יום חמישי, 28 ביולי 2011

על הדשא - מהעמק לגליל


28.7.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא - מהעמק לגליל
רוני מ. האס

ספרים רבותיי

מיכאל בן דרור, 70, משדה נחמיה, ובנו עילם, 37, חגגו השבוע את צאת ספרו החמישי של האב "הגליל הכי עליון", שבו הוא מחדש מסלולי טיולים ברחבי הגליל העליון. הספר, שיצא בהוצאה פרטית על ידי המשפחה, כנראה אינו האחרון בקרב הבן דרורים, שבנם, עילם, הוציא לאור לפני שנה את ספר הילדים "על הגשר הקט", המבוסס על נופי ילדותו, ספר שזכה לתהודה גדולה בקרב אוהבי הספרות היפה.

מכבייה. צילום ינאי שחם
 
מכבייה לנוער

הגליל העליון/ קריית שמונה


בית הספר "הר וגיא" בקיבוץ דפנה וקיבוצים נוספים בגליל העליון אירחו במהלך השבוע, בשיתוף פעולה עם קריית שמונה, את המכבייה הראשונה לנוער יהודי שהתקיימה בישראל.
תחרות המכבייה לנוער יהודי מתקיימת מדי שנה בצפון אמריקה. לפני מספר חודשים הגיעה לישראל משלחת של מכבי צפון אמריקה, והחליטה כי השנה יארגנו בפעם הראשונה את המכבייה העולמית לנוער יהודי בישראל. מתוך מניעים ציוניים בחרו בפריפריה הצפונית.
ביום ראשון השבוע נחתו בארץ כ-1,500 בני נוער, ברובם ממדינות צפון אמריקה, והתפזרו ברחבי הגליל העליון. בטקס מרגש, שהתקיים ביום שלישי באצטדיון הכדורגל של קריית שמונה, נהנו תושבי הגליל העליון וקריית שמונה לחזות בתהלוכה המסורתית של המשלחות מהמדינות השונות וכן מהופעות שונות. את ישראל ייצגו בתחרויות 20 בני נוער מבית הספר "הר וגיא".
הספורטאים התחרו בתחומי ספורט שונים, כולל כדורסל וכדורגל, שחייה, הוקי קרח שהתקיים במרכז קנדה במטולה, טניס שולחן ועוד. עם תום התחרויות צפויים החבר'ה הצעירים להתפזר בגליל בעבודות התנדבות שונות, שלאחריהן יזכו בטיול ברחבי ישראל.
הבית של ענת אחרי השיפוץ. צילום: דוד עינב
כלא גלבוע למען הקהילה
חפציבה/ בית אלפא

במהלך החודש האחרון זכה בית הנעורים בקיבוץ חפציבה, "הטירה", המשמש כ"בית של ענת" - מועדונית לנוער עם אוטיזם - למתיחת פנים משמעותית. בעבודות השיפוצים לקחו חלק שלושה אסירים ושלושה סוהרים מכלא גלבוע השכן וקבוצת בני נוער מקיבוץ בית אלפא, כולם על טהרת ההתנדבות.
הצוות המשפץ. צילום: דוד עינב
את החיבור למיזם עשו מנהלי הבית, ענת ושמוליק רגב מבית אלפא, אשר כבר נהנו בעבר מתפיסתו החברתית-קהילתית של מפקד כלא גלבוע, דקר אילת. רגב: "השיפוץ כולו נמשך שלושה שבועות. הבית היה במצב לא טוב. למרות החום הכבד והתנאים הלא נוחים, העבודה נעשתה באווירה של צחוק ושל שמחה. החבר'ה החליפו את המרצפות ברוב הבית ואת הקרמיקות, החליפו גם רשתות ותריסים, סתמו חורים בקירות, צבעו את כל הבית ושדרגו את הכניסה. עבודה שתומחרה במאות אלפי שקלים הסתיימה בהוצאה צנועה על חומרים בלבד". הבית של ענת, שממנו נהנים 15 בני נוער אוטיסטים, מתכונן לקראת ראש השנה לחנוכת הבית. כמובן, הזמנה ראשית תצא לכלא גלבוע ולנערי בית אלפא.

צוות מייסד הפאב במורן
"מבשלת הגליל"
מורן

שישה חברי ותושבי קיבוץ מורן חברו יחדיו להגשמת חלום קולינרי משותף, שאותה חגגו השבוע באירוע משכר. השישה החליטו להקים מבשלת בירה, וסביבה בנו במו ידיהם פאב בירה מקומי, הפתוח לקהל הרחב. אלון ריפתין, בן עין שמר, תושב הקיבוץ זה חמש שנים וחבר בצוות המייסד, מספר כי לאחר שחרורו משירות בצה"ל החליט להשתלם בקורס לבישול בירה. הוא נכנס לעולם המבשלות, השתתף בתחרויות, וכשהגיע למורן פגש את זיו טלומק, חבר הקיבוץ שהיה טרוד באהבה קולינרית אחרת - עישון בשר. "התחלנו לעשות ערבים משותפים פרטיים והתלהבנו מרקימת חלומות. לאט לאט הצטרפו אלינו חיקי דוידוב, חבר הקיבוץ, שתמיד חלם להקים בר ולעמוד מאחורי הדלפק, ושני בניו, והחלטנו להקים פאב ייחודי בקיבוץ". הם יצאו לדרך, בנו במו ידיהם את הפאב ואת מבשלת הבירה שבתוכו. "באנגלית קוראים לזה "brew pub". התחלנו לבנות בדצמבר שעבר ותוך חמישה חודשים עמד הפאב על הרגליים." הפתיחה הייתה בערב שבועות, ולאורחים הוגשו ביכורי הבירה הראשונים. בשישי האחרון פתחו את העונה בהופעה של הזמרת גל הגואל וגיטריסט של להקת "הבננות". הכוונה היא לפתוח במה לאמנים צעירים ולאמנים מוכרים. הפאב פתוח לקהל הרחב בחמישי, בשישי ובשבת, ואבותיו המייסדים מדגישים, כי הם מאמינים בפיתוח תרבות הבירה בישראל, ועל כן הם מגישים מעבר לבירה המקומית את כל בירות הבוטיק הישראליות. פרגון משכר.

כוכבי אמת

בקיבוץ נתיב הל"ה השיקו השבוע את אמנת השירות הראשונה לפעול בקהילה קיבוצית, המעגנת בתוכה מחויבות של נותני השירות בקיבוץ למתן שירות מקצועי, איכותי ואדיב. את ההשראה קיבל הקיבוץ מהמועצה האזורית שלו, מטה יהודה, אשר קיבלה על עצמה אמנת שירות לתושביה לפני כשנה. מהמועצה נמסר, כי קיבוצים נוספים מתכוונים לכונן אמנת שירות דומה בשנה הקרובה.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547
 

אין תגובות:

עורך הבלוג