יום שבת, 17 בדצמבר 2011

מרינדו בעולם אחר
רוני האס הגיעה למרינדו בנמל עין גב וגילתה מקום מהאגדות המתמחה בבשרים כשרים וטעימים
  
רוני מ. האס | 15/12/2011
מרינדו בעולם אחר
היה היה:
לפני כעשר שנים חבר רועי תבור לאיתמר קנדלי שגידל כבשים כל חייו. הם הקימו שותפות, גידלו טלאים ומכרו אותם. בשלב שני התחילו לטפל בעצמם בבשר ולמכור למסעדות איכותיות בתל אביב.
בשלב הבא הם כבר הציעו "בשר עד הבית"- מכירה של בשר ללקוחות עד הבית מחמש ק"ג ומעלה- בכל הארץ, במחיר לא בשמים. במקביל הם הקימו את מסעדת מרינדו, מעבר לכביש של קיבוץ עין גב, הכוללת גם מתחם ובו קצביית בשרים, חנות מעדנים ויין ושאר מוצרים תומכי מזון. לפני כחצי שנה הקימו את מרינדו בנמל- האלטרנטיבה הכשרה. גם יפה גם אופה. חוץ מזה אפשר לציין לשבח את עדר הכבשים שלהם ( 800 ראש ) הפועים ברמת הגולן ושלוש קצביות שממוקמות במרכז הארץ. 
קהל היעד
קבוצות, יחידים, מהאזור. מכל הארץ. מטיילים. אנשי עסקים. משפחות. VIP. אירועים הכל הולך במרינדו בנמל. המקום נותן תשובה לכל צורך, מציע מצד אחד אוירה של מסעדת שף ייחודית ומוקפדת ומאידך כשרות.

מנה מנצחת
האמת, כל מנה שאכלנו, הייתה מועמדת לניצחון. והכל כשר, לא יאומן, יכולנו לבחור במנה הראשונה, ברוסקטת אווזים (45 ₪), כבדי אווז צלויים ברוטב סילאן ויין אדום שהונחו על לחם הבית הקלוי. זה היה נימוח, ספוג רוטב מתקתק, מעורר תיאבון מהסוג המשובח. מזל שהיו שם רק צמד ברוסקטות, אחרת היינו יוצאים שבעים כבר אחרי הראשונה. גם המנה האחרונה שקבלנו הפכה מועמדת למקום הראשון- 'אבני נמל' (29 ₪), חתיכות בשרניות של שוקולד מריר ושברי פיסטוק מצופים אבקת קקאו. מוכנים במקום. כזכור- כשר ולכן, ללא טיפת חלב. ללקק את האצבעות. וליקקנו- כי אוכלים את זה ביד. אבל למקום הראשון אצלנו הגיע, לא יכולנו אחרת, אפילו שזה כאילו המובן מאליו- המנה העיקרית, קבלו אותה: נתח קצבים מיושן (105 ₪), צלוי על הגריל עם שמן זית ותערובת של עשבי תיבול טריים, מוגש עם ארטישוק ירושלמי. משובח. בשר רך, בטעם שמזכיר קצת חלקים פנימיים, נמס בפה, הרוטב תומך בו באופן מושלם וגם הארטישוק, ניצח אותנו, מקום ראשון.   
עיצוב ואווירה
בתוך מבנה עתיק בן 70 שנה שיושב בנמל עין גב, מציעה המסעדה שלושה חללים נפרדים- החדר הראשי הכולל כעשרה שולחנות ובר הגשה קטן, חדר אמצעי שנועד ל VIP הכולל שולחן עץ טבעי ארוך סביבו ניתן לנהל ישיבות מנהלים וחלון לנמל וחדר נוסף המשמש את הקבוצות שמגיעות. כולם מעוצבים בקו נקי, קורן איכות והשקעה, הרבה צבע לבן ועץ וחלונות לכיוון הנמל. במתחם החיצוני, הגובל בכנרת, ניתן לקיים אירועים גדולים, כל כך מתאים לחתונות- חופה על המזח והשקיעה כתפאורה. אפשר גם לשבת לאכול בחוץ, על שפת הנמל, למי שרוצה ליהנות מהאוויר הנקי והנוף הפסטורלי. 
דיל
אפשר להזמין תפריטים מוכנים מראש אם אתם מגיעים בקבוצה ולא רוצים להסתבך. מחירים- 130 ₪ למנה. וזה כולל המון דברים טובים
עסקיות- בחירה מתוך תפריט עסקיות- מנות ראשונות ב 32 ₪, מנות עיקריות בין 59 ₪ ל 79 ₪ וקינוח 15 ₪. 
הדרך היפה
 הדרך לעין גב כבר הכניסה אותנו למוזה אחרת. הגדה המזרחית של הכנרת, יש בה כבר את הטעם הזה של מעבר לאופק, של המערב הפרוע הזה, הרמת גולני. השקט והנפרדות לכאורה משאר הבלי עולם. נסענו לאורך הכביש השקט, הכנרת מרגיעה לאורך הגדה, צמחיה רווית מים ושמים כחולים. גם המסע הקצר בתוך הקיבוץ, עד לנמל, הילכה עלינו נוסטלגיה, הרפת בכניסה, ועוד כמה סימלי סטטוס קיבוצניקיים, כשחנינו בחניה ופסענו לעבר המסעדה, הבנו שמדובר פה בעסקת חבילה רבת פנים- שולחנות שיושבים על המים, משקיפים אל תוך הנוף, המזח מתעגל אל תוך הנמל, הסירות שעוגנות שם והאווירה כאילו עושים רגע הפסקה מהמולת החיים הישראלית ונהנים ממה שיש לארץ הזו להציע בנטו. בלי כל הרעש מסביב. 
הוקסמנו
כשאמרו לנו שיש אחות חדשה למסעדת מרינדו והיא כשרה, לא ממש בנינו גדולות ונצורות. בהיותנו יהודים טובים וישרי הליכות, אך לא מקפדי כשרות במיוחד, טעמנו כבר בשר בארצות שאינן מתמחות בכשרות וגילינו כי יש לנו, היהודים, מה ללמוד בהקשר לטעמו של בשר. לכן היינו צנועי ציפיות בהגיענו לעין גב, תוך הרמת גבה מופתעת בנוגע למקום שתפסו להם החבר'ה, סוג של נמל יווני קטן בכפר פסטורלי שכוח אל. אתם לא מאמינים- יש שם ממש נמל קטן, בתוך הקיבוץ, במי הכנרת עוגנות כמה ספינות תיירים, המזח המטופח לוקח אותך היישר לשיאה של חוויה רומנטית, בפרט לעת שקיעה, בפרט כשמאחור המתינה לה ההפתעה הגדולה שלנו להיום- מרינדו בנמל. הכשרה. 
חשבון בבקשה 
ברוסקטה סינטה מעושנת- קוביות סינטה על קרם חציל שחור, על לחם הבית - 45 ₪
ברוסקטת אווזים- כבדי אווז צלויים על הגריל ברוטב סילאן ויין אדום מונחים על לחם קלוי - 45 ₪
סלט הנמל- מבחר ירקות טריים ועשבי תיבול- פטרוזיליה, נענע ורוקט קצוצים, מתובלים עם שמן זית לימון ותערובת פיצוחים - 38 ₪.
תבשיל אסדו עגל-  נתחי אסאדו ללא העצם עם ציר ויין אדום על תערובת ירקות שורש - 79 ₪.
נתח קצבים מיושן, צלוי על הגריל עם שמן זית ותערובת של עשבי תיבול טריים 105 - ₪
'אבני נמל'- אבני שוקולד מריר ושברי פיסטוק מצופים אבקת קקאו. 29 ₪
פוקו לוקו- סורבה קוקוס, עם מרקחת פירות יער ביתי. 26 ₪.
סך הכל לזוג- 367 ₪

*כתבה פירסומית. 

טאייפי  - הקסם של חיפה
שולה בעלת המזל
פסטה בר לכל דבר

אין תגובות:

עורך הבלוג