראשון, שאורגן על ידי מועדון האופניים CCC, בשיתוף עם המועצה האזורית מגידו.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג