יום חמישי, 7 ביוני 2007

מספר שיא של ניקלטים בנען

רוני מ' האס

בקיבוץ נען, הגדול בקיבוצי הארץ כיום, נקלטו לאחרונה 19 חברים חדשים בהצבעה אישית של חברי הקיבוץ בקלפי. החברים החדשים נקלטו כחברים מהמניין, כאשר כל אחד מהם התקבל בזכות יותר מ-80% מקולות המצביעים. מנהלת הקהילה וחברת הקיבוץ סמדר שביט מסרה כי הנקלטים הם חלק מקבוצת מועמדים, כאשר 12 נוספים אמורים להיקלט עד סוף השנה, נוסף על 16 בוגרי י"ב שאמורים להיקלט אף הם בחודש אוגוסט, מסורת שבה דבק הקיבוץ על אף השינויים שחלו בו.

קיבוץ נען, המשתייך לקיבוצים המתחדשים, ידוע בחוסנו הכלכלי והחברתי. לקיבוץ המונה כיום 900 חברים ומועמדים רשימת המתנה ארוכה של בנים המעוניינים לחזור הביתה. הקיבוץ פתח בפרויקט בנייה גדול כדי לקלוט את כל אותם בנים המעוניינים להיקלט חזרה בקיבוץ.

הקליטה שנותרה מסורתית על אף השינויים שחלו בקיבוץ, נתמכת על ידי רוב חברי הקיבוץ, בניגוד לקיבוצים רבים אשר עברו שינויים והפרטות, שבעטיים החליטו החברים לא לאפשר המשך קליטה מסורתית כדי לא להגדיל את מספר הזכאים העתידיים לשיוך הנכסים. מיעוט חברים בנען מאמין כי כדאי לעצור את גל הקליטה. הסיבה היחידה שאותו מיעוט מעלה היא מצוקת הדיור והצורך בהרחבת היישוב.

בקיבוץ פועלת ערבות הדדית עמוקה בכל התחומים - סיעוד, חינוך, בריאות, תרבות ואף שיקום ופיתוח תשתיות. שביט אומרת כי נושא מצוקת הדיור נמצא על סדר היום, כדבריה, פרויקט הבנייה בעיצומו, ובאחרונה הוכשר שטח נוסף המיועד לבנייה חדשה.

אין תגובות:

עורך הבלוג