יום שישי, 3 באוגוסט 2012

על הדשא - 2 לאוגוסט 2012

2.8.2012

  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: אלון האס

הומור אוסטרלי

בגן גורו, שבניר דוד, לומדים להיאבק בחום בדרכים יצירתיות. החיות נהנות ממתזי מים קרירים, משיפודי פירות להאכלה על ידי המבקרים; שעות פעילות שנמשכות אל תוך הערב, אבל העיקר, מדריכי הפארק האוסטרלי - שלמדו, אולי מהמקפצים האוסטרלים, איך למשוך את תשומת הלב למרות החום הגדול - מפגינים חוש הומור.
צילום: עדי ארד

מגלגלת מצחוק
כפר סאלד

בשבוע שעבר התגלגלו מצחוק עובדי אינטל ואנשי הנהלת החברה בירושלים, עם הצוות הרפואי של הדסה עין כרם, במסיבת הסיום של מיזם משותף בין אינטל לבית החולים. האחראית לכאב הבטן ההיתולי הייתה לא אחרת מאשר הסטנדאפיסטית שרה שמיר, 59, מכפר סאלד, מספרת סיפורים וקומיקאית, אשר ב-20 השנים האחרונות מתפרנסת ממופעי סטנדאפ בכל הארץ. היא אם לחמישה, סבתא לשבעה, ואל המופעים שלה היא מביאה הרבה רגעי חסד קומיים מחיי משפחתה. "אני עוסקת בלבדר אנשים מאז שעמדתי על דעתי. עוד בילדותי, בפרבר בפתח תקווה, אספתי את ילדי השכונה ובידרתי אותםחיקיתי את השכנות שדיברו בשפות שונות ונהניתי מקהל אוהדים צעירים. אימא שלי תמיד אמרה לי שפיית השיניים השאירה לי מתחת לכרית, במקום השן ששמתי, את מתנת ההומור; אגב, מתנה שיצרה לא מעט בעיות בבית הספר, מה שגרם לכך שביליתי הרבה מחוץ לכיתה, אבל ברבות הימים למדתי ליהנות ממנה ואפילו להתפרנס מכך". בהכשרתה היא בוגרת תואר ראשון באמנות פלסטית, בוגרת החוג לתיאטרון במכללת אורנים והכשרה באמנות הסיפור בבית אריאלה בתל אביב. התגלגלה טוב.

דב אביטל

שיתוף פעולה כפרי
מצר

דב אביטל, 58, ממצר, מזכיר קיבוץ הזורע, מומחה בפיתוח כלכלי ובפיתוח אזורי משולב, חזר השבוע מביקור מקצועי בגואטמאלה, לשם נשלח מטעם המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ, למתן ייעוץ למשרד החקלאות המקומי בנושא של גיבוש תוכנית לפיתוח משולב במרחב הכפרי.
"פיתוח משולב מדבר על כך, שכאשר מסתכלים על מרחב כפרי, חייבים לקחת בחשבון את המגזר הכפרי על כל חלקיו, ומשלבים את כל הפעילויות - חקלאות, תעשייה ושירותים - ואת כל המגזרים של האוכלוסייה, על מנת להעלות את רמת החיים של המתגוררים במרחב הכפרי". במשך שבועיים יעץ אביטל לבכירי משרד החקלאות הגואטמלי, מדינה שבה כ-45% מהתושבים סובלים מתת-תזונה, למרות שמדובר בארץ פורייה ושופעת מים. אביטל מקדם את הנושא גם בתנועה הקיבוצית, ופועל למען שיתופי פעולה בין-מגזריים במרחבים הכפריים בישראל וגם במרחב האישי שלו - מועצה אזורית מנשה, שם הוא גם מתמודד לראשות המועצה. "פיתוח משולב במרחב הכפרי חיוני גם בישראל, על מנת שהמרחב הכפרי יצליח לספק איכות חיים גבוהה לתושביו, ויוכל להתחרות בכבוד מול חלופות בעיר הגדולה." כי מן הכפר תצא תורה.


משתקמים ביער
הרדוף

לפני 11 שנה הוקם בקיבוץ הרדוף מרכז שיקומי לנפגעי נפש צעירים, המצויים במהלך משבר נפשי או אחריו. המרכז העונה לשם "חירם" פועל כעמותה, כאשר בימים אלה מקימים האחראים על המרכז, מיזם עסקי-חברתי, המיועד לתת מענה לקהילת המשתקמים, בשילוב עם אנשים נורמטיביים שיביאו לידי ביטוי את הרוח היזמית-עסקית שלהם במסגרת המיזם. רון ליברמן, מהרדוף, מנהל "חירם", מספר כי המיזם, העונה לשם "יער המלאכות", יהווה מרכז מבקרים בעל מגוון פעילויות גדול, אשר יוקם ביער ליד הרדוף, ויהיה מושתת על העסקתם של משתקמים ואחרים זה לצד זה. מגוון הפעילויות שבמיזם ייתן מענה לאפשרויות התפתחות שונות עבור המשתקמים, כמו גם לחוויה מגוונת, מגרה וממלאת של קהל המבקרים, אשר תאפשר לייצר בסיס כלכלי מוצק למיזם כולו."מטרת המיזם היא ליצור מסלול שיקומי מלא עבור פגועי נפש, הכולל התפתחות - מרכישת הרגלי עבודה, דרך הכשרה מקצועית ועד לעצמאות כלכלית - ומיועד לקהילת "חירם" כמו לקהלים מאותגרים נוספים מהאזור, לרבות אוכלוסייה ערבית". ליברמן ושותפיו מחפשים מתנדבים המעוניינים לתת יד למיזם: "אנשים בעלי רוח יזמית ומודעות חברתית מפותחת, המעוניינים לתרום למיזם מזמנם ומיכולותיהם העמלניות, העסקיות והיזמיות בתחומים הבאים: בעלי מלאכה לסיוע בסדנאות מלאכה, כגון: קרמיקה, נרות, צורפות, טבחות, קליעת סלים, תפירה, שיווק ופרסום; ניהול אתר אינטרנט פעיל למכירות; ניהול גלריה למכירת מוצרים; עיצוב מוצרים; ייצור מזון ועוד. למתנדבים תוענק השתתפות בהוצאות נסיעה וארוחת צהריים במקום".
המעוניינים מוזמנים ליצור קשר עם רון ליברמן, בטלפון:04-9059215 או בדוא"לhiram@harduf.org.il 

צילום: מינה זיו

כוכבי אמת
רוקנ'רול צעיר בגליל

להקת "מלכי הכיתה", מקיבוץ סאסא, תופיע ביום שישי הקרוב עם חומר מקורי בפאב של קיבוץ עמיר. אליה יצטרפו להקות צעירות שיעשו את כל הדרך מהכרך הגדול - מרסדס בנד, בותימזוג,Phototaxis, שני פלג, לואיזה וניסמן טריו - שיתהדרו בשירתו של הזמר איתי פרל, גם הוא בעל שורשים גליליים. מתחילים ב-16:00 אל תוך הלילה. המטרה - קידום מוזיקאים צעירים. http://misterticket.co.il/he/show/Galileo

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג