יום רביעי, 24 ביולי 2013

על הדשא - 25 ליולי 2013

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
25/7/2013


שפירא: נדבקתי במחלה. צילום: עדי פרץ
גלגול מזהבעמיר

קרן שפירא, 38, מעמיר, אם לארבעה, ייצגה את ישראל ביום ראשון השבוע בתחרות אופניים נגד שעון, במסגרת משחקי המכביה, במקצה לגילאי 30-49, שבו השתתפו 19 רוכבות מישראל, מקנדה, מארצות הברית, מארגנטינה, מנורבגיה ומאוסטרליה. שפירא סיימה את המירוץ בתוצאה של 41 דקות ו-35 שניות, הישג שזיכה אותה במדליית הזהב ובמקום שלישי במקצה הכללי לנשים. שפירא, מנהלת חשבונות בהכשרתה, פיתחה את האהבה שלה לאופניים לפני חמש שנים בלבד. "התחלתי לרכב להנאתי עם כמה חברים לטיולי שבת; אחרי כשנה שמעתי על תחרות אופניים לנשים, והחלטתי להצטרף בשביל הכיף". היא השתתפה בתחרות ושם חל בה מהפך אישי: "בזמן התחרות, בהקפה האחרונה, אחת המשתתפות התקשתה מאוד ורצתה להפסיק. ניסיתי לעודד אותה, וכשניסיתי לעזור לה, איבדתי את שיווי המשקל ונפלתי". הקסדה שלה נשברה, אמבולנס הוזעק, אבל משהו בה היא אומרת, כאילו השתנה. "לא הסכמתי בשום פנים להפסיק את המירוץ, עליתי על האופניים וסיימתי את המסלול". הנפילה, מספרת שפירא, היוותה נקודת מפנה בהקשר לרכיבה על אופניים. "עד אז עשיתי הכול בשביל הכיף, ואילו הרגע ההוא עורר בי מוטיבציה להתמודד עם קושי ולנצח. מאז נדבקתי במחלה". בעקבות זאת היא הצטרפה לעמותה הגלילית, "בשביל האופניים בגליל", כשלפני שנה עברה לעבוד בעמותה לצדו של עידו סירקין, המנהל. "אני עובדת בניהול אדמיניסטרטיבי, בהדרכה, באימונים, וכמובן, מתאמנת ברכיבה מקצועית.
ומה אומר על זה האיש שאיתך? "בלעדיו כל זה לא היה קורה. הוא מעודד ודוחף ועוזר ונמצא לצדי לאורך כל הדרך".
  אחווה מוזיקלית
מוא"ז עמק יזרעאל
  
מקהלת הנערות הרב-תרבותית, "שני", מעמק יזרעאל, המשלבת נערות יהודיות וערביות, בניצוחה של ענת אהרוני מקיבוץ הרדוף, נסעה לפסטיבל מוזיקה בווינה לייצג את בית האמנויות של עמק יזרעאל .המקהלה שהתה בפסטיבל חמישה ימים,ש במהלכם הופיעה במוזיאון היהודי בווינה והשתתפה בתחרות של הפסטיבל, שבה זכתה במקום השני בהצטיינות, ואף הופיעה בטקס הסיום לפני 1,800 איש מכל העולם. לכבוד מקהלת הבנות נערכה קבלת פנים נכבדת, שכללה מופעים של קבוצות מקומיות, ולאחר מכן הבנות הופיעו בקונצרט שנערך בכנסייה, בשיתוף עם מקהלה מקומית. מנהלת מרכז המוזיקה, אוכמא שפרן, ציינה כי בנות המקהלה השנה צעירות מאוד, ולמרות זאת עבדו קשה והגיעו להישגים מרשימים הן בארץ, בהופעה בבית הנשיא ובכנס עולמי של הפדרציה היהודית בירושלים, והן בפסטיבל המוזיקה בווינה.


העם הנבחרהתנועה הקיבוצית / מאה שערים
  
עוברים ושבים, שנקלעו בשבוע שעבר לכניסה לשכונת מאה שערים בירושלים, יכלו להתבשם ממגוון שיחות שהתקיימו בצד הדרך בין מתנדבי ופעילי מחלקת המשימות לעוברי אורח, ובפרט חיילים חרדים שהגיעו לחופשת סוף שבוע בביתם. מטרת המתנדבים הייתה להציע את עזרתם לחיילים החרדים שחזרו הביתה לחופשה. רבים מהחיילים סיפרו, שהם חוששים להיכנס לשכונה במדים, ולכן נוהגים להחליף לבגדים אזרחיים. יואל מרשק, מרכז המחלקה, מספר: "רבים מהעוברים ושבים, חרדים, בירכו אותנו על מה שאנחנו עושים, כולל צעירים, שלמרות שהדגישו כי אינם מתכוונים להתגייס, בירכו אותנו על מעשינו. עוברי אורח ספורים התלוננו על מעשינו וטענו כלפינו, שזה לא עניינה של התנועה הקיבוצית מה קורה לחיילים החרדים בביתם". נציגי ההתיישבות העובדת עסקו רוב הזמן בשיחות הסברה עם אנשים שעברו במקום, כשברקע הושמעו ניגונים חסידיים, כאות לאחדות לבבות.
היוזמה לזימון נציגי התנועה הייתה של פעילי העדה החרדית לעידוד הגיוס לצה"ל, שבין השאר פועלים כיום יחד עם מחלקת המשימות והחטיבה להתיישבות, להקמת חוות הכשרה לחקלאות לחיילים חרדים אחרי שחרורם מהצבא. "יש רשימה של כ-3,000 בוגרי צבא חרדים, 200 מהם כבר נרשמו לתוכנית הזו. החוות מתוכננות לקום בערבה, בבקעה ובעמק בית שאן". במחלקת המשימות ישמחו לצרף מתנדבים נוספים לפעילות ההסברה. "אנחנו תנועה שחרתה על דגלה סולידריות וערבות הדדית, ולכן נהיה עם כל חייל שמממש את חובתו למדינה". מחלקת המשימות- 03-6925398
  
צילום: יח"צ

עורך הבלוג