יום חמישי, 7 ביוני 2007

סדנה למנהלי המפעלים הקיבוציים בנושא הטרדה מינית במקום העבודה

סדנה למנהלי המפעלים הקיבוציים בנושא הטרדה מינית במקום העבודה

רוני מ' האס

ביום שני השבוע התקיימה בבית התנועה הקיבוצית סדנה למנהלים ומנהלי משאבי אנוש במפעלים הקיבוציים בנושא הטרדה מינית במקום העבודה. הסדנה היא פרי של שיתוף פעולה בין היחידה לקידום נשים בתנועה הקיבוצית לאיגוד התעשייה הקיבוצית. מטרת הסדנה היתה להעלות למודעות את הנושא מתוך כוונה להוביל מהלך, שבסופו בכל ארגון או מפעל תעשייה קיבוצי המונה יותר מ-25 עובדים יהיה ממונה על הנושא של הטרדה מינית. סמדר סיני, מנהלת היחידה לקידום נשים בתנועה הקיבוצית, מציינת כי בכוונת היחידה לעשות מיפוי של מקומות העבודה כדי לאתר היכן חסרות ממונות על הנושא ולהתריע על כך בפני המנהלים.

המסר המרכזי בסדנה היה ש"זה יכול לקרות גם אצלנו" ואין ארגון או מפעל שאינו בסיכון להתרחשות מקרים מעין אלו. חשוב לציין כי המקום שבו יש הכי הרבה הטרדות מיניות הוא מקומות העבודה, כאשר כידוע החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה מטיל אחריות משפטית על המנהלים ועל הממונים על הנושא במקום העבודה ומחייב אותם לנקוט פעילות מניעה והסברה בנושא, כדי להטמיע את הנושא ולמנוע התרחשות של מקרי הטרדות. מנהל שלא נוקט פעילויות הנדרשות עלול לחשוף את הארגון ואת עצמו לתביעות.

כפי שמגדיר זאת רוני בוכמן מנהל הדרכה והשתלמויות של איגוד התעשייה הקיבוצית, "מבחינתנו הסדנאות בנושא זה הן כמו חיסון שכל ארגון חייב לקבל בכל שנה כדי לעורר את הנושא ולהעלותו למודעות של כל הגורמים בארגון".

בסדנה למדו המשתתפים, ברובן משתתפות, מהי הטרדה מינית בין עמיתים לעבודה או אנשים זרים ומהי הטרדה מינית של מנהל כלפי הכפופים לו. כמו כן התוודעו המשתתפות למרכזי הסיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית הפזורים ברחבי הארץ, ולאפשרויות התמיכה שניתן לקבל מהם, הכוללים סיוע טלפוני, ליווי נפגעים/ות למשטרה או לטיפול רפואי וכן סדנאות למקומות העבודה.

הסדנה הונחתה על ידי ד"ר גלית דשא, רכזת חינוך איגוד נפגעות תקיפה מינית תל אביב.

אין תגובות:

עורך הבלוג