יום רביעי, 6 באפריל 2011

על הדשא - 7 לאפריל 2011


daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום דורון ישראל החברה להגנת הטבע

שלא ייגמר לעולם / עמק יזרעאל

מאות תושבי עמק יזרעאל זרמו בשבת האחרונה לאירוע מחאה, שבו הביעו את התנגדותם לתוכנית הממשלה להקים שדה תעופה בינלאומי במתחם מנחת מגידו. תושבי העמק מבקשים לקדם את החלופה האחרת, להקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף בישראל במרחבי הדרום, שם לטענתם תהיה תועלתו החברתית-כלכלית גדולה יותר ונזקיו הסביבתיים קטנים לאין ערוך.

בני משפחת קרייזל, רמת רחל

השביעייה היסודית
רמת רחל

נראה, שבמשפחת קרייזל, מרמת רחל, הולכים עם כל דבר עד הסוף. אם זה בנים - אז לא פחות משבעה, ואם כבר שבעה, אז למה שלא כולם יישארו לחיות בקיבוץ, ובגיל המתאים יבקשו להתקבל לחברות?
קחו לדוגמה את חן קרייזל, 30, קב"ט מלון רמת רחל הבן השישי מבין שבעת הבנים של מרים ושל אברהם קרייזלר, נכדים לחנה ולמשה כץ ז"ל, מראשוני היישוב - שהתקבל לאחרונה לחברות בקיבוץ השיתופי הוותיק.
הבן השביעי, יאיר, 29, עדיין במסלול בנים, חי בקיבוץ כתושב, ובשנה הבאה, כשיגיע לגיל 30, מקווים אחיו להשלים את החסר ולהפוך לשביעייה היסודית.
אבא אברהם מספר: "כמעט כל הבנים עובדים בקיבוץ, וחלקם כבר מגדלים דור רביעי בקיבוץ. בסך הכול, עד כה הם העשירו את העץ המשפחתי בארבעה נכדים ובארבע נכדות, ועוד היד נטויה". הוא מגלה כי ברמת רחל זה די אופנתי לנהל משפחות מרובות ילדים, וכי המשפחות הקטנות מתברכות בשלושה עד ארבעה ילדים. הוא ומרים, החיים כיום בנפרד, גידלו שבעה בנים, חלקם עוד נולדו כשבקיבוץ אפשר היה לספור את הילדים על עשר אצבעות. "אני עצמי הגעתי לקיבוץ בגרעין נח"ל, בשנות ה-60, ואז היו כאן בערך 50 חברים. כשהקבוצה שלנו השתחררה מהצבא, הובלנו מהלך של קליטה. אם בשנת 71' היו כאן תשעה ילדים, הרי שבתוך חמש שנים כבר היו פה 26 ילדים, והמספרים רק הלכו וגדלו. קלטנו גרעיני נח"ל, ומכל גרעין נשארו שלושה-ארבעה חבר'ה, הקימו משפחות ולאט לאט היישוב תפס תנופה. בשנת 80' כבר היו פה כ-100 חברים וכמעט 80 ילדים".
זה כמה שנים שהקיבוץ אינו קולט חברים מבחוץ, כי הבנים כמעט שלא עוזבים; יוצאים ללימודים, לטיולים בעולם וחוזרים. "אפשר להגיד שכיום יש אצלנו פשוט מצוקת דיור, מה שהביא אותנו לכך שבשנים האחרונות אנחנו עוסקים בקליטת בנים בלבד". ואם עוד לא ממש השתכנענו, נזכר אברהם לספר, שרק בשבועיים האחרונים זכה הקיבוץ לעוד ארבעה תינוקות טריים. כל כך אביבי מצדם.

עושים שוק. צילום אודליה רחבי

עושים שוק בגאווה
עמיר

לקראת חג האביב מינפו חברי הקהילה הגאה בצפון הארץ את ניצני ניקיונות הפסח, והזמינו את תושבי האזור לשוק חופשי, שוק "קח תן" שבו יכלו המשתתפים למסור חפצים שביקשו להיפרד מהם ולבחור פריטים אחרים שבהם חשק לבם. לכבוד האירוע רתמו המארגנים את אילן מזרחי, חבר הקיבוץ ומנהל הפאב המקומי 'הקרפיון השיכור', על צוותו, ולנושא המוזיקה גייסו כוחות מקומיים, מפעילי הסניף הגלילי, כמו הדי ג'י עומר רגב, אשר הרביץ במשתתפים מוזיקה טובה, בשעה שנהנו מחומוס זינגואלה המקומי ושתו כיד המלך. דמי הכניסה הסמליים, עשרה שקלים בלבד, הוקדשו לגיוס תרומות למען המשך הפעלת המרכז הקהילתי של הקהילה הגאה, הלהט"ב, המספק שירותים לחברי וחברות הקהילה בגליל. כ-150 איש ואישה הגיעו על מרכולתם מיישובי האזור כולו. את עודפי הציוד והביגוד שנותרו תרמו חברי הקהילה לנזקקים. מיקי כספי, יו"ר סניף "גאווה בגליל", ציין: "חשיבות אירועים מסוג זה היא בחשיפת הקהילה לציבור הרחב ותרומת הקהילה לחברה בכלל. אנחנו פועלים כאן כבר תשע שנים, הן בפעילויות ובמיזמים קהילתיים והן במיזמים משותפים לטובת תושבי האזור בכלל". 

רצים אליך גלעד צילום מועצה אזורית גליל עליון

כוכבי אמת

כ-500 תלמידי כיתות ט' - מבתי הספר "עינות ירדן", "הר וגיא" ו"עמק החולה" מהמועצה האזורית גליל עליון - יצאו למירוץ למען גלעד שליט ולחיזוק משפחת שליט, מבית הספר הר וגיא בקיבוץ דפנה ועד לבית הספר עמק החולה בקיבוץ כפר בלום, שבו ערכו טכס קצר למען גלעד.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547



אין תגובות:

עורך הבלוג