יום חמישי, 14 ביוני 2007

חדר זיכרון בבסיס סיירת גולני

חדר זיכרון בבסיס סיירת גולני לזכר אביקם שרף מהרוגי קרב הבופור במלחמת לבנון הראשונה

רוני מ' האס

ביום שישי האחרון סיירה שיירה של כ-50 כלי רכב פרטיים לאורך כביש הצפון, במסע לזכרו של סגן אביקם שרף ז"ל, בנם בכורם של דוד ז"ל ומונה שרף מבית זרע. סגן שרף ז"ל ששירת כקצין בסיירת גולני, נהרג בקרב על הבופור לפני 25 שנה במלחמת לבנון הראשונה. את הסיור לזכרו ארגנה קבוצת חבריו בני קבוצת "שקד" מבית זרע ושער הגולן וחבריו מסיירת גולני. בסיור השתתפו מכרים מכל מעגלי חייו - הקיבוץ, ביה"ס, קורס הטיס שבו השתתף, חברים מהסיירת ועוד. הסיור החל במטולה, בגן ה-6, שם ניצבת אנדרטה לזכר הנופלים בבופור. לאחר תצפית אל עבר הבופור המשיך הסיור לאורך כביש הצפון, עם הפסקה בפארק גורן, תצפית אל עבר המונפור והסבר על הקשר אל הבופור.

הסיור הסתיים בהתכנסות במחנה של הסיירת בגליל המערבי, שבו התוודעו המשתתפים לחדר הזכרון של היחידה ולחדר הכושר שתרם קצין לשעבר בסיירת, לזכר סגן שרף ז"ל וחברו לקורס הקצינים מנחם רייך (מלמל) ז"ל. כן חזו בלוח הברזל שהובא ארצה מן הבופור, שעליו חרוטים שמות כל הנופלים בקרב. המשתתפים קיימו רב-שיח, ובו דיברו על אביקם מנקודת ראותם האישית.

החברים מהסיירת ציינו את זכרם של חבריהם הנוספים שנלחמו ונהרגו בקרב על הבופור לצדו של סגן אביקם שרף ז"ל: גיל בן-עקיבא מכפר יהושע, ירון זמיר מעין דור, יוסי אליאל מכפר תבור, רז גוטרמן מהעוגן וגוני הרניק מירושלים. יהי זכרם ברוך

אין תגובות:

עורך הבלוג