יום שישי, 11 ביוני 2010

על הדשא - יוני 2010 שבוע שני - כולל שאלונצ'יק משקי חי


10.6.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

שאלונצ'יק

שמענו על פינות חי, שמצליחות לשרוד אפילו בעידן השינויים, ביניהן שמפרנסות את עצמן באופן עצמאי, ואחרות המסובסדות על ידי הקיבוץ. מסתבר שהחוק הקיבוצי, שלפיו כל דבר שפועל צריך משוגע/ת לדבר, הוא החוק הקובע

פינת חי בקיבוץ רביבים. צילום: אורי בינדר
חוויית המגע הישיר
יובל נבון, 44, גבעת חיים איחוד, לגעת בחיות

עובדים: יובל נבון, מנהל זה 13 שנה, + שני עובדים קבועים. בימים של הדרכות מרובות יכולים להצטרף עד כעשרה מדריכים נוספים.
הכוכבים: בספארי הפתוח מסתובבים איילים, יעלים, כבשי קמרון, עזי אנגורה, ברווזים ותרנגולות. בפינת הליטוף - צבים קטנים, אוגרים, לטאות, נחש, תוכים מוכתמים. בנוסף יש מתחם עזים.
לקוחות: המקום מיועד למבקרים בגיל שנתיים עד שתים-עשרה ולמלוויהם. מגיעים מכל קצות הארץ, כולל קבוצות מבתי ספר ומגנים, ימי גיבוש להורים ולילדים, מסיבות חגים ועוד.
פיננסים: ענף עסקי של הקיבוץ. העובדים מקבלים משכורת מהקיבוץ.
ייחודי: חוויה של מגע ישיר עם החיות תוך הדרכה צמודה. פינת חליבת עזים, נסיעה ב"רכבת" להכרת הקיבוץ, על רקע זמרתו של יובל הנהג, מנהל משק החי.
כניסה: בתשלום

עוזרים בשבתות
סונט פלנסגרי, 28, מרום גולן, פינת החי של מרום גולן

עובדים: סונט פלנסגרי, 28, תושב, נשוי לבת משק, החל לנהל בשנה האחרונה את המקום. בשבתות משפחות מהקיבוץ ומהשכונה הקהילתית מתנדבים לעזור לו.
הכוכבים: כבשים, עזים, עזים ננסיות, נאקה, סוסי פוני, ברווזים, תרנגולות. חמוסים, ארנבונים, שרקנים, יונים, טווסים, צבי ענק.
לקוחות: ילדי הקיבוץ, תיירים מהאירוח הכפרי.
פיננסים: ענף של הקהילה, הממומן באופן חלקי על ידי האירוח הכפרי.
ייחודי: משק חי, שכמעט נסגר, והפך בחודשים האחרונים למשק חי בעל זיקה אקולוגית.
בתוכנית: גן בוטני, ביצים וחלב לצריכת החברים. קומפוסט. סדנאות לייצור גבינה חד-יומיות למשתתפים מבחוץ. קורס לייצור גבינות קשות. קורס פרמה קלצ'ר.
כניסה: חופשית

ילדים עם צרכים מיוחדים
עידית כהן, 53, פלמחים פינת חי (ללא שם)

עובדים: עידית לבד. 20 שנה מנהלת את המקום.
הכוכבים: ארנבונים, שרקנים, אוגרים, עזים, כבשים, תוכים, חמוסים, צ'ינצ'ילות, ברווזים ותרנגולות.
לקוחות: ילדי הגיל הרך של הקיבוץ, מיזם אמץ חיה - חוג לילדי א'-ג' שבמסגרתו ילדים מאמצים בעל חיים, שבו הם אחראים לטפל. בשבתות פתוח גם לקהל מבחוץ.
פיננסים: לפני חמש שנים, בעקבות ההפרטה, פוטרה עידית כעובדת קהילה במשק החי, ולקחה על עצמה את המקום כיזמות פרטית. יש עדיין סבסוד של הקיבוץ עבור אוכל לחיות (1,000 שקל) ובתמורה כניסה חינם לחברים, שלצערנו, אולי תסתיים בקרוב. עידית עצמה משלימה הכנסה במערכת החינוך של הקיבוץ.
ייחודי: טיפולים פרטניים באמצעות בעלי חיים בילדים עם צרכים מיוחדים מטעם חברת בולבי.
כניסה: בתשלום
עבודה של עמי ולאך. צילום: יח"צ
לגלות את האחר דרך המים
יעקב ליאור
מועצה אזורית מגידו

הכול התחיל לפני כשנתיים, כאשר האיחוד האירופי ביקש למצוא מיזם שיקרב בין פלסטינים ליהודים. בהתחלה הם הלכו על כדורגל. עברו שנתיים והמיזם תפס תפנית חדה, והפך לתחרות יצירה אמנותית בנושא המים למען שלום העולם ועתיד כדור הארץ. את ישראל נבחרה לייצג המועצה האזורית מגידו, ואת הרשות הפלסטינית הכפר זבבדה. מתחרות נוספות שמשתתפות בתחרות הן: שווייץ, רומניה, יוון, קניה,פורטוגל ובלגיה. היצירות שיתחרו מטעם המועצה האזורית מגידו הן של דובי וייס מהזורע, של עמי ואלך ממשמר העמק וסרטון של אולפני הזורע. האמנים ויצירותיהם צפויים להגיע בחודש ספטמבר לאכסל, בלגיה, ולהשתלב בסך הכולל של 24 יוצרים ויצירותיהם, בתקווה לזכות בקירוב לבבות, ואם אפשר גם באחד המקומות הראשונים.

מזל טוב למשפחת מרשק
גבעת השלושה-נען

חברי גבעת השלושה, חברי מפלגת העבודה וחברי קיבוץ נען נפגשו על הדשא הגדול בנען לאירוע רב משתתפים, שבו החתן הנרגש, אסף שוורץ, 29, סטודנט להוראת חינוך גופני בווינגייט ושחקן כדורסל בהפועל נען נשא את בחירת לבו, נופר מרשק, 30, עובדת סוציאלית ומנהלת הוסטל, הבת של חניק, מזכירת מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה, ושל יואל, מרכז אגף המשימות בתנועה, מגבעת השלושה. חגיגת החתונה, שהתקיימה בסוף השבוע בקיבוץ נען, הפגישה רבים מעובדי התנועה לזלילה מנומסת. בין המוזמנים בלט נועם שליט, אשר חרג ממנהגו וכיבד את האירוע בנוכחותו. בפינה אחרת נראו מעט פחות זוהרים נציגי מפלגת העבודה, המקורבים להורי הכלה, אהוד ברק, פואד, ברוורמן, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ ומתן וילנאי.
עוד חתונה במשפחת נוקד
יבל ברקאי

משפחת נוקד משפיים הולכת ומתרחבת. השבוע התחתנה בששון ובשמחה, בתה השנייה של אורית נוקד, סגנית שר התמ"ס ונציגתנו בכנסת. הבת סמדר, 28 וחצי, עורכת דין כמו אמה, בחרה כשותף לחיים את אורן שגב, אף הוא עורך דין.
"החתונה", מספרת האם המאושרת, יומיים לפני החתונה "תיערך ב'קיו' בקיבוץ גליל ים עם 300 מוזמנים.

היכן גרות הבנות שלכם?
"אביב ותומר גרים בשפיים, סמדר ואורן, הזוג הטרי, גרים בינתיים ברמת השרון ומחכים שייבנו בשפיים בתים, ואז גם הם יגורו לידנו. יש לנו עוד בן ארז, בן 24, שלומד שיווק טכנולוגי במכללת ספיר".

מי ומי במוזמנים לחתונה?
"בעיקרון, הזמנתי את כל סיעת מפלגת העבודה, אבל אני כבר יודעת שפואד בן אליעזר, השר שלי לתעשייה מסחר ותשתיות, שאני סגניתו, לא יגיע, וייעדר גם בן הדוד שלי, סגן שר החוץ דני איילון. שניהם בנסיעה לחו"ל".

את הוריה הנרגשים של אורית מצאנו ביום ראשון בדירתם של אורית ושל דודי נוקד בשפיים.
האבא, הרצל סיגלוב שהקים ב-1952 את מועדון הזמר בירושלים, ובמשך שמונה-עשרה שנה ליווה שם בגיטרה את אשתו, הזמרת הדסה סיגלוב, אמר: "אנחנו מבטיחים לשיר הרבה בחתונה".
הקיבוצניק הנרגן
הקיבוצניק הנרגן

"מה, אי אפשר לעשות שיוך חופים?" (אחד מקיבוץ בחוף הכרמל לאחר חשיפת מאגרי גז באתר הקידוח "תמר 1")

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547
 

אין תגובות:

עורך הבלוג