יום חמישי, 19 בפברואר 2009

נפטר איתן גדליזון, מנכ"ל מכללת תל חי

נפטר איתן גדליזון, מנכ"ל מכללת תל חי

רוני.מ.האס

איתן גדליזון, חבר קיבוץ כפר הנשיא, שכיהן בשש השנים וחצי האחרונות כמנכ"ל המכללה האקדמית תל חי, הלך ביום רביעי שעבר לעולמו, והוא בן 56. איתן מת כשלושה שבועות לאחר שנפצע, כאשר מטוס האולטרא לייט שבו טס התרסק בדרכו להמראה

גדליזון היה חובב טיסה, ובעבר ניצל ממספר תאונות ויצא מהן ללא פגע. לפני כשלושה שבועות יצא לטיסת בוקר במטוס אולטרא לייט, באזור קיבוץ רשפים, עם חברו לתחביב דוד שמלה, מהנדס מחשבים מכפר ורדים. כאשר הסיע את המטוס להמראה, נתקל ככל הנראה בממטרה, התהפך ועלה בלהבות. לרע המזל, נפצע איתן בתאונה זו באורח קשה, וסבל מכוויות חמורות בכל חלקי גופו. במשך שבועיים נאבק על חייו במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, לשם פונה במסוק שהוזעק על ידי צוות מד"א גלבוע, שהעניק לאיתן ולחברו טיפול ראשוני בזירת האירוע. למרבה הצער, גופו לא עמד בפציעה הקשה, והוא נפטר.

איתן, שהיה ידוע בנועם הליכותיו ומוכר כאב מסור וכאיש משפחה למופת, הותיר אחריו אישה, רותי, ושלושה ילדים - קרן, שחר ודור.

בשנים האחרונות הצליח איתן לקדם את מכללת תל חי ולרשום בה הישגים נכבדים, בהם גידול עצום במספר הסטודנטים במכללה, פתיחת תוכניות לימוד וחוגים חדשים, ולאחרונה אף הצליחה המכללה בניהולו להעניק תואר שני בשניים מהחוגים.

פסגת עשייתו נרשמה השנה, עם פתיחתו של הקמפוס החדש של תל חי. הוא היה הרוח החיה ביצירת קואליציה של שותפים מהארץ ומחו"ל, ובהנהגתו הובא לידי מימוש חזון משולש הפיתוח לאצבע הגליל, שבמרכזו שלושה מנועי צמיחה אזוריים: אקדמיה, תעשייה מתקדמת ומחקר, וזאת כמנוף לפיתוח כלכלי וחברתי של הגליל.

פרופסור זקי ברק, נשיא מכללת תל חי, ספד לגדליזון: "איתן היה אהוד ואהוב על כל הסטודנטים, על הסגל האקדמי ועל הסגל המינהלי במכללה, ומותו משאיר אותנו המומים וכואבים. איתן היה איש חזון, אידיאליסט, ופיתוח הגליל היה מאוד קרוב ללבו. הוא התווה לנו את הדרך, ולמרות הקושי ננסה להמשיך בדרכו".

להלווייתו, שהתקיימה בקיבוצו כפר הנשיא, הגיעו מאות מלווים שביקשו לחלוק לו כבוד אחרון. בלטו בנוכחותם תושבים מהאזור כולו, אנשי אקדמיה וסטודנטים, כולם אבלים וכואבים את לכתו בטרם עת.

אין תגובות:

עורך הבלוג