יום שישי, 22 ביוני 2012

על הדשא 21 ליוני 2012



21.6.2012

ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: בת אל קטורזה

תמונה אחת שווה

תחת הסיסמא שהגתה - "אורנים - תמצא מה שמתאים לך" פרסמה בת אל קטורזה, סטודנטית במכללת אורנים לתקשורת וסוציולוגיה, את התמונה לעיל, בתחרות הצילומים, שנערכה בשבועיים האחרונים בפייסבוק המכללתי. הסטודנטים התבקשו לצלם תמונה בקמפוס אורנים ולהוסיף משפט קצר ואישי, המבהיר מדוע בחרו ללמוד במכללה הצפונית. קטורזה שזכתה במקום הראשון, אף התעשרה במחשב נייד, מסך LCDוטאבלט. היא בטח מצאה מה שהתאים לה.
גידי חרמוני וחיילים

למען החייל
נירים

גידי חרמוני, 52, נירים, הוא מדריך טיולים לפרנסתו שבשעות הפנאי מתנדב למען חיילי המוצבים באזורו. החיבור של גידי לחיילים החל כבר לפני יותר משנה וחצי, עם מחלקת המרגמות של הצנחנים. "הבאתי את החבר'ה של המרגמות אליי הביתה כדי שיוכלו להתקלח על מנת שירגישו טוב יותר", הוא מספר. "מאז ועד היום אני עושה את זה, וכך טוב לי". גם לאחר שהועברה מחלקת המרגמות למוצב אחר באזור, "עבר" גידי יחד אִתה והמשיך ללוותה. "גולני הגיעו לכאן אחרי עזיבת הצנחנים ולא חיכיתי לרגע. דפקתי בדלת של משרד המ"פ במוצב ואמרתי לו - אני לרשותכם. לאט-לאט התחלתי ליצור קשר עם גורמים שונים בסביבה, שלאחר פנייה שלי אליהם, החלו לתרום כמויות מכובדות של רשתות צל, קק"ל למשל גם תרמו עצים לשני מוצבים ולגדוד".
בנוסף מציין גידי לטובה את מחצבות משאבי-שדה, שהעבירו למוצבים באזור כ-35 טון אבני חצץ, המפוזרות בכל רחבי המוצב, בין החדרים ובין ערוגות הפרחים. "ארגנתי גם נטיעה משותפת של ילדי נירים עם כל גדוד 50", הוא מספר. "זה התחיל בכך שקק"ל איתרו בשבילי בורות לעשרים עצים, ומשם העניינים התגלגלו לנטיעה של מאה עצים".
בעתיד מתכנן גידי להמשיך את ההתרמות מהגורמים באזור ולחפש תורמים נוספים, לפי הצורך. "הדברים 'הקטנים' שאמשיך לשמר בקרוב, הם למשל דאגה שבכל יום שישי יהיו פרחים על השולחן בארוחת הערב, ועוגות ביתיות שאני אופה לשבת. בכלל, שבמוצבים תהיה הרגשה ביתית". טוב חבר קרוב.
(מתוך כתבה של בר צ'פט, בעיתון "ככה זה", של יישובי המועצה האזורית אשכול)

יניב אסם בכלביה

קייטנות נובחות
אפיקים

יניב אסם, אפיקים, הקים לפני 17 שנה את כלביית אפיקים. כאוהב כלבים ואיש טיפול וחינוך, בחר להגשים לפני עשר שנים חלום ילדות של כולנו והקים את קייטנת "ילד וכלבו". "הקמתי קייטנה בה הילדים יכולים ליהנות מפעילות ביחד עם החבר הטוב ביותר שלהם - הכלב." הקייטנות בנויות כך שהילדים יכולים להגיע עם הכלב מהבית או לקבל כלב מהכלבייה, איתו הם פועלים במהלך הקייטנה. "ילדים מגיעים לחמישה ימי כיף ולומדים דברים שבשנת לימודים שלמה לא ילמדו - חשיבה קבוצתית, התמודדות עם מגורים משותפים, פרידה מהבית המלטף, הכרות תוך זמן קצר עם ילדים אחרים, אהבה וחמלה לכלבים הבנה של משמעות הכלב בחיי האדם". הקייטנה מתחילה במסע אל העבר ואל עולמו של אבי הכלב - הזאב, תוך מפגש אמיתי עם זאבים ומסתיימת בתצוגת אילוף המשלבת 75 כלבים וילדים. בנוסף לכך, בזכות בני נוער שלא רצו להיפרד מהתוכנית, יזם אסם הקמתו של מערך להכשרת מדריכים, שבימים אלה מתמסד לכדי תנועת נוער, כאשר בני הנוער שגדלו בתוך הקייטנות, יעברו תהליך דומה לקורס מד"צים של תנועות הנוער, בפיקוח משרד החינוך - מינהל הנוער, וילוו באופן מקצועי על ידי צוות בוגר.
מעבר לקייטנות, מומחי הכלבייה מלמדים לבגרות, חקלאות עם התמחות בעלי חיים תוך התמקדות בכלבים, בשמונה בתי ספר תיכוניים וממש השנה פותחים תוכנית אקדמית להדרכה כלבנית במסגרות חינוכיות וטיפוליות בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית כנרת. חמש נביחות לייק.

מלחמת ששת הימים. צילום: ארכיון קיבוץ דן

מורשת קרב אזרחי
דן

את סיפור עמידתם של חברי קיבוץ דן מול האויב הסורי במלחמת ששת הימים, לא רבים מכירים. לאחרונה קם בקיבוץ צוות לשימור אתרים ומורשת שהחליט כי את קרב הגבורה האזרחי הזה, שלא מופיע בשום ארכיון, ועל פי השמועה, אף נגנז מארכיון צה"ל - חייבים לשמר למען הדורות הבאים. בעזרת חקלאי הקיבוץ, הם חשפו את עמדות הפילבוקס, שכוסו בצמחיה עבותה והחליטו כי זו הזדמנות טובה לחשוף את הסיפור שהתרחש סביב עמדות אלה. ואכן, החודש, במלאת 45 שנה למלחמת ששת הימים, ציינו בקיבוץ בשני מפגשים, את הקרב בו לחמו חברי הקיבוץ כנגד שישה טנקים וכוח חי"ר סורי שתקפו את הקיבוץ בבקרו של היום השני למלחמה, בזמן שכל חברי וחברות הקיבוץ, על ילדיהם, המתינו במקלטים להכרעה הגורלית. במפגש הראשון, שהתקיים ליד הפילבוקס המזרחי, ממנו ניהלו החברים את הקרב, סיפר יוסי לב ארי, חבר הקיבוץ, שניהל את העמדה בזמן הקרב, את סיפור הקרב, בו למדו המאזינים כי את הטנקים הסורים הצליחו החברים להניס בזכות ירי של כדורים נותבים אל שדות החיטה בהם עמדו הטנקים, 80 מטר מהגדר, כשהאש שהצליחו להבעיר בשדה, הניסה את הטנקים מהמקום, וירי אל כוח החי"ר שניסה להתקרב אל הגדר הניס אותם הסורים והכריע את הקרב לטובת לוחמי דן. במפגש השני שהתקיים במועדון לחבר, סיפר ישראל רונן, חבר הקיבוץ, שהיה מפקד האזור באותה עת, על תקופת ההיערכות טרם המלחמה וגם על הקרב עצמו, בין השאר תיאר למשתתפים את ביקורו של שר הביטחון דאז, משה דיין, יומיים לפני פרוץ המלחמה, שאמר לחברי הקיבוץ כי דן הוא המקום הבטוח ביותר בארץ. ימים יגידו..


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

אין תגובות:

עורך הבלוג