יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

על הדשא 13 לספטמבר 2012

13.9.2012

  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

תפוחים מרום גולן. צילום יעל שביט

תפוח בדבש

במטעי הגליל ורמת הגולן גדלים 95% מיבול התפוחים בישראל. על פי החברה לפיתוח הגליל, שבבעלות קיבוצי הגליל העליון, החורף הקר והגשום הביא ליבול שיא של תפוחים ולפירות איכותיים ביותר. השנה צפויים להיקטף 120 אלף טון תפוחים, כולם לצריכה מקומית. בתיאבון!


חנות קטנה וטעימה
כפר הנשיא / ראש פינה

לפני כארבע שנים ייסדה קרן זיו-רבובסקי, 40, בת עמיעד, את "פתפותים" - בית מאפה ללחמים ולמאפים מקמח כוסמין אורגני. "הכול התחיל מניסוי וטעייה. כשהייתי בהיריון קיבלתי המלצה בריאותית לאכול מוצרים מקמח כוסמין. טעמתי בכל מיני מקומות ולא מצאתי משהו טעים. התחלתי לנסות לאפות בעצמי עם מחמצת שאור שקבלתי. למרות הספקנות, יצא ממש טעים. חברות ביקשו לקנות, בהתחלה זה עבר מפה לאוזן, ולאט לאט התחלתי לראות שיש פה הצלחה".
היא יצאה מהבית ופתחה מאפייה בכפר הנשיא, ועם הזמן המאפייה הקטנה והריחנית החלה לפעול במשנה מרץ ולהעסיק עוד עובדות. "זה עסק של נשים", מדווחת זיו-רבובסקי בגאווה. מאפי הבריאות מושכים עוד ועוד לקוחות, ומסתבר שרבים מגיעים לא רק בגלל האיכות, אלא בגלל הטעם. העסק נענה לדרישת הקהל ומספק שירותי הסעדה ייחודיים לאירועים בגוון מאוד נשי ומיוחד. לכבוד השנה החדשה החליטה זיו-רבובסקי, כי הגיע הזמן לגדול, ופתחה במרכז ראש פינה ("ממש מול המשטרה") חנות קטנה לממכר תוצרתה. מלבד לחמי מחמצת שאור, לחמניות, בייגלס, חלות ולחמניות מתוקות עשויים בעבודת יד וללא חומרים משמרים, מפתיעות הנשים העובדות עם זיו-רבובסקי גם במטעמים מתוקים, כמו ריבות תוצרת בית, דבש מקומי ובמקום הראשון - גרנולה שלא מהעולם הזה. שנה טובה ומתוקה.

אסתי זקהיים. ערב התרמה

הכוכבת לא רק רוקדת
ערב התרמה מרכז סיוע גליל גולן

54 קיבוצים ועוד כמה עשרות יישובים נמצאים תחת כנפיו המסוככות של מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס גליל גולן, שבחר השנה לקיים את אירוע ההתרמה השנתי שלו בקיבוץ עין גב, במסעדת מרינדו בנמל. ארוחת ערב כיד המלך הוגשה לעשרות התורמים, שהגיעו מכל קצות הגליל המזרחי, הגולן ועמק הירדן, כשאת זמנם הנעימו, בהתנדבות כמובן, הזמרת רונית שחר והשחקנית אסתי זקהיים שהנחתה את האירוע. אחד מאורחי הכבוד והתומכים החשובים במרכז הסיוע הצפוני, ראש המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי, חיזק בדבריו החמים את פועלן של נשות המרכז ובהן 80 המתנדבות, הנותנות לכל תושבי האזור מענה בקו החירום (טל' 1202) 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. "אני גאה לראות את שמותיהם של כל כך הרבה קיבוצים ברשימת התורמים למען מרכז הסיוע. מגיע להן, לנשים הללו, לקבל את התמיכה מהקהילה שלמענה הן עושות עבודת קודש", אמר ולנסי לקהל האוהד. הן כבר לא לבד.


מולטי מתנדבת
מלכיה

יעל סאקס, 67, ממלכיה, עדיין עובדת חלק מהשבוע במטעי הקיווי בקיבוצה, אך בזמן הנותר היא עסוקה מעל הראש בלהתנדב. בבית הספר היסודי "פסגות", שבקיבוץ יראון, עוזרת סאקס לילדים ללמוד אנגלית, שפת האם שלה, ובדרכים יצירתיות מגבירה בהם את האהבה לשפה ואת תחושת ההצלחה. גם בקיבוצה, מלכיה, עוזרת סאקס לילד, עולה מדרום אפריקה, בשימור האנגלית שהביא איתו מהבית. השפה האנגלית מסייעת לה גם בהתנדבות הנוספת שהיא מקיימת בבית החולים "זיו" בצפת. לאחר מותו ממחלת הסרטן של ראובן, בעלה, הרגישה יעל צורך עז להודות בדרך כלשהי למי שטיפל בו במחלקה האונקולוגית בבית החולים זיו. היא הציעה את שירותיה למחלקה, ומאז היא עוזרת בתרגום למנהל המחלקה ולאנשי צוות אחרים, ונוסף לכך מסייעת לצוות בכל עניין - הכנת קפה, ארוחת עשר למי שנזקק לטיפול יומי, הוצאת תיקים ועוד. "כיף לי. אני באה ביום קבוע, מכירה את מי שמקבלים טיפול. יש גם דברים עצובים, כי אנשים נסוגים ונעלמים מהחיים, אבל נחמד לי לראות אנשים שהבריאו, שסיימו את הטיפולים, ונראים כבר בריאים ומשתלבים בחיים הרגילים". נפש בריאה. (מבוסס על כתבה בעלון קיבוץ מלכיה).

עורך הבלוג