יום שבת, 4 בספטמבר 2010

בול המאה - מאה שנות קיבוץ


הושק "בול המאה" לציון 100 שנות קיבוץ

רוני מ. האס
 
ולוולה בטקס גילוי הבול
במרכז: תריסר מייסדי דגניה בחוות אום ג'וני

"בול המאה", לציון מאה שנות קיבוץ, הושק השבוע בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, במהלך ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית. הבול הוא הוצאה מיוחדת של השירות הבולאי בחברת הדואר, והוא שווק לכל סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ. הבול, שנחשף בטקס החגיגי, עוצב על ידי רונן גולדברג, והוא מציג דימויים המחוברים לתנועה הקיבוצית, כולל סמלה הרענן של התנועה.

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור אמר במעמד ההשקה, כי "בשנת המאה להקמת הקיבוץ הראשון ראינו חשיבות בהוצאת בול חגיגי, כהכרה ממלכתית בחשיבותם של הקיבוצים להקמת מדינת ישראל ולביסוסה. " מנכ"ל חברת דואר ישראל, אבי הוכמן, הוסיף ואמר, כי השירות הבולאי גא להצדיע לתנועה הקיבוצית על מה שכינה "מפעל אדיר למען העם והמדינה. הקיבוץ תופעה ייחודית בארץ ובעולם, והוא מהווה קריאת כיוון ערכית עבור כולנו. מפעל הקיבוץ הוא לאין קץ, הוא דבר חי ונושם, ולא סמל שאבד עליו הקלח".

שוויו של הבול שני שקלים וחצי. בציור נראים סמליה של החקלאות המזוהה עם הקיבוצים - גלגל תנופה כמסמל את התעשייה, שהתפתחה מאוד בשני העשורים האחרונים, וכן הסמלים המזוהים עם ההתיישבות, כשבמרכז התמונה המיתולוגית של תריסר מייסדי דגניה בחוות אום ג'וני.
להודעת הדובר בנושא
להזמנת מינוי ל"הדף היר

עורך הבלוג