יום שבת, 6 במרץ 2010

בני קיבוץ סיימו קורס טיס


בני קיבוץ סיימו קורס טיס

רוני מ. האס 04/03/2010
סגן מיקי מגברעם וסגן איל מקיבוץ גלעד קיבלו כנפיים בשבוע שעבר. נחשו את מי הזמין סגן מיקי למפגש עם מפקד החיל?
בטקס ענידת הכנפיים לבוגרי קורס הטיס האחרון, שהתקיים בשבוע שעבר במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, ובכירים נוספים, סיימו שני בני קיבוץ את הקורס בהצלחה - סגן מיקי מקיבוץ גברעם וסגן איל מקיבוץ גלעד.
 
סגן מיקי שהתפנה לשוחח איתנו, סיים את הקורס כטייס במגמת מסוקי סער. הוא נולד בברית המועצות ועלה בגיל שנתיים עם הוריו ועם אחיו הבכור היישר לקיבוץ גברעם, במסגרת תוכנית הקליטה בית ראשון במולדת. מיקי מעיד על עצמו כי עבר מסלול רגיל של ילד קיבוצניק - "עבדתי בנוי,
צילום: ראובן קסטרו 
 
בגידולי שדה וברפת, למדתי בתיכון שער הנגב במגמת פיזיקה וכימיה, וכאשר הגיעו אליי זימונים לקורס נכנסתי לתהליך, כאשר רק בגיבוש נפל לי האסימון שאני בעצם מתחיל את המסלול בקורס טיס". סגן מיקי מעיד כי היו אלה שלוש שנים של הנאה ושל סיפוק. מעבר לכנפיים, במהלך הקורס הוא סיים תואר ראשון בכלכלה ובניהול.
 
למפגש עם מפקד החיל נחושתן, שאליו יכול כל בוגר להזמין אדם אחד שהשפיע על חייו באופן משמעותי (מלבד קרובי המשפחה), בחר מיקי להזמין את מדריך הנעורים שלו מהקיבוץ. "מדריך הנעורים שלי הוא אדם מיוחד - אוהב אדם ואינטליגנט, וממנו למדתי את הגישה החיובית לחיים. הוא הצליח להדביק אותנו ברצון לפעול מתוך ערכים חיוביים". גם אחיו הבכור של מיקי, שבו הוא מתגאה, התגייס לאחרונה לצה"ל לאחר שסיים לימודי עתודה כמהנדס חשמל. לאחרונה זכה לחוויה לא שגרתית, כאשר שובץ לטיסה עם טייס מילואים ותיק, ולהפתעתו גילה כי מדובר בבן קיבוצו, גברעם.
 
ההורים של מיקי מספרים כי היו גאים עד מאוד לראות את השינוי שחל בבנם במהלך קורס הטיס, והתפעלו מיכולתו להשתלב ולהחזיק מעמד במסלול התחרותי, כל זאת תוך הנאה מלאה מהשלבים השונים בקורס. מיקי, הם אמרו, עם כל ההתחייבות שלו לחיל האוויר לשנים ארוכות, עדיין לא ויתר על עוד מטרה בחייו: לימודי רפואה - מטרה שיוכל להגשים רק בעוד שנים לא מעטות, לכשישתחרר.
 

אין תגובות:

עורך הבלוג