יום חמישי, 10 באוגוסט 2006

יותם החדיר אהבה בכולנו

נחמן גלבוע ורוני מלישקביץ'-האס

סרן (מיל.) יותם לוטן ז"ל, בן 33 מבית השיטה, שנהרג ביום שני בלבנון מפגיעת טיל נ"ט בטנק שלו, התייצב למילואים לאחר שקיבל צו 8. זמן קצר לפני כן חזר לביתו בקיבוץ מטיול בטורקיה. כשקיבל את הצו הוא מיהר לבסיס ואפילו לא הספיק להיפרד מהוריו. בשיחות שניהל עם חברים ובני משפחה יום לפני מותו, הביע חשש מהכניסה ללבנון עם הטנק שלו בגלל טילי הנ"ט של חיזבאללה.

יותם גדל והתחנך בקיבוץ בית-השיטה, ושירת כמפקד פלוגת טנקים. לאחר השחרור משירות סדיר הוא עבד בקיבוץ, ויצא לטיול ארוך באוסטרליה גיניאה והמזרח הרחוק. לאחר מכן למד מדעי המדינה במכללת עמק יזרעאל, ועבד במקביל כמדריך של חברת הילדים בקיבוץ בית השיטה, ואחר כך בקיבוץ עין חרוד איחוד. הוא היה אהוב על הילדים. נגה בוטנסקי, חברת הקיבוץ, מספרת כי יותם היה מדריך "מן הסוג של פעם". היה לוקח את הילדים לטיולים במקומות רבים בארץ והחדיר בהם את אהבת ארץ ישראל הישנה והטובה. בוטנסקי מוסיפה כי בשל היותו מוזיקאי מוכשר שהצטיין בנגינה על פסנתר, היה משתתף בכל הטקסים בבית השיטה, שמחים כעצובים, ובעצמו היה שותף קבוע בצוות יום הזיכרון בקיבוץ שידע שכול לרוב במערכות ישראל הקודמות. "הוא ידע כמה חשוב לארגן את יום הזיכרון ולזכור את אלו שהלכו", אמרה בוטנסקי. "הוא לא היה דמות של גבר מאצ'ו, אבל היה כריזמטי בצורה מדהימה, הילדים הלכו שבי אחריו והיה לו חוש הומור ייחודי, שנון ולא ציני. הקיבוץ לא יהיה אותו קיבוץ בלעדיו".

יותם הותיר אחריו הורים, עמיר ובתיה, ושני אחים: אופיר בן ה-31 ורותם בת ה-26. הוא נקבר ביום שלישי בחלקה הצבאית בבית העלמין בקיבוץ בית-השיטה.

אין תגובות:

עורך הבלוג