יום חמישי, 12 בינואר 2012

על הדשא - ברוח ההתנדבות

12.1.201                                                                                                
ארכיון עיתונות


על הדשא - ברוח ההתנדבות
רוני מ. האס
צילום באדיבות מועצה אזורית עמק יזרעאל

עמק תפארת
ערב הוקרה מיוחד לוותיקי עמק יזרעאל, רצוף שירה וזמר, התקיים בסוף החודש באולם התרבות האזורי בקיבוץ יפעת. באירוע - שאורגן על ידי מחלקת התרבות של המועצה בשיתוף עמותת ותיקי העמק ובחסות המשרד לאזרחים ותיקים - השתתפו כ-600 איש ששרו הרבה נעמי שמר. הרבה כבוד.

רוב הזמן שחמט
גדות
למיה פורת, 21, רחובות, יש משפחה ענפה בקיבוץ גדות. בשנים האחרונות כל ביקור שלה בקיבוץ נגמר בהרבה שעות של משחק שחמט עם הבני-דודים הצעירים. "אנחנו שתי אחיות וארבעה אחים, שמגיל צעיר משחקים שחמט. זה התחיל כשאבא שלנו לימד את האחים הגדולים שלי לשחק, ומהר מאוד הם כל כך התקדמו שכבר היה צריך להביא מורה פרטי הביתה. הם הצליחו להדביק את כולנו, ולאט לאט הפכנו למשפחה שעסוקה רב הזמן בשחמט - כולל השתתפות בתחרויות ארציות, בליגות בסופי שבוע ובתחרויות בחו"ל". פורת שותפה כיום בנבחרת הלאומית של ישראל, ונושאת את התואר אומן בינלאומי (א.מ.נ). באחד הביקורים האחרונים אצל הדודים בגדות הם העלו את המשאלה, שמיה תפתח חוג שעוד ילדים יוכלו ליהנות מהספורט המוחי המהנה הזה, ושיהיו לבני הדודים עוד שותפים לאהבת השחמט. פורת הרגישה, שזו בשבילה הזדמנות לעשות מעשה לטובת ילדי הצפון, ויזמה פתיחתם של קורסים לילדים ומבוגרים מכל האזור, ברמות שונות, ולמענם היא מגיעה במיוחד לקיבוץ הצפוני. חמש סיבות למה כדאי ללמוד שחמט? "המשחק מפתח יכולות חשובות אצל ילדים ומבוגרים, כמו: ריכוז, התמדה, זיכרון, שיפור ביכולת הלמידה, ביכולת לנצח ולהפסיד בכבוד והכי חשוב - הרבה שעות של כיף". לפרטים: 0544947260.

עולים על הסוס
עין שמר
לפני כשנתיים, כשרצו לסגור את האורווה בעין שמר, החליט עטר שנפלד, 34, שחזר שנתיים קודם לכן לחיות בקיבוץ, לא לתת לזה לקרות. לשנפלד היו סיבות טובות; אביו, ברוך שנפלד ז"ל, שנהרג לפני 15 שנה בתאונת דרכים קטלנית, היה ממגדלי הסוסים הבכירים ומראשוני העוסקים ברכיבה טיפולית בארץ ובחו"ל. שנפלד הצעיר נהג לרכב על סוסים מגיל צעיר, כשבגיל עשר, לאחר שנפל מסוס, החליט לפרוש. עם החזרה לקיבוץ התעורר בשנפלד הצעיר רצון עז לחזור לשורשים; הוא ראה כיצד הנוער הקיבוצי ספון בביתו, בעיקר מול מסכים, וחשב כי תרומתו הגדולה ביותר תהיה להוציא את החבר'ה החוצה. מעבר לכך שנבחר לנהל את הנוי של הקיבוץ, קיבל על עצמו את ניהול האורווה והחל לרתום יותר ויותר בני נוער לפעילות בה. השנה לקח על עצמו שנפלד מיזם נוסף של נתינה לקהילה: בעין שמר פועל בשנים האחרונות הוסטל של ארגון "בית אקשטיין" לילדים בעלי צרכים מיוחדים. שנפלד, שצירף השנה לשורותיו את גל שחף, מדריך רכיבה טיפולית, הציע לאפשר לילדי ההוסטל להגיע לאורווה שלוש פעמים בשבוע וליהנות מן החוויה הטיפולית, הנוצרת במפגש עם הסוסים. הרעיון נפל על אוזניים פתוחות, והשבוע החלו ילדי "בית אקשטיין" לבקר באורווה. לטובת המיזם מחפש שנפלד מתנדבים בני כל הגילים, מהאזור כולו, שיהיו מוכנים להוביל את הסוסים, לתת עזרה לצוות המטפל וכל רעיון אחר לתרומה לטובת האורווה. מי שהסיפור שלנו ממש מדבר אל לבו ירצה ודאי לדעת, כי גם בהוסטל עצמו ישמחו להיעזר במתנדבים מהאזור. עטר שנפלד -;0542114471 הוסטל - 046274160.

מתנדבים לחלץ
מוא"ז גליל עליון
45 מתושבי המועצה האזורית הגליל העליון יצאו לפני שבועיים להשתתף בקורס חילוץ בבסיס צריפין שבמרכז הארץ. את הקורס יזמו הצפוניים במסגרת היערכות לשעת חירום, ובעיקר כהכנה להתמודדות לאחר רעידות אדמה, והוא מהווה המשך ישיר של תרגיל שערכו לפני כשנה, ובו נבדקה יכולת המועצה הגלילית לשמש מרכז פינוי אזורי במקרה של רעידת אדמה באזור. גרשון שרון, כפר סאלד, שהשתתף בקורס ומתפקד כרמ"ט המועצה בחירום, מספר כי "ריבוי המשתתפים בקורס תואם את תפיסת העולם שלנו, שלפיה לכל אחד בקהילה יש תפקיד בשעת חירום, במטרה שכולם יחושו כי הם לוקחים חלק במאמץ משותף, ויחד מחזקים את החוסן הקהילתי שלנו. בקורס הייתה אווירה מאוד טובה, אנשים לוקחים ברצינות את התפקיד שלהם, יש מוטיבציה גבוהה ורצון עז ללמוד". קבוצת המתנדבים המחלצים כוללת אנשים מגיל 30 עד 60, חברי קיבוצים ותושבי ההרחבות, מ-19 קיבוצים שונים מרחבי הגליל העליון. הקורס הוא חלק מלקחי תרגיל, שנערך לפני כשנה ומטרתו הייתה לספק למשתתפים כלים להתמודד עם חילוץ נפגעים במקרה של רעידות אדמה או פגיעות טילים, ברגעים הראשונים לפני שכוחות הביטחון וההצלה יגיעו ליישובים. הנחת היסוד שעליה מתבססים הצפוניים היא, שברגע האמת ייאלצו לפחות בשלב הראשון להתמודד לבד עם המציאות, ולכן עליהם להיערך לכך בכל הרצינות. בהמשך מתכוונים בגליל העליון להקים יחידה מקצועית, שתעבוד בצמוד לכוחות הביטחון באזור. לוקחים אחריות עד הסוף.
כוכבי אמת
בוועידת המלונאים, לסיכום שנת 2011, ייצגו את התנועה הקיבוצית מנהלי ומנהלות המלונות מהקיבוצים שפיים, כפר גלעדי, הגושרים, כפר בלום, עין גב, נחשולים, עין גדי, רמת רחל וגנוסר. במסגרת חלוקת פרסים של המועצה לארץ ישראל יפה זכה מלון נוף גנוסר לציון "5 פרחי יופי" ולדגל יופי מיוחד. הו כנרת שלנ.

אין תגובות:

עורך הבלוג