יום חמישי, 8 ביולי 2010

על הדשא - 08/07/10 - שאלונצ'יק - חופשה ועוד


8.7.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

שאלונצ'יק

לא רק אנשי קיבוץ סאסא יצאו לחופשה משותפת, כשלבחירתם יעדים, כמו אירלנד, פריס וקרואטיה (משפחות עם ילדים לאילת); יש עוד קיבוצים ששומרים על המסורת של חופשה משותפת. אמנם ברוב הקיבוצים כבר אין חופשה מאורגנת, בשל קשיים כספיים או ארגוניים, ובכל זאת הצלחנו למצוא כמה שמצליחים לפתות את רוב החברים ביציאה קיבוצית, חלק בארץ ואחרים בחו"ל

לאור הירח
נירים, גילי אחיטוב, 52, רכזת תרבות

נופש משותף - כל שנה
לאן - לפני שבועיים נסענו לכנרת לחוף שנסגר לטובת הקיבוץ.
תכיפות - כל שנה בתחילת יוני, לשישי-שבת.
שינה - מי באוהלים ומי על מזרנים לאור הירח.
משתתפים - כולם מוזמנים. השנה יצאו מעט יחסית, כי נפל על המונדיאל. בדרך כלל, שניים-שלושה אוטובוסים.
השתתפות עצמית -  יש. בערך שליש מהעלות היא על חשבון החבר.
פעילות משותפת - ביום שישי עשינו שיט קייקים, ובשבת הייתה אפשרות בחירה - טיולים, פעילות יצירה, קטיף דובדבנים או סתם הסתלבטות על החוף.

אתר נופש 
מצרזהר ברג; גבע, ודורון ליבר

נופש משותף - יש. בשיתוף פעולה של קיבוץ מצר ושל כ-30 משפחות מקיבוץ גבע. מקימים אתר נופש על חוף ים תיכון, ומתמקמים בו למספר ימים לפי תור.
לאן - הפעם היינו בחוף של מעין צבי.
תכיפות - מדי קיץ. השיתוף הבין-קיבוצי בחמש השנים האחרונות. אנחנו מקימים בכמה ימים את אתר הנופש העומד בכל החוקים והסטנדרטים של מדינת ישראל.
שינה - במכולות ממוזגות ומצוידות בריהוט מתאים למשפחות. האתר מוקם כ-200 מטר מקו המים, ומורכב משש מכולות, ארבע מהן משמשות למגורים ממוזגים, החמישית משמשת מטבח ובמכולה השישית מקלחות ושירותים. המכולות מוצבות בצורת האות ח', סככת צל גדולה מתוחה מעל, ומשטח לינוליאום מחבר בין כל המכולות.
משתתפים - כל מי שמעוניין.
השתתפות עצמית - במצר על חשבון הקיבוץ. בגבת על חשבון המשפחות. יוצא כ-200 שקל למשפחה ללילה.
פעילות משותפת - ארבע משפחות יכולות להתגורר בו-זמנית באתר.

ממומן לחלוטין
יטבתה, נדי אורמיאן, 64, אחראי על טיולי הקיבוץ לחו"ל

לאן - מספר יעדים לבחירה: אוזבקיסטן, ג'יפים בגיאורגיה, מונטנגרו, סלובקיה וטיול נופש בברצלונה - בחוף קוסטה בררה.
תכיפות - אחת לשלוש-ארבע שנים מוציאים את כל החברים לטיול משותף בחו"ל. השנה זה היה בין יוני לאוקטובר 2010; בסך הכול ארגנו שבעה טיולים בהשתתפות כ-250 חברים. שני טיולים כבר התקיימו.
שינה - בבתי מלון.
משתתפים - כל חבר וכל מועמד לאחר סיום שנת מועמדות אחת.
השתתפות עצמית - אין. ממומן לחלוטין על ידי הקיבוץ, כולל ארוחות.
פעילות משותפת - הטיול הוא טיול מאורגן, רוב הזמן יחד.
   
הצדעה למתגייסים החדשים
מועצה אזורית חוף השרון

לאחר הפסקה בת עשר שנים, חודשה המסורת במועצה האזורית חוף השרון, ונערך ערב הצדעה לבוגרי כיתות י"ב לקראת גיוסם לצה"ל ולשנת שירות. באירוע, שהתקיים בבריכה בקיבוץ יקום, ואליו הוזמנו כל תלמידי בית החינוך חוף השרון, שררו שמחה ועליצות; תחרויות חבל בין בני הנוער של יישובי המועצה, משחקי בריכה, מזנונים ואטרקציות נוספות. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמטה לבטיחות בדרכים במועצה אזורית חוף השרון, שנתנו חסות לאירוע בהיותם שותפים ותיקים בפעילות החינוכית באזור, תרמו לכל בוגר ערכת קפה, שחלילה לא ייקלעו לסיטואציות חברתיות נטולות קפאין מבושל כמיטב המסורת.

אלי ברכה, ראש המועצה האזורית חוף השרון, ציין בפני המשתתפים, כי שיעור המתגייסים לצה"ל בכלל וליחידות מובחרות בפרט מקרב בני הנוער במועצה האזורית חוף השרון הוא מהגבוהים ביותר במדינה.
פרסומים אסורים
בנגבה

ל"על הדשא" נודע, כי עורכת העלון של נגבה ביקשה, לאור פניות של חברים, להביא בעלון את הכתבה המדוברת, "קיבוץ נדבות" שפורסמה ב"הארץ", וזכתה לתגובות רבות. היא התקשרה למרואיינת המופיעה בכתבה בהארץ, שלומית גורן, ויידעה אותה על כך. אך תשובתה של גורן, הייתה שהיא לא נותנת לה רשות לפרסם את הכתבה. כדי להימנע ממחלוקת נענתה העורכת לבקשה, והכתבה הנ"ל לא פורסמה מעל דפי העלון בנגבה. אבל חברי נגבה שמעוניינים לקרוא אותה, בוודאי מצאו את "קיבוץ נדבות" בגוגל. (כזכור, לפני עשר שנים פרסם הארץ כתבה על מצבם הקשה של קיבוצים, וגם לה קראו "קיבוץ נדבות". בכתבה ההיא כיכב קיבוץ רוחמה, שבינתיים עשה כברת דרך ארוכה).

מתרימים ונהנים למען יתומים באתיופיה
כפר גלעדי

בשבת הקרובה בשעות אחר הצהריים ייערך בבית השומר שבכפר גלעדי, אירוע תרבותי שמטרתו איסוף תרומות לטובת בית יתומים באתיופיה. בן הקיבוץ, נעם כשרי, העומד לצאת בשבוע הבא לאפריקה אל בית היתומים "בית אל", השוכן באדיס-אבבא, מספר כי ישהה במשך חודשיים במקום ויחבור לצוות הפועל בו. בית היתומים מונה 17 ילדים בגיל שש עד שתים-עשרה, ומנוהל על ידי ד"ר יגרמו אספוו, אשר באחריותו גם בית ספר לרפואה ושני בתי חולים במרכז אתיופיה ונמצא ביחסי גומלין עם בית החולים הדסה בירושלים. כשרי מצטרף אל יוזמת הרעיון, נועה לורבר, אשר התוודעה לבית היתומים באמצעות אמה, רופאה בבית חולים הדסה. בין השאר, מתכוונים המתנדבים לסייע בלימוד היתומים את השפה האנגלית, תרבות ואמנות, כששאיפתם היא לפרוץ דרך למתנדבים נוספים שיגיעו לסייע במוסד על בסיס קבוע. באירוע ההתרמה שארגן כשרי, איש סאונד והפקה במקצועו, יופיעו אנשי מוזיקה גליליים, כגון Boss Alathink, הרכב לאטין ג'אז חדש, וחברי להקת אומה גומה האהודה בקרב צעירי הצפון.

חונכים את מכון החליבה החדש לכבשים
דליה

בשעה טובה הסתיימה בניית מכון החליבה החדש בדיר הכבשים של קיבוץ דליה, שהפך בעקבות ההתחדשות למכון החליבה לכבשים המתקדם ביותר במזרח התיכון ובין המתקדמים בעולם. מקצועני צ.ח.מ אפיקים הם שבנו את המכון, הכולל כעת 72 עמדות ממוחשבות, היודעות לפקח על איכות החליבה והחלב של כל כבשה. הנוכחים בטקס, בהם מנכ״ל משרד החקלאות, יוסי ישי; נציג מועצת החלב, שייקה דרורי; וראש המועצה מגידו, חנן ארז, זכו להאזין לשירתו של אחד הנערים העובד בדיר, לערוך סיור במכון המחודש, ולסיום, לזלול ממטעמיה של גבנית הקיבוץ, שושקה, הלא היא אמו של רכז הדיר, יואב תמיר, המתמחה בגבינות צאן כמובן.
דרושות לצורכי מחקר - חוברות בישול מתובלות בסיפורי קיבוץ
חוקרת הנשואה לבן צרעה

צחית לפיד, 46, דוקטורנטית בחוג למיגדר בבר אילן, גילתה במהלך לימודי הדוקטורט שלה בתחום המיגדר, כי נושא המחקר שמרתק אותה הוא לא פחות ולא יותר - ספרי בישול נשיים. "במהלך לימודיי התוודעתי לכך, שכבר בסביבות המאה ה-16 נשים החלו לכתוב ספרי בישול, שבהם מצאו דרך להביא לידי ביטוי את עולמן האישי". לפיד, הנשואה לעודד, בן צרעה, גילתה במהלך לימודיה, ספר בישול קהילתי שהופק בצרעה, עובדה שהעלתה בה את הרעיון לחקור לעומק את האנתרופולוגיה של ספרי בישול קהילתיים בהתיישבות העובדת. "ההיבט המעניין במיוחד הוא הסיפורים השזורים בין המתכונים, שדרכם ניתן ללמוד על חיי הקהילה המקומית שבה יצא הספר". עד כה העלתה בחכתה מספר ספרי בישול קיבוציים, והיא תשמח מאוד להרחיב את מאגר הספרים לטובת מחקרה.

ניתן לפנות לצחית - tsachit.lapid@gmail.com או למחלקת התרבות בתנועה.
  
הקיבוצניק הנרגן -

איך זה ש"הדף הירוק" מתלהב מארבעה טייסים שסיימו קורס טיס, כשבבה"ד 1 סיימו עכשיו קורס קצינים כמעט 20 קיבוצניקים ועל זה הוא לא אומר מילה?! (הורים חי"רניקים עם הרבה כבוד

אין תגובות:

עורך הבלוג